Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Hatchback 3d 1.6 FSI 115KM 85kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.
czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,0
~Lewy
Hatchback 3d 1.6 FSI 115KM 85kW
Audi A3 8P
Pozwolę sobie zacząć od minusów, a raczej jednego ogromnego... Ten silnik... To jakaś porażka w tym wspaniałym aucie... Nie powiem, jak na 115KM jest naprawdę dynamiczny, ale nic poza tym... Lubi "wypić"(jeżdżąc praktycznie tylko do pracy[12km w jedną stronę] muszę tankować nieraz 2 razy na miesiąc przy stosunkowo normalnej jeździe) i non stop coś się psuje, jak nie cewka zapłonowa, to zapchane klapy kolektora, jak nie klapy to sonda lambda. Auto wyjeżdża od mechanika i 2 dni później znowu do niego wraca... Teraz moja ogólna opinia samochodu. Auto jest naprawdę piękne, w końcu to Audi! Prowadzi się świetnie, kierownica "na jeden paluszek", skrzynia biegów i sprzęgło bajka, opanowałem do takiego stopnia, że czułem się jakbym jeździł automatem(żadnych szarpnięć, spadków obrotów silnika), nagłośnienie jak w to w Audi dobre, wyciszenie też dobre, nawet bardzo, silnika słychać przy wyższych obrotach, ale powiedziałbym, że bardziej mruczy niż hałasuje :) W środku miejsca jest dość dużo, spokojnie w 5 osób wybraliśmy się na wycieczkę 130km i nikt nie narzekał na brak komfortu, a do tego bagażnik jest w stanie zmieścić naprawdę duże zakupy. Karoseria jak na 15-letnie auto trzyma się bardzo ładnie, żadnego śladu rdzy! Gdyby nie silnik, to było by naprawdę auto marzeń, niestety zniszczył on moje zamiłowanie do Audi...
3,9
~Majkel
Hatchback 3d 1.6 FSI 115KM 85kW
Audi A3 8P
Najnowsze wielowachaczowe zawieszenie powoduje, że samochód jeżdzi jak po torach. Praktycznie wersja attraction ma sportowe zawieszenie, którego nie da się (przy ESP) wyprowadzić z równowagi przy suchej nawierzchni. Niemcy wydali na fabryke 500 mln euro, i po tym elemencie samochodu, nie sposób przecenić zamysł projektanta. Silnik 1.6 to niestety nieporozumienie. Design prowokuje do szybkiej jazdy, a silnik przy dużych obrotach połyka paliwo z prędkością wodospadu. Winny jest temu chyba układ 8-io zaworowy. Radzę poczekać na silnik 1.6 FSI 115 KM. Taki silnik będzie optymalny do tego auta. Wchodzi chyba za pół roku. Ja się napaliłem bo chciałem w warszawce jeździć błękitno-stalowym (akoyasilver) pierwszy. I udało się. Poza tym jeździłem testowym 2.0 TDI i zaszokowało mnie jak słabo ma wyciszone wnętrze. przy obecnych standardach głośność przy zimnym silniku jest niedopuszczalna, chodzi jak ciągnik URSUS. Mówię o tym dlatego, że 1.9 TDI w A4, którym jeździ mój stary jest znacznie niższa nawet przy zimnym silniku. Wyobrąźcie sobie wsiadacie do tego designerskiego auta z chromem na desce rozdzielczej, odpalacie silnik, a tu nagle słychać odgłos silnika jak w GOLFIE 3 z 1.9 D. Tragedia.
4,3
~mały
Hatchback 3d 1.6 FSI 115KM 85kW
Audi A3 8P
będzie kolejne A3, to już jest przesądzone. Szkoda, że teraz już nie robią go z silnikiem 1.6 FSI, bo jest naprawdę najlepszym wyborem.

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 27
Falujące obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Audi A3 8P Hatchback 3d