Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Sedan 1.8 Turbo 180KM 132kW 1999-2000

Lata produkcji: 1999 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1950-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
[email protected]
Sedan 1.8 Turbo 180KM 132kW
Audi A4 B5
ogolnie jestem bardzo zadowolony,choc niemam jeszcze za wielkiego przebiegu tym autem.odpowiada mi dynamika,i niesamowicie stabilne zawieszenie,jedzie sie jak zelazkiem,mam sport zawieszenie,moze dlatego.bardzo dobze jest terz wyposazony,ma wszystko co powinno miec sportowe auto......ogolna ocena hmmmmmm 5!
4,0
[email protected]
Sedan 1.8 Turbo 180KM 132kW
Audi A4 B5
Silnik o niewysokiej mocy jak na ten klasy samochod. Przy pelnym zaladowaniu jest tragicznie. 1.8 turbo owiele lepiej spisuje sie w Golfach , ktory jest o polowe lzejszy i mniejszy.- Swietnie chodzi! - Ogolnie jestem rozczarowany silnikiem dlatego nie polecam tej wersij innym . lEPIEJ DOLOZYC I WZIAC 6 - TKE.
3,8
~Mazur
Sedan 1.8 Turbo 180KM 132kW
Audi A4 B5
Audi dosyć trwałe , części naprawdę tanie i łatwo dostępne, w sumie to wszędzie, na każdym szrocie , czasami są problemy z jakimiś częściami ( ale szybciutko na aukcjach można znaleźć)
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Sedan 1.8 Turbo 180KM 132kW 1999-2000
10,5
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Sedan 1.8 Turbo 180KM 132kW
Audi A4 B5
Instalacja BRC założona w 2016. Zrobione 20 tyś km. Po wielokrotnym pomiarze spalania lpg we Wroclawiu (jazda w korkach, raczej spokojna bez deptania) wychodzi 11,5L/100km. Na trasie i autostradzie 130km/h (mniej więcej 200km trasa 200km autostrada) na 40 litrach zrobiłem 400km bez trudu. Na zwykłej trasie 90km/h + wioski z rzadkim wyprzedzaniem spalanie lpg to 8l/100km. Ogólnie jak na tę moc nie jest źle. Spalanie benzyny w mieście to 10l, ale tyle samo paliło mi 1 6 101km w tym samym nadwoziu także ogólnie polecam ten motor. Przy mocno dynamicznej jeździe bak pustoszeje błyskawicznie... Ale to raczej normalne w każdym aucie..
7,9
Sedan 1.8 Turbo 180KM 132kW
Audi A4 B5
Po kilku latach użytkowania auta założyłem LPG, stag 300+, AC R01+(czerwony do 250KM), wtryski Magic Jet. Przebieg jaki zrobiłem na gazie to 10tys. km. Miałem duże obawy co do montażu instalacji w tym silniku. Poczytałem, znalazłem dobrego gazownika, polecił większy reduktor (największy problem jest jak wrzuci się za mały reduktor) dzień pracy i 2550zł później jeździłem już na gazie. Po za ilością złotówek które trzeba zostawić na stacji paliw różnicy w jeździe autem nie ma żadnej. Mówiąc szczerze to zacząłem jeździć szybciej i bardziej dynamicznie. Nie boli mnie tak 1L gazu spalony więcej :). Max spalanie na Angielskim (słaby gaz) to 12,5L miasto. Najlepsze to 6,7L na trasie na dystansie 300km ze średnią prędkością 90km/h. Trasa Pl-UK i powrót (3,5tys km) to 9,3L przy pełnym obciążeniu tzn. 4 dorosłe osoby, fotelik, pełen bagażnik (wyjazd na święta) przy prędkościach 140-160km to rewelacja!!!. Po mieście autko spala do 9L gazu i 1L benzyny na każde 100km (do czasu przełączenia na gaz w mrozy nawet 4km dogrzewa się na benzynie, w ciepłe dni 9-10 stopni instalacja przełącza się na gaz po 1,5-2km). Auto bardzo dynamiczne a zarazem oszczędne. Pozdrawiam, polecam
7,6
Sedan 1.8 Turbo 180KM 132kW
Audi A4 B5
Do pracy dojeżdżam około 4 kilometry, silnik nie zdąży się nagrzać i gaszę. W takim cyklu na podstawie 300 kilometrów dojazdów do pracy z komputera wynika 7.8 L/100km z tym, że średnia prędkość to 70km/h (obwodnica plus 1km miasto). Na trasie przy prędkości 110 km/h przy 4 dorosłych osobach bez większych problemów schodzę poniżej 7L na 100km. Auta nie katuję, ale też nie zamulam, uważam, że spalanie jest bardzo niskie, porównując z A4 mojego ojca (1.9 TDI, 110km, automat), to spalanie jest identyczne, a dynamika 1.8T i elastyczność dużo lepsze. Zadziwia mnie fakt, że kuzyn ma A4 1.8 benz. bez Turbo i pali mu średnio 2L więcej i w porównaniu z moją stoi w miejscu. Max spalanie przy ostrzejszej jeździe to 14L. Polecam autko z tym silnikiem wszystkim, których nie stać na kupno sporo droższego w eksploatacji(koszt zakupu, części, naprawy) diesla.

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 122
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
3 komentarze
Wzrost obrotów silnika przy dojeżdzaniu do np. skrzyzowania AUTOMAT
  • Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001
  • silnik
Od niedawna zauważyłem, że czasami jak np. dojeżdżam do skrzyżowania do świateł, wzrastają mi obroty. Mam automat, dojeżdżam do świateł, wciskam i trzymam hamulec. Normalnie w tej sytuacji mam 800 obrotów, jak zwykle na postoju. Ale czasami w tej sytuacji obroty same (ja trzymam hamulec, nie wciskam gazu) wzrastają do 1000-1100 obrotów, co skutkuje głośną pracą silnika i wibracjami. Po odpuszczeniu hamulca i ruszeniu wszystko się normuje. Nie dzieje się to ciągle, ale od czasu do czasu. W czym może być problem? Kolega myśli, ze może komputer sam zwiększa obroty aby doładować sobie akumulator... Ale akumulator ma dopiero 2 lata, jak uważacie, może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za każdą pomoc i pomysł. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A4 B5 Sedan