Szukaj

Informacje o Audi A4 B9 Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Klasa średnia

Piąta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2015 roku. Model B9 znów nieco powiększył swoje rozmiary, choć dzięki lżejszym materiałom, jego waga spadła o 120 kg. Od strony stylistycznej znów mamy do czynienia z łagodną ewolucją względem poprzedniej generacji, natomiast zmiany w kształcie nadwozia doprowadziły do osiągnięcia najniższego w klasie współczynnika oporu powietrza, który wynosi 0,23. A4 B9 zbudowano na nowej płycie podłogowej VW Group MLB 2 B9 Platform, którą dzieli m.in. z Audi Q7.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Audi A4 B9 Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2020
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
To mój drugi A4 Allroad diesel od 2017 roku, średnia z komputera przy silniku 204 KM mHEV po 40.000 km wychodzi 6,9 l/100 km. Co ciekawe hybryda mHEV pali ok 0,5 litra więcej na sto niż poprzedni Allroad z 2017 roku z silnikiem diesla 190 KM, gdzie średnia po ponad 100.000 km wychodziła 6,4 l/100 km. Dynamika dobra, jak ktoś chce większa to w benzynie ale wtedy spalanie większe o 2-3 l. Auto podwyższone, idealne na nasze dziury, wygodne, dość ciche i bezawaryjne, w tym budżecie moim zdaniem nie ma nic lepszego do kupienia z napędem 4x4. Silnik wzdłuż osi pojazdu i prawdziwy napęd quattro (nie mylić z haldexem w A3, Skodach czy VW) zapewnia wysoką stabilność auta podczas dużych prędkości, świetną przyczepność w każdych warunkach drogowych i dużo zabawy zimą.
7,3
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Jakby nie było to 4 łapy dlatego zużycie zaskakuje raczej tutaj na mniej pozytywną stronę - przynajmniej względem osiągów katalogowych, które podaje producent a pozostają jedynie w sferze marzeń aby takie warunki spalania osiągnąć. Taki sam silnik na 2 łapy oczywiście bez problemu zrobi takie rezultaty a nawet lepsze (jeździłem wcześniej takim na 2 łapy i dla 2 łap jest to realne aby osiągnąć to co podaje producen nawet udawało się osiągnąć nieznacznie lepsze rezultaty)
6,6
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Audi A4 B9 Allroad Quattro Facelifting