Szukaj

Informacje o Audi A3 8P Hatchback 3d 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2012

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Gama silnikowa w Audi A3 poraża jak nadmiar alkoholu tyle, że w tym wypadku jest to jak najbardziej zdrowe. Na szczycie – benzynowy 2.0 TFSI w modelu S3 generujący moc 265KM! W praktyce rozsądniejsze i tańsze są inne jednostki. Już podstawowa o mocy 102KM i pojemności 1.6l może okazać się wystarczająca, ale jeśli iść tym tropem, to lepiej wybrać wersję FSI o mocy 115KM. Jest dynamiczniejsza, mniej pali i lepiej pracuje. Trzymając się bezpośredniego wtrysku – 1.4TFSI z doładowaniem jest jednym ze słynniejszych silników w koncernie. Ma 125KM, pracuje cicho i zaskakująco żwawo popycha auto w kierunku horyzontu, ale nie do gwiazd. Od tego są inne motory: 1.8 i 2.0l również z bezpośrednim wtryskiem. 2.0 150KM wystarczy do dynamicznej jazdy i zawstydzenia cwaniaczków na drogach, a jego cena jest dość rozsądnie skalkulowana – przynajmniej jak na Audi. Lepszy jest jednak doładowany 1.8l, który osiąga 160KM już przy 4500 obr/min. Czuć w nim moc, ale też i wyższą cenę. Wśród ciekawszych diesli znajdzie się coś nudnego, fajnego i szalonego. Nudny jest 1.9TDI o mocy 105KM, choć poradzi sobie zarówno w trasie jak i w mieście. Fajny jest 2.0TDI o mocy 140KM, a szalony – 2.0TDI 170KM. Mogłyby być trochę lepiej wyciszone, ale już ten słabszy jest w stanie pokazać, że życie może być piękne, a mocniejszy, że warto czasem zgrzeszyć. Tym bardziej, że oba są oszczędne.
czytaj więcej
Powagosław

Samochód, który trafi do książek o historii motoryzacji nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być przewidywalne i delikatne. Czy nie tak właśnie jest? A3 to jeden z tych samochodów na rynku, które chyba pod każdym względem wpisują się w oczekiwania kupującego.

~Powagosław
Luzacjusz

Nigdy nie był indywidualistą i nigdy nie będzie. Dla większości ludzi, którzy kupują ten samochód jest on i tak zbyt zadziorny.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w pompowtryskiwacze i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~pawrob
Audi A3 8P
Hatchback 3d 1.9 TDI 105KM 77kW
Jestem w posiadaniu Audi A3 8P od 4 lat. Osobiście sprowadziłem go z Niemiec z przebiegiem 215000km. Przez 70000km eskploatacji nie zawiódł mnie ani razu, nie miałem ani jednej poważniejszej usterki. Poza typową eksploatacją żadnych dodatkowych wydatków. Silnik 1.9 TDI BKC to synonim trwałości, żadnych problemów mechanicznych. Całe wyposażenie działa bez żadnych problemów. Wykonanie wnętrza w świetnym stanie, bez żadnych trzeszczeń i zgrzytów. Wszystko byłoby wręcz idealne, gdyby nie karoseria - niedostatecznie zabezpieczona przed rdzą. Samochód trzymany pod chmurką, ale nie usprawiedliwia to ognisk korozji w dolnych części drzwi oraz na klapie bagażnika. Oceniam auto na ocenę bardzo dobrą i rzyznam szczerze, że mam coraz większą ochotę na zainwestowanie w karoserię i zrobienie z niego young timera na lata :)
3,9
~Olek
Audi A3 8P
Hatchback 3d 1.9 TDI 105KM 77kW
Całkiem fajnie na 18-calowych felgach wygląda i ten piękny czarny lakier.Ale są minusy niestety...auto bezwypadkowe w 100% mierzone miernikiem i serwisie audi niestety pojawia się korozja.W przednich drzwiach na dole pod listewka na całej długości drzwi korozja no nie że dziury ale pęcherze niestety.To samo na tylniej klapie pod tablicą rejestracyjna (efekt drgań) i pojedyńcze pęcherzyki na drzwiach i błotnikach.To nie jest audi 80 B4 gdzie miało cynkowane blachy.Auto kupiłem jak miało 9 lat.Czyli korozja postępowała pomału od kilku lat.
4,8
~vacum@interia.eu
Audi A3 8P
Hatchback 3d 1.9 TDI 105KM 77kW
Za namową żony kupiliśmy A3 ja chciałem więszy samochód dlatego mnie nie zachwycił, ale jestem z niego bardzo zadowolony, przy bliższym poznaniu można go polubić, sprawdza się jako samochód rodzinny i na dojazdy. Swietnie daje sobie radę w mieście i miło zaskakuje w trasie. Nie szarżuję więc spalanie w trasie poniżej 5 najniższe 4,3 ON(350 km)w zimie i jeździe miejskiej max 6,5 niewątpliwy atut tego auta. Jestem wyską osobą dlatego ździwiłem się, że w A3 mogę prowadzić auto nawet z wyprostowanymi nogami.Wada: pewnie cena, ale nie żałuję zakupu... no i jeżdżę Audi ;)
Średnie spalanie dla Audi A3 8P Hatchback 3d 1.9 TDI 105KM 77kW 2003-2012
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Audi A3 8P
Hatchback 3d 1.9 TDI 105KM 77kW
Posiadam auto od roku i jestem bardzo zadowolony. Na bieżąco serwisuję samochód, dlatego też nigdy mnie nie zawiódł! Plusem A3 jest spalanie, które u mnie waha się w granicach 5.9-6.1 a dodam że samochód jest po chipie na 142km i 310Nm. Co prawda generalnie jeżdże spokojnie, ale na obwodnicy raczej poruszam się lewym pasem ; P mimo to spalanie średnie wychodzi właśnie w/w granicach. Minusem jest jedynie głośna praca silnika, ale o to też zadbałem ulepszając trochę fabryczne audio ( które też niejednego zadowoli ). No i sprawa nieunikniona odnośnie odpalenia samochodu w zimie, ale to bolączki każdych dieslów, polecam garażować samochód albo webasto. Ja osobiście garażuję i w zimie jeszcze nie padł a mam oryginalny 10 letni aku ; P Szczerze polecam
5,0
Audi A3 8P
Hatchback 3d 1.9 TDI 105KM 77kW
Zrobiłem tym autem 10000km. Super się prowadzi, wysoka jakość wykonania. Spalanie, jakie zanotowałem podczas tras: 4.4l/100km -autostrada przy predkosci 90km/h, 5,8l/100km przy normalnej jezdzie po miescie (bez szaleństwa). Mam aplikacje w telefonie, ktora oblicza mi ogolne, średnie spalanie. Na podstawie 6500km średnie spalanie wyszło 4.9. Auto ekonomiczne, żwawe ale warto zaznaczyć, że nie jest to demon predkości.
5,8
Audi A3 8P
Hatchback 3d 1.9 TDI 105KM 77kW
Ecodriving w trasie bez skrzyżowań, świateł i na pustej drodze i letnich oponach przy prędkości 90km/h to 3.9l. Rekord na odcinku 10km to 3,2. Krótkie dystane po mieście 8l a trasa z dużą ilością świateł itp to 4.5l

