Szukaj
Audi
Audi
4,3 (9 346 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Audi w pigułce

Test euroncap Audi A4 2.0 TDI S tronic, LHD

Audi A4 2.0 TDI S tronic, LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1564 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
75%
Zabezpieczenie przechodnia
75%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.5 pkt | 90 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości , ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich obszarów ciała. Wyjątek stanowił obszar klatki piersiowej, ochrona tego obszaru była wystarczająca. Ochrona klatki piersiowej pasażera zajmującego miejsce z tyłu była marginesowa, innych obszarów ciała - dobra. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochroną wszystkich krytycznych części ciała. W poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki odczytujące kompresję żeber wskazały marginesową ochronę klatki piersiowej. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała dobre zabezpieczenie. Niezależny awaryjny układ hamulcowy jest standardowym elementem wyposażenia.

Uderzenie przodem
7,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

Wyniki testu zderzenia czołowego pokazały dobrą ochronę zarówno dziecka 18-miesięcznego jak i 3-letniego. W związku z tym model zdobył maksymalną liczbę punktów. Poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować wszystkie dostępne na rynku foteliki dla dzieci.

Bazowa ocena auta
24,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Audi ISOFIX basis + Kindersitz G1
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Audi ISOFIX basis + Kindersitz G1
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

27.4 pkt | 75 %

Model wyposażony jest w aktywną maskę. Czujniki umieszczone w zderzaku wykrywają gdy pieszy został uderzony i system uruchamia podnoszenie maski, stwarzając więcej odstępu pomiędzy powierzchnią maski, a twardą strukturą w komorze silnikowej. Testy wykazały, że system działa poprawnie dla szerokiego wachlarza prędkości oraz postór pieszych. Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego, ochrona miednicy była marginesowa, miejscami dobra. System niezależnego awaryjnego układu hamulcowego rozpoznaje pieszych jak również inne samochody. Euro NCAP rozpocznie ocenę tej funkcjonalności w 2016 więc system obecnie nie został nagrodzony.

Głowa
16,6 pkt
Miednica
5,5 pkt
Nogi
5,3 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.9 pkt | 75 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia, razem z systemem przypominającym o zapięciu pasów, który obejmuje wszystkie miejsca. Niezależny awaryjny układ hamulcowy działa poprawnie przy różnych prędkościach i wypada dobrze w testach Euro NCAP. Ogranicznik prędkości jest standardowym wyposażeniem podczas gdy funkcja informowania o ograniczenia prędkości jest opcją, która nie spełniała warunków do uzyskania oceny. Szacuje się, że nie zostanie sprzedana jej wystarczająca liczba. System ostrzegający o odjeździe pojazdu jest dostępny jako opcja, ale ze względu na szacowaną niską liczbę sprzedaży nie został zakwalifikowany do oceny.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry