Szukaj

Informacje o Audi A4 B6

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Klasa średnia
Druga generacja A4 (oznaczona symbolem B6) debiutowała w 2000 roku. Stylistycznie auto niewiele różniło się od swojego poprzednika, choć było od niego nieco większe. Smuklejsze kształty nadwozia A4 II bardziej nawiązywały jednak do modelu A6 (do A6 upodobnił się też tył A4). W roku 2001 na rynku pojawił się nowy A4 Avant, a kilka miesięcy później – dwudrzwiowa wersja kabrio, następca modelu Audi Cabriolet. Ostatni egzemplarz A4 II wyjechał z fabryki w 2005 roku.
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Oceny Audi A4 B6

Liczba ocen: 563
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~Michał
Avant 1.8 T quattro 190KM 140kW
Audi A4 B6
Bardzo lubię ten samochód pomimo dużego spalania (poprzednio 1.9 tdi) i małych gabarytów. Jest bardzo dobrze wykonany (solidny), ma piękną linię i cieszę się gdy do niego wsiadam. Ludzie którzy do niego wsiadają nie wierzą, że auto ma już 16 lat. Ważne aby kupić zadbany, dobrze wyposażony egzemplarz i samemu dbać. Sprawdza się zasada płacisz mało = płacisz dwa razy. To auto jest kompromisem pomiędzy funduszami i dostępnością aut na rynku a moimi oczekiwaniami: wygodnie siedzą 4 osoby z 190 cm wzrostu, benzyna 4 cylindry, stały 4x4 i automat - tylko Legacy 5 w pełni to spełnia...
4,7
~Przemysław
Sedan 2.0 20V 131KM 96kW
Audi A4 B6
Bardzo przyjemne auto, świetnie się prowadzi, silnik 2.0 ALT jest supet nic się nie psuje, a co do tych którzy piszą o braniu oleju to u mnie i u znajomych nie ma z tym problemu. Po prostu zasadą jest kupowanie z głową a nie kupowanie złomu zajechanego a potem nawalanie, jak z każdym samochodem trzeba o niego dbać i tyle najlepszy się zepsuje jak ktoś nie dba a nie dbanie nie kończy się tylko na opłatach i tankowaniu, jak ktoś nie ma pojęcia o motoryzacji i nie dba o samochód to niech nie potem pretensji
4,7
~mariusz95r
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6
Audi A4 B6 posiadam od 3 miesięcy, zrobiłem już nim 7000 km. Moimi poprzednimi autami był Fiat Punto II oraz Audi A3 8L. Jestem kolejną osobą która mając benzyniaka i diesla zrobiła słuszny powrót do silnika benzynowego. Wybór był między A4 B6 2003 rok A4 B7 2005 rok ( 2 lata młodsze i 10 000 zł droższe ?! ) i Toyotą Auris 2006 rok ( rdza na elementach zawieszenia była wręcz niebezpieczna ). Jednakże padło na A4 B6 głównie dlatego że było od pierwszego właściciela z POLSKIEGO salonu. Nie od Niemca co jeździł tylko z górki a jak nie sprzeda to auto zostawi dla córki. Silnik VW o oznaczeniu ALZ ,pojemności 1.6 l i mocy 102 KM bazuje na legednarnym wręcz 1.6 75KM z ery Golfa II. Z tego względu przy moim oryginalnym przebiegu 168 000 km nie bierze ani grama oleju , a 102 KM żyje i bez problemu objeżdża wszystkie okoliczne diesle 110 KM. Z auta jestem ogólnie bardzo zadowolony i moje następne auto również będzie miało silnik 1.6 ALZ. Więcej informacji podam w poniższych podpunktach. Jednakże już tu napomknę że najbardziej zaskoczyło mnie w tym aucie bardzo niskie zużycie paliwa.

Raporty spalania Audi A4 B6

Liczba raportów: 821
Średnie spalanie dla Audi A4 B6
7,0 – 18,3
l/100 km
5,4 – 9,2
l/100 km
8,2 – 20,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
Avant 2.4 V6 170KM 125kW
Audi A4 B6
Ani nie pałuję silnika, ani nie jeżdżę jakoś specjalnie oszczędnie. Powiedziałbym, że normalnie z tendencją do spokojnej jazdy (może nawet zbyt spokojnej). Nie robiłem trasy, w której celowo schodziłbym jak najniżej, ale jestem przekonany, że bez problemu dałoby się zejść poniżej 8 litrów jadąc do celu omijając korki/miasta. Średnio w trasach pali mi między 8,3 a 9,6 (gdzie ta druga to już włączając przejazd przez zakorkowane miasto na końcu trasy). Maksymalne odnotowałem 16,4 jeżdżąc tylko i wyłącznie po mieście - przeważnie w korkach i na krótkich odcinkach. Nie są to pomiary komputera, a wyliczone na podstawie tankowania do odbicia za każdym razem (około 5k km od zakupu auta, wszystkie tankowania mam odnotowane).
20,0
Cabrio 3.0 quattro 220KM 162kW
Audi A4 B6
Srednie zuzycie paliwa jest praktycznie takie same w miescie jak i na trasie, przy czym styl jazdy taki ze klocki starczaja na max 20tys km, dynamiczne przyspieszanie czesto do czerwonego pola, na autostradzie jak sie da to 210 przeloty (jak nie blokuja) nie jezdze po autostradzie 120 raczej w okolicach 170-210. Z przyczepa 1000kg predkosc do 110 spalanie 22-25. Autem zrobilem 100k i prawie zawsze na 40l gazu robie ok 200km. Jak ktos mowi mi ze to pali 10l to nie moge w to uwiezyc. Instalacja LPG sekwencja dzialajaca poprawnie, komputer pokazuje spalanie poprawnie
5,9
Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW
Audi A4 B6
Posiadam samochód w wersji Avant, skrzynia manualna 6-biegowa, silnik AVF). Samochód testowany na trasie do Niemcowni 1000 km (920 km na autostradzie). Spalanie podczas tej podróży 6.5l/100km, średnia prędkość wskazana przez komputer 105km/h. Po drodze 2 większe korki i parę remontów (ograniczenia do 80 60 km/h). Przez kilkadziesiąt minut prędkości powyżej 200. po tej trasie komputer wskazywał jeszcze 30 km zasięgu na baku, który zatankowałem przed wyjazdem, na trasie obyło się bez tankowania. Na codzień do pracy spalanie kształtuje się w granicach 5.7-6 l/100km, jest to w cylku pozamiejskim, ale nie trasa. W mieście raczej poniżej 7 l/100km nie ma co liczyć.

