Szukaj

Informacje o Audi A4 B6

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Audi A4 B6 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Audi A4 B6

Liczba ocen: 585
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Bartek
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
Jeśli chodzi o całokształt samochód naprawdę spoko bez zastrzeżeń natomiast silnik 2.0 ALT jest silnikiem nie udanym nie polecam nikomu ktoś kto pisze ze jest on dobry i nie ma do niego zastrzeżeń to to albo nim nie jezdzi tylko samochód stoi w garażu albo nigdy nic sam nie robił przy tym silniku nie chodzi mi o to ze jest on awaryjny bo tu nie można miec naprawdę zastrzeżeń ale chodzi o to ze kazdy z tych silników bierze olej i jak ktoś pisze ze nie bierze to mnie to dzwi bo te silniki wyjezdzajac z fabryki juz brały olej litrami ale kupując ten samochód wiedzialem ze będzie brał olej wiec to jest malo ważne natomiast aby coś kolwiek zrobić przy tym silniku to najlepiej jest go wyciagnąc sama wymiana termostatu który jest wadliwy beż rozebrania połowy silnika jest ciężka gdzie powinno sie to robić w 15-20 min nie polecam nikomu kupowania tego samochodu z silnikiem 2.0 ALT jest to poprostu padło nieudane
4,5
~il_sebastian_il
Cabrio 1.8 T 163KM 120kW
Audi A4 B6
Samochód jest idealnym kompromisem między rozsądkiem a zazdrością sąsiada. Cabrio gdzie w razie potrzeby jest możliwość przewiezienia więcej niż jednego pasażera. Bagażnik istnieje i pamiętając że to cabrio śmiało można powiedzieć że pomieści dużo szczególnie po złożeniu półki na dach. Silnik 1.8T + LPG i 163KM to idealny kompromis między małymi kosztami a bezproblemową płynną jazdą. Po przesiadce z 1.6 100KM jest to dla mnie kolosalna różnica w poruszaniu się po mieście jak i na autostradzie bez zastanawiania się czy zablokujemy lewy pas przy wyprzedzaniu.
4,5
~Michał
Avant 1.8 T quattro 190KM 140kW
Audi A4 B6
Bardzo lubię ten samochód pomimo dużego spalania (poprzednio 1.9 tdi) i małych gabarytów. Jest bardzo dobrze wykonany (solidny), ma piękną linię i cieszę się gdy do niego wsiadam. Ludzie którzy do niego wsiadają nie wierzą, że auto ma już 16 lat. Ważne aby kupić zadbany, dobrze wyposażony egzemplarz i samemu dbać. Sprawdza się zasada płacisz mało = płacisz dwa razy. To auto jest kompromisem pomiędzy funduszami i dostępnością aut na rynku a moimi oczekiwaniami: wygodnie siedzą 4 osoby z 190 cm wzrostu, benzyna 4 cylindry, stały 4x4 i automat - tylko Legacy 5 w pełni to spełnia...

Raporty spalania Audi A4 B6

Liczba raportów: 874
Średnie spalanie dla Audi A4 B6
7,0 – 17,7
l/100 km
5,6 – 9,4
l/100 km
8,4 – 20,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Avant 1.8 T 163KM 120kW
Audi A4 B6
Jestem bardzo milo zaskoczony spalaniem tego auta. Srednio wychodzi mi jakies 8.5 - 9l przy normalnej jezdzie w cyklu mieszanym. Jezdze raczej spokojnie aczkolwiek lubie czasem przycisnac i wtedy spalanie w miescie moze oscylowac w granicach 12-13l ale spokojnie jadac mozna uzyskac sppkojnie te 10l. Dodam ze nie mieszkam w duzym miescie (80k mieszkancow) wiec nie ma jakichs mega korkow itp. Na trasie takiej do powiedzmy 100km/h mozna zejsc ponizej 7 przy spokojnej jezdzie, na autostradzie 140km/h na tempomacie to bedzie z 9l/100km. Tak wiec uwazam ze jak na swoja moc to dobre wyniki. Podobne spalanie w autach tej klasy mamy w silnikach o mocy nizszej nawet o kilkadziesiat KM wiec watro jak ktos chce miec troche frajdy z jazdy a nie tylko sie przemieszczac z punktu a do punktu b.
10,3
Avant 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
Spalanie przy kołach 225\50\17 praktycznie stałe od 11 do 12l gazu czy to miasto czy trasa ok. 120 km\h. Przy prędkościach powyżej 130 zaczyna palić więcej. Multitronik jest super tylko zapomnijcie o butowaniu bo skrzynia tego nie lubi. Wymieniać olej co 60 tyś, zregenerować druciki w sterowniku skrzyni i można spokojnie jeździć. Co do serwisu skrzyni to nie jest tak drogo, w porównaniu to tiptronica lub ZF-a. Wymiana oleju + regeneracja sterownika 1300 zł gdzie w ZF-ie ok 2 tyś trzeba zapłacić za samą wymianę oleju.
9,4
Sedan 1.9 TDI PD 101KM 74kW
Audi A4 B6
Poza serwisem (co oczywiście normalne) żadnych usterek z poziomu silnika nie miałem i oby tak zostało. Mocy ewidentnie za mało jak na ten samochód, bo problem się zaczyna w momencie, kiedy chcemy kogoś wyprzedzić drogą pozamiejską, wtedy musimy dać mu dużo miejsca, żeby mógł zdążyć wyprzedzić samochód, odradzam wyprzedzanie ,,tirów", chyba, że droga jest na tyle długa. Tak czy inaczej, samochód odwdzięcza się bezawaryjnością i gotowością do jazdy. Polecam go jako pierwszy samochód, bo zniesie dużo błędów kierowcy, a napęd na przód też pozwoli na bezpieczniejszą jazdę (aczkolwiek równie lepiej mieć napęd na obie osie). Pozdrawiam

