Szukaj

Informacje o Audi A4 B6 S4 Sedan 4.2 V8 344KM 253kW 2002-2004

Lata produkcji: 2002 – 2004
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2004 roku
Pojemność skokowa 4163 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 344 KM (253 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 40
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~prnit
Audi A4 B6
S4 Sedan 4.2 V8 344KM 253kW
Auto ma swoje minusy takie jak wysokie spalanie, reszta naprawde jest Super..nie ma sie do czego przyczepic..auto ma 5.1 do 100kmh, elastycznosc jak w dobrym dieslu, na kazdym biegu mozna sie niezle pobawic, auto swietnie wyglada i tak jezdzi..nie jest to taki prawdziwy scigacz jak evo albo subaru ale moze na swiatlach pokazac pazur do tego jest bardzo wygodne i mozna nim jechac w dluzsza trase, jest cicho, wygodnie i luksusowo..nawigacja, telewizja, swietny sprzet Audio, staly naped na 4 kola...auto jest szybsze od 99% aut na polskich drogach..czasem zdarzaja sie mocniejsze auta takie jak audi Rs4, M5 czy lexus IsF 420 ktory mi ostatnio pokazał ze jednak moc robi swoje..ale S4 to swietne auto na nasza codzienna pogode Polska czyli duzo deszczu, sniegu, błota..tam gdzie S4 cały czas przyspiesza inne nawet mocniejsze auta tylko mielą kołami. Ogolnie jestem z auta b. zadowolony..jedyne co przeraza to wysokie spalanie ale to V8 wiec trzeba sie tego spodziewać
3,9
~Dawid
Audi A4 B6
S4 Sedan 4.2 V8 344KM 253kW
Nic szczególnego, tylko wał napędowy do regeneracji, sprężarka klimy, pompa wspomagania i skrzynia biegów. (Bezawaryjność (poważne usterki))
4,2
~P
Audi A4 B6
S4 Sedan 4.2 V8 344KM 253kW
Silnik przy wysokich temp. zewn traci odczuwalnie moc. Czuje to wyraźnie. Do 0.5sek do setki może stracić. Podobno z racji słabego obiegu powietrza pod maską. A rzeczywiście ciasno mu tam i jest baaardzo gorąco. Mimo wszystko jest pancerny. Tylko posłuchać czy sie łańcuch rozrządu nie wyklekotuje i będzie wieczny! (Silnik)

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 91
Ubytki plynu chlodniczego
  • Audi A4 B6 Sedan 2.0 20V 131KM 96kW 2000-2004
  • układ chłodzenia
  • 384 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Posiadam a4 b6 2.0alt z gazem i od tygidnia zaowarzylem znaczne ubytki plynu chlodniczego po wstepnym sprawdzeniu mysle ze nie dostaje sie do zadnej z komor spalania kopcilby na bialo a dwa nie przedostaje sie do oleju bylo by widac bialy osad pod korkiem i przybywało by na bagnecie za to zaowarzylem ze jak wlacze nawyew to czuc dziwny zapach tak jak by plyn chlodniczy ale to tylko jak wlacze ogrzewanie na klimie tego nie ma dodatkowo potrafi zapariwac cala szyba przednia ze nic nie widac i dwa razy musialem sie az zatrzymać zeby odparowała .Nie wiem czy dobrym tropem ide ale podejrzewam nagrzewnice moze mnie ktos upewnic w tym co mysle albo podac jeszcze jakaś możliwość
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
4 komentarze
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Audi A4 B6 S4 Sedan