Usterki Audi A4 B6

Liczba wpisów: 78
ciezko odpala jak jest rozgrzany do 90 stopni
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 116KM 85kW 2004
  • silnik
  • 272 tys. km
Występowanie usterki:
Witam autko ciezko pali szczegolnie latem jak jest goraco na dworzu,zima jest troszke lepiej z odpalaniem, wyglada to tak ze jak auto rozgrzeje sie do temperatury 90 st. i odczekam 10 lub 15 minut samochod ciezko odpala przy takich trzech czterech obrotach rozrusznika strasznie szrpie silnikiem i autem po czym odpala, ale zdarza sie co jakis czas ze zgasnie po odpaleniu ,zaznaczam ze taki obiaw jest latem,zima ma lekki opor ,przy zimnym silniku pali od tak zwanego strzala,czy to mroz czy nie, odpala ladnie,prosze o pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam.
zapala się kontrolka airbag i esp
  • Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI PD 131KM 96kW 2001-2004
  • instalacja elektryczna
Witam. Po odebraniu auta od mechanika ( wymiana oleju filtrów klocki itp) zauważyłem że zapala się kontrolka airbag i esp. Dzieje się to po przejechaniu 1 go kilometra lub 30stu ( czasem zapalają się prawie równocześnie czasem najpierw airbag póżniej esp lub odwrotnie) znikł również drugi poziom z pamięci komputera pokładowego. Kontrolki gasną po wyłączeniu zapłonu. Auto było podpięte pod komputer ale nie wykryto żadnych błędów ( tyle ze było podpięte gdy kontrolki się nie świeciły) Jaka może być przyczyna i jak to naprawić? Z góry dzięki za pomoc pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Skrzynia automat
  • Audi A4 B6 Avant 2.0 20V 131KM 96kW 2001-2004
  • układ napędowy
Witam to po 1 posiadam audi a4 b6 2.0 b automat multitronic skrzynia nowy typ generacji kod silnika alt ogolnie mam problem taki iż jak silnik odpalam rano i jak ostygnie czyli tylko na zimnym na pulpicie po przejchaniu sie z 5 km czyli jak sie zagrzeje znikaja mi biegi P R N D i jadac tak z np 100 km zapala sie na chwile ale rzadko jak biegi przełącza normalnie auto jedzie dobrze itd ale wsteczny raz wejdzie raz nie tzn wejdzie bo czuje ze wsteczny wszedł ale albo auto stoi albo jedzie pomalu ale zawsze zrobie na N wlaczy mi sie tryb awaryjny wlacze R i jedzie ok zgasze odpale D i jazda teraz tak elektryk twierdzi ze czujnik trasy jazdy F125 niby przy skrzyni sie to znajduje ale ja tego nie mam wiec skad taki blad o tym czujniku jesli go nie ma ale pozniej tweirdzi ze niby jest w srodku w skrzyni moze ale znam sie na audi i w to watpie 2 elektryk na kompie ze dzwignia biegow wymienilem koszt 150 zł ale nic to samo jadac do 3 elektryka ze trzeba zaprogramowac sterownik w skrzyni od nowa z galka itd lub go wyciagnac i go naprawic wiec albo albo albo tak albo siak ogolnie bo zapomnialem pisac po zaprogramowaniu dzwigni z pulpite biegi sie pokazuja ale na 5 miniut i znowu zgasna czyli zaprogramowac idzie ale po jakims czasie **** wiec mysle ze tutaj sie dowiem co go boli i co z ty zrobic zimny jest jest oki zagrzeje sie zgasna jakis pomysł koncowy tego tematu z gory dziekuje
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 98
5,0
Sedan 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja BRC SQ 32 montowana przy sporym przebiegu ponad 220 tys.km, ale działa bez problemów. Auto wcześniej było kompleksowo sprawdzone, wymienione świece przewody WN itp. Jazda na LPG w niczym nie różni się od Pb, zarówno jeśli chodzi o moc, jak i dynamikę. Spalanie w granicach 10l/100km czyli bardzo niewielkie zważywszy na ceny LPG. Montaż instalacji to był strzał w 10.
5,0
Sedan 1.8 T 170KM 125kW
Audi A4 B6
homologacja: NGV "AUTOGAS" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Brak jakiejkolwiek różnicy przy jeździe na gazie. Kontrolkę od gazu warto umieścić w popielniczce. Jest wtedy całkowicie niewidoczna, a zarazem szybko dostępna po otworzeniu popielniczki. Wlew gazu mieści się spokojnie obok wlewu benzyny, więc warto go tam zainstalować. Sterownik Stag 300 Plus, wtryski Hana złote, reduktor RC01 czerwony. Od 4 lat wymieniam tylko filtry....
5,0
Avant 1.6 i 102KM 75kW
Audi A4 B6
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 19 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Witam. Silnik pracuje dobrze na gazie. Spalanie od 9 do 11 l LPG na 100 KM Jedynie szybciej trzeba zmieniać kable jak i cewki szybciej siadają spalanie oleju około 100 do 150 mg na 10 tys. Szczerze polecam może mocy mało ale odwdzięczy się nie zawodnością
Audi A4 B6