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 79
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
2 komentarze
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skrzynia automat
  • Audi A4 B6 Avant 2.0 20V 131KM 96kW 2001-2004
  • układ napędowy
Witam to po 1 posiadam audi a4 b6 2.0 b automat multitronic skrzynia nowy typ generacji kod silnika alt ogolnie mam problem taki iż jak silnik odpalam rano i jak ostygnie czyli tylko na zimnym na pulpicie po przejchaniu sie z 5 km czyli jak sie zagrzeje znikaja mi biegi P R N D i jadac tak z np 100 km zapala sie na chwile ale rzadko jak biegi przełącza normalnie auto jedzie dobrze itd ale wsteczny raz wejdzie raz nie tzn wejdzie bo czuje ze wsteczny wszedł ale albo auto stoi albo jedzie pomalu ale zawsze zrobie na N wlaczy mi sie tryb awaryjny wlacze R i jedzie ok zgasze odpale D i jazda teraz tak elektryk twierdzi ze czujnik trasy jazdy F125 niby przy skrzyni sie to znajduje ale ja tego nie mam wiec skad taki blad o tym czujniku jesli go nie ma ale pozniej tweirdzi ze niby jest w srodku w skrzyni moze ale znam sie na audi i w to watpie 2 elektryk na kompie ze dzwignia biegow wymienilem koszt 150 zł ale nic to samo jadac do 3 elektryka ze trzeba zaprogramowac sterownik w skrzyni od nowa z galka itd lub go wyciagnac i go naprawic wiec albo albo albo tak albo siak ogolnie bo zapomnialem pisac po zaprogramowaniu dzwigni z pulpite biegi sie pokazuja ale na 5 miniut i znowu zgasna czyli zaprogramowac idzie ale po jakims czasie **** wiec mysle ze tutaj sie dowiem co go boli i co z ty zrobic zimny jest jest oki zagrzeje sie zgasna jakis pomysł koncowy tego tematu z gory dziekuje
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 101
3,5
Avant 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Zdecydowanie nie polecam "warsztatu". Panom "mechanikom" jeszcze bardzo dużo brakuje w podejściu do klienta, a także w kwestii napraw. Jeśli ktoś ma nerwy ze stali, worek pieniędzy, nie zależy mu na czasie naprawy i może na swój samochód czekać i czekać to można rozważyć wizytę u tych partaczy. Jak dla mnie nigdy więcej, nie chcę nawet o nich słyszeć, a wszystkim znajomym...
5,0
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Na Pb jeździłem ok 5 tys.km po zakupie, potem doszła instalacja BRC SQ P&D, na której zrobiłem właśnie 100 tys.km. Nie widzę większej różnicy w jeździe na Lpg, a na tym co było na Pb. Spalanie unormowane, nie ma problemów z przejściem na gaz, dynamika jest, moc przy przyspieszaniu i wyprzedzaniu również. Silnik nie wraca na Pb, nawet przy mocnym depnięciu i wkręceniu na...
5,0
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja BRC SQ 32 montowana przy sporym przebiegu ponad 220 tys.km, ale działa bez problemów. Auto wcześniej było kompleksowo sprawdzone, wymienione świece przewody WN itp. Jazda na LPG w niczym nie różni się od Pb, zarówno jeśli chodzi o moc, jak i dynamikę. Spalanie w granicach 10l/100km czyli bardzo niewielkie zważywszy na ceny LPG. Montaż instalacji to był strzał w 10.
Audi A4 B6