Usterki Audi A3 8P

Liczba wpisów: 33
Falujące obroty na zimnym silniku
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 FSI 150KM 110kW 2003-2007
  • silnik
  • 201 tys. km
Witam, Jakiś czas temu, dokładniej 5 tygodni temu, kupiłem audi a3 8p 2003 silnik fsi 150 kucy. Problem leży w tym, że jak odpalam silnik powiedzmy z rana po przerwie od jeżdżenia około 8 godzin, obroty bardzo falują, skaczą między 1400 a 500 obr, do tego silnik wibruje, skacze, rzuca, jakoś tak to ujme. Do tego świeci się engine, dodam że po 4 minutach obroty ustają na 800, 750 i nie falują, nie ma tez drgań, silnik pracuje tak jak powinien, tak się wydaje przynajmniej i nie mam problemu z jazdą. Dodam też że po odpaleniu na zimnym przygasają światła. Liczę na pomoc, dzięki wielkie.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Szarpanie na wolnych obrotach + gaśnięcie silnika
  • Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2004-2008
  • inne
Podczas jazdy na wolnych obrotach pod dużym obciążeniem silnika auto szarpie, sprzęgło nie odbija do końca tak szybka jak powinno to robić. Ostatnio dodatkowo silnik podczas normalnej jazdy zaczął gasnąć......na autostradzie na tempomacie zgasł silnik bez widocznego powodu 140 km/h ok 2300rpm, na mieście przy dojeżdżaniu do skrzyżowania również zgasł kilkakrotnie. Mechanik po krótkiej rozmowie stwierdził że koło dwumas ze sprzęgłem do wymiany. Odnośnie gaśnięcia prawdopodobna usterka w instalacji elektrycznej jeszcze nie dokonana
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie działają wentylatory(ani wody ani klimatyzacji)
  • Audi A3 8P Hatchback 3d 2.0 TDI PD 140KM 103kW 2003-2008
  • układ chłodzenia
Pierwsze objawy to nie wyłączający się mniejszy wentylator,następnie przestała działać klimatyzacja i zapalił się przycisk "ECON" którego nie da się wyłączyć!!!Dodam że sprężarka klimatyzacji startuje!!! Najpierw w warsztacie powiedziano mi że to sterownik wentylatorów...więc wymieniłem cały zestaw wentylatorów na nowy, po czym okazało się że wentylatory nadal się nie włączają...zostało sprawdzone też że jest napięcie w kostce...sprawdziłem też ilość czynnika chłodzącego-także jest,jedyne co wyszło dziwne to fakt że w układzie klimatyzacji jest nad zwyczaj duże ciśnienie...jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem to bardzo proszę o pomoc bo mechanicy ręce rozkładają...:(
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Audi A3 8P Hatchback 3d