Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Cabriolet 1.6 102KM 75kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.
czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A3 8P Cabriolet 1.6 102KM 75kW 2008-2010

Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Audi A3 8P Cabriolet 1.6 102KM 75kW 2008-2010

Liczba ocen: 16
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Brak poważnych usterek + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,9
[email protected]
Cabriolet 1.6 102KM 75kW
Audi A3 8P
Auto robi wrazenie i tak jak za paski adidasa trzeba placic ekstra tak i za cztery koleczka audi placi sie dodatkowo. Czy warto? Z punktu ekonomicznego - nie, ale jesli ktos chce miec samochod takze dla przyjemnosci to chyba nie ma ladniejszego kompaktu od tego modelu. Jest to na wskros solidne auto i potrafi dostarczyc wielu przyjemnosci w czasie jazdy. Co prawda jest bardzo sztywne i czuc polskie dziura ale w koncu to nie limuzyna. Do tylu nizbyt wygodnie sie wsiada mimo specjalnego patentu Easy Entry. Fotele nie maja zbyt dobrego trzymania bocznego a ich tylna strona ma brzydkie plastikowe wykonczenie.. na szczescie z tylu malo kto jezdzi. Glosniki montowane u dealera pozostawiaja wiele do zyczenia, juz po tygodniu glosniki wysokotonowe dostaly koguta. Mimo ze to AUDI, wydawac sie moglo ze firma z klasa.. to odbior auta u polskiego dealera sprawia mieszane uczucia. Przestrzegam i informuje: - nie wszystko co jest w katalogu "w standarcie" w rzeczywistosci jest na wyposarzeniu - np. jesli ktos sobie dokupuje kolo dojazdowe to nie ma kompresora... ciekawe, prawda? - jesli ktos kupi sobie kola wraz z oponami zimowymi.. to zapytajcie sie czy beda kolpaki.. mi do glowy nie przyszlo ze mogloby ich nie byc... a jak sie okazuje.. kosztuja okolo 800zl - czy mozna z salonu wyjechac na pierwsza przejazdzke? tak - do stacji benzynowej w poblizu 100m - jesli ktos nie trawi komputera pokladowego w jezyku niemieckim.. niech sie upomni o zmiane jezyka bo nikt Ci o tym nie powie Co prawda wiekszosc niedomowien byla spowodowana niedoswiadczeniem personelu i nie zywie urazy jednakze niesmak pozostaje bo po zakupie.. klienta traktuje sie jak domokrazce. Wniosek z tego mam taki ze auto mnie bardzo cieszy i mi sie podoba.. ale juz raczej nie kupie audi w polsce. Tym bardziej ze moja siostra nabyla Golfa w niemczech i nawet po zakupie dealer wykazuje zainteresowanie i chec poznania opini od nowego uzytkownika. Ech.. nad tym jeszcze w Polsce musza popracowac. Pozdrawiam wszystkich legalnych uzytkownikow Audi ;)
4,2
~wytold
Cabriolet 1.6 102KM 75kW
Audi A3 8P
Autko ogólnie oceniam jako bardzo udane. Mam jedynie problem z głośno pracującymi amortyzatorami w tylnym zawieszeniu. Podobno wada fabryczna (wersja ze sportowym zawieszeniem) i czekam na nowe w serwisie już prawie rok:(
4,4
[email protected]
Cabriolet 1.6 102KM 75kW
Audi A3 8P
Poki co, a wiem, ze tydzien czasu nie moze byc miarodajny, jestem mile zaskoczony tym samochodem. Glownie estetyka, zarowno zewnetrzna jak i wewnetrzna, jakoscia wykonania i materialow, i wlasciwosci jezdnych. Jazda, spokojna jazda, sprawia ogromna przyjemnosc. O ostrej jezdzie z ta wersja silnikowa raczej nie ma mowy, bo i nic z tego nie bedzie i tez sie majatek na benzyne wyda. Jezeli ma sie te dodatkowe 20 tys. zl, to lepiej kupic z 2.0l. Bylby idealny samochod.

Raporty spalania Audi A3 8P Cabriolet 1.6 102KM 75kW 2008-2010

Liczba raportów: 17
Średnie spalanie dla Audi A3 8P Cabriolet 1.6 102KM 75kW 2008-2010
7,6
l/100 km
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Cabriolet 1.6 102KM 75kW
Audi A3 8P
Wszystko zależy od kilku czynników. Po pierwsze najważniejsze jaką ma się nogę tzn. ciężką czy zna się zasady ecodrivingu. Na trasie udało mi się uzyskać wynik poniżej 6 litrów około 5,6 litra w jedną osobę bez bagażu z prędkościami nie więcej niż 100 km\h - wynik realny bez problemu do osiągnięcia. Po mieście 8 litrów. Prędkości autostradowe tj. powyżej 130 km\h - 7 litrów. Moja żona jak jeździ to jest odpowiednio litr więcej. Ogółem średnio 7 do 7,5 litra trzeba przyjąć w jeździe mieszanej. Jak mam ochote go troche pokręcić na wyższe obroty to i 10 litrów też uzyskam.
9,2
Cabriolet 1.6 102KM 75kW
Audi A3 8P
Jeżdżę głównie w trasie. Jadąc z prędkościami ok 160 km/h nigdy nie przekroczyłem 11 litrów. Miasto 100%, duże korki klimatyzacja również poniżej 11 l. Normalna jazda do 110 km/h spalanie ok 9 litrów. Oszczędna jazda z prędkościami do 90 km/h udało mi się zejść do 7,6 l.
8,0
Cabriolet 1.6 102KM 75kW
Audi A3 8P
Silnik przy jeździe eko pali 6,9l/100km, jednak przy ciśnięciu go do 5000-6000rpm potrawi spalić od 10-12l/100km. Do jazdy miejskiej jak najbardziej polecam, niejednego robi na światłach :)

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 26
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Nierówna praca silnika
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • silnik
witam, Przed tygodniem zakupilem audi a3 2.0 140km.2004 rok 178000tys km i zauwazylem ze auto np.rano jak odpalam to silnik ma nie rowne obroty w czasie jazdy nic sie niedzieje nietypowego z silnikiem ale jak stane na swiatlach to znowu ta nierowna prac i tak do zagrzania auta lub przejechania 5km pozniej to zanika zaowazylem tez przy zagrzanym aucie lekkie wibracje wskazowki obrotow i czasami jak by auto mialo drgania te obiawy wystepuja rzadko dodam jeszcze ze auto w czasie jazdy albo na postoju nie dymi na siwo czy na czarno moze jest ktos kto mogl by mi doradzic co jest przyczyna usterki i jak ja usunac z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam .
Problem rozwiązany
52 komentarze
Audi A3 8P Cabriolet