Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 202 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,9
~skiba
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi A4 B5
Jak na swój przebieg 520000, to trzyma się dzielnie mimo wszystko. Auto jest tanie w tankowaniu, jak to 1.9 TDI bardzo ekonomiczne, ale niestety trzeba drugie tyle co na paliwo szykować na części. Eksploatacja bardzo droga w głównej mierze przez psujący się non stop wielowahacz. Poza tym nieszczęsnym zawieszeniem nie jest źle. Psuje się tyle co każde stare auto. Części w porównaniu np. do fiata drogie. Plusem jest genialna antykorozja. Auto mimo 500k przebiegu w oryginalnym lakierze. Rdzy praktycznie nie ma.
4,9
~Jędrzej z Wielkopolski
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi A4 B5
Dla mnie jest to samochód najlepszy jaki dotąd wyprodukowano, a wyróżnia go niezawodność, tania eksploatacja i twarda konstrukcja, posiadam je ponad 10 lat i cały czas użytkuje, awarie czy jakiekolwiek dolegliwości fabryczne silnika ? te auto ich nie posiada, jak tur ciągnie do przodu bez żadnych niespodzianek, Awarie silnika ? Ja nie wiem co to słowo oznacza w tym Aucie. dodam od siebie że dwa lata temu postanowiłem sprzedać moje A4 b5, ale przed tym kupiłem następce VW Passat b6 2009r, co mogę powiedzieć tragedia auto w ciągu roku przydarzyły się dwie poważne awarie i stwierdziłem że takiego padła trzymać nie będę auto poszło w ludzi, na szczęście Audi nie zostało sprzedane i nadal jest ze mną, szczerze powiem że żałowałbym tej decyzji przez całe życie. Audi A4 B5 z silnikiem 1.9 TDI 90 są to auto robione na Wiele lat i duże przebiegi. tylko i wyłącznie takie Polecam.
4,8
~Łukasz TDI
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi A4 B5
Audi uchodzi za trwałe i niezniszczalne jeżeli mamy motor 1.9TDI dużo jeżdżę w Niemczech i nie mam większych problemów z zawieszeniem, które w PL rzeczywiście nie radzi sobie na tych dziurach, przebieg auta to moja zasługa jestem dumny z mojej A4 bo uzyskać taki przebieg w jakimś Dieslu to naprawdę wyczyn, starsze auta to się rozpadną z korozji, a nowsze silniki wymiękają przy 200tyś km,i kaplica, zastanawiałem się 5 lat temu jakie auto kupić by było najmniej awaryjne z dobrym silnikiem i wybrałem A4 b5, nie żałuje żadnych wydanych pieniędzy na te auto, na te auto, na autostradach niemieckich można jeździć bez obaw o zawieszenie, spalanie jest bardzo małe motor nie do zdarcia, a w tych ciężkich czasach to właśnie powinno się produkować tak wytrzymałe auta jak Audi A4 B5 1.9TDI 90km,
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1995-2000
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi A4 B5
Jeśli ktoś szuka rzetelnej opinii na temat spalania pojazdu Audi A4 B5 1.9 TDI 90KM to chętnię się nią podzielę. Jeżdżę tym autem od grudnia 2013 czyli pięć i pół roku na chwilę obecną, przejechałem nim około 250 000 kilometrów. Spalanie w tym aucie to jest bajka jeśli umiesz jeździć ekonomicznie czyli rozpędzasz się do optymalnych prędkości, hamujesz silnikiem i znasz teren po którym się poruszasz. Mój styl jazdy to taki na starego taksówkarza, złotówę z Meśka W124. Przy takiej jeździe średnie spalanie wychodzi zawsze poniżej 5 litrów na 100 km. Minimalne średnie spalanie jakie udaje mi się uzyskać to 4.0 - 4.2 litra na 100 km, obliczane z przejechania około 1000 km przy dużym udziale jazdy na dłuższych trasach. Jazda autostradą za TIRem pozwala spokojnie uzyskać wynik poniżej 4 litrów na setkę. Jazda w mieście, średnim i małym, po większych żadko się poruszam to wynik 4.5 - 4.8 na setkę. Żeby spalić tym autem powyżej pięciu litrów musisz mieć czterech chłopów za pasażerów i dobrze deptać, jednak przekroczenie 6 litrów na setkę przy normalnej jeździę jest mało prawdopodobne. Wyniki te są liczone poprzez tankowanie do pełna, reset licznika kilometrów i przelicznie zatankowanych litrów na przejechane kilometry po kolejnym tankowaniu do pełna. Dodam jeszcze że pełny bak paliwa pozwala przejechać minimum 1500 km bez tankowania.
5,6
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi A4 B5
To moje drugie auto z sionikiem TDI 90 km.Poprzednie to VW Golf 3,obecnie Audi A4 B5 1.9 TDI 90 km.Ogólnie miałem kiedyś Audi A4 B5 i wrażenia są całkiem pozytywne,zawieszenie jak zawieszenie,każde się zużywa w tej chwili zmiana zawieszenia w audi nie jest już tak droga istnieje wiele dobrych zamienników co do spalania,posiadam Klimatronik-sprawny,jadąc z włączoną klima pali mi średnio 6 litrów ropy,jazda normalna zmiana biegu przy 2,5 tyś obrotów bez klimy spokojnie do 5 litrów można zejść.Zauważyłem jedną rzecz,jeśli jeżdzę w sposób taki,że zmieniam biegi przy 2 tyś obrotów to auto troszkę więcej pali ale nie znacznie,radzę go do 2,5 tyś obr kręcić i zobaczycie,że będzie spalanie mniejsze,silnik ma lżej.Po za tym miłe i spokojne dla kierowcy wnętrze,silnik mało awaryjny,dobrze tłumi dziury zawieszenie,trochę trzeba poszukać i można kupić coś sprawnego,ogólnie polecam
5,8
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Audi A4 B5
Uważam iż jest to najciekawszy silnik z gamy ekonomicznych silników audi. Są to silniki, które po tylu latach nadal jeżdżą na pełnym syntetyku i nic nie ubywa (od wymiany do wymiany). Jedyną rzeczą na którą trzeba uważać to unikanie stacji tzw. firm krzak, trzeba tankować dobre paliwo i zalać uszlachetniacz na zimę. Co do spalania... w mieście przy jeździe spokojnej można zejść do tego 5.5, co do maksymalnego mi więcej nie spalił przy dynamicznej jeździe niż 7 litrów, co prawda na autostradzie chciałem sprawdzić prędkość max. i jechałem ok. 200km/h i wtedy spalanie doszło do ponad 10 litrów. Ogólnie mówiąc gdy będziemy dbać o eksploatację auta to napewno nas nie zawiedzie. A4 B5 jest godne polecenia dla każdego.

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 122
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
3 komentarze
Wzrost obrotów silnika przy dojeżdzaniu do np. skrzyzowania AUTOMAT
  • Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI 110KM 81kW 1996-2001
  • silnik
Od niedawna zauważyłem, że czasami jak np. dojeżdżam do skrzyżowania do świateł, wzrastają mi obroty. Mam automat, dojeżdżam do świateł, wciskam i trzymam hamulec. Normalnie w tej sytuacji mam 800 obrotów, jak zwykle na postoju. Ale czasami w tej sytuacji obroty same (ja trzymam hamulec, nie wciskam gazu) wzrastają do 1000-1100 obrotów, co skutkuje głośną pracą silnika i wibracjami. Po odpuszczeniu hamulca i ruszeniu wszystko się normuje. Nie dzieje się to ciągle, ale od czasu do czasu. W czym może być problem? Kolega myśli, ze może komputer sam zwiększa obroty aby doładować sobie akumulator... Ale akumulator ma dopiero 2 lata, jak uważacie, może chodzi o coś innego? Będę wdzięczny za każdą pomoc i pomysł. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A4 B5 Sedan