Szukaj

Informacje o Audi A4 B9

Lata produkcji: 2015 – 2024
Segment: Klasa średnia

Piąta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2015 roku. Model B9 znów nieco powiększył swoje rozmiary, choć dzięki lżejszym materiałom, jego waga spadła o 120 kg. Od strony stylistycznej znów mamy do czynienia z łagodną ewolucją względem poprzedniej generacji, natomiast zmiany w kształcie nadwozia doprowadziły do osiągnięcia najniższego w klasie współczynnika oporu powietrza, który wynosi 0,23. A4 B9 zbudowano na nowej płycie podłogowej VW Group MLB 2 B9 Platform, którą dzieli m.in. z Audi Q7.

czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz

Oceny Audi A4 B9

Liczba ocen: 104
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Grzesiek
Audi A4 B9
Limousine Facelifting 2.0 40 TFSI 204KM 150kW
Generalnie auto jest świetne i jestem bardzo zadowolony z jego wyboru. Materiały, spasowanie - klasa. Napęd quattro - fajnie to jeździ, boksowania kół tutaj nie ma przy depnięciu na światłach, jest efekt katapulty. Zawieszenie sprawnie wybiera nie równości. Jest cicho przy każdej prędkości. Waga prawie 1.6 tony powoduje że auto nie jest czułe na podmuchy wiatru przy szybszej jeździe. Asystenci działają sprawnie. Bagażnik pojemny ~ 500 l - na święta udało się zmieścić 2.5 metrowa choinkę opuszczając oparcia tylnych foteli. Spalanie jak na auto ważące prawie 1.6 tony i posiadające dołączany nąpęd na wszystkie koła myślę że jest ok. Warszawa spokojna jazda wieczorem - 8l, spore korki 12l. Trasa 120 km/h - 6l, 140km/h - 7l. Średnia wychodzi mi 8.5 gdzie jeżdzę tylko po mieście.
4,6
~Piter
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Ujeżdżam już drugą identyczną Audi i moim zdaniem w tym budżecie nie da się kupić lepszego samochodu kombi z prawdziwym napędem 4x4. SUV-y przy tym to bujające się na winklach wanny. Duży prześwit i wzmocnione zawieszenie to idealne połączenie na nasze drogi. Komfort podróżowania dla 4 osób dobry, a i w 5 się da. Dobre wyciszenie, dynamika przyzwoita, a spalanie w ok 7l. Jedyne co mnie drażni to lag skrzyni biegów, opóźnienie przy ruszaniu jest irytujące i mało bezpieczne. Można temu zaradzić ruszając trochę wcześniej i dopiero po tym wciskając gaz aby skrzynia zaskoczyła.
4,6
~Piter
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Ujeżdżam już drugą identyczną Audi i moim zdaniem w tym budżecie nie da się kupić lepszego samochodu kombi z prawdziwym napędem 4x4. SUV-y przy tym to bujające się na winklach wanny. Duży prześwit i wzmocnione zawieszenie to idealne połączenie na nasze drogi. Komfort podróżowania dla 4 osób dobry, a i w 5 się da. Dobre wyciszenie, dynamika przyzwoita, a spalanie w ok 7l. Jedyne co mnie drażni to lag skrzyni biegów, opóźnienie przy ruszaniu jest irytujące i mało bezpieczne. Można temu zaradzić ruszając trochę wcześniej i dopiero po tym wciskając gaz aby skrzynia zaskoczyła.

Raporty spalania Audi A4 B9

Liczba raportów: 205
Średnie spalanie dla Audi A4 B9
6,2 – 24,0
l/100 km
5,0 – 9,0
l/100 km
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Audi A4 B9
Limousine 3.0 TDI 218KM 160kW
Jak poprzedni właściciel mówił ile pali to śmiałem się i nie wierzyłem. Mieszkam w Niemczech, miasto 300 tys mieszkańców, 50% to krotkie odcinki autostradą - spalanie ok 6/6.5l/100km. Trasa Bielefeld - Riva del Garda 1100km ze średnią prędkością 97km/h - 4.9l/100km Trasa Bielefeld - Tropea (Włochy 130kmh, Austria 80-120kmh, Niemcy 160-230kmh) - 5.3l/100km Metelen - Amsterdam średnia prędkość 71kmh - 4.2l/100km Jest to wersja Avant, 7 biegów s-tronic bez quattro. Z tego co się orientuję to 2 litrowy diesel pali podobnie albo więcej.
6,8
Audi A4 B9
Allroad Quattro Facelifting 2.0 40 TDI 204KM 150kW
To mój drugi A4 Allroad diesel od 2017 roku, średnia z komputera przy silniku 204 KM mHEV po 40.000 km wychodzi 6,9 l/100 km. Co ciekawe hybryda mHEV pali ok 0,5 litra więcej na sto niż poprzedni Allroad z 2017 roku z silnikiem diesla 190 KM, gdzie średnia po ponad 100.000 km wychodziła 6,4 l/100 km. Dynamika dobra, jak ktoś chce większa to w benzynie ale wtedy spalanie większe o 2-3 l. Auto podwyższone, idealne na nasze dziury, wygodne, dość ciche i bezawaryjne, w tym budżecie moim zdaniem nie ma nic lepszego do kupienia z napędem 4x4. Silnik wzdłuż osi pojazdu i prawdziwy napęd quattro (nie mylić z haldexem w A3, Skodach czy VW) zapewnia wysoką stabilność auta podczas dużych prędkości, świetną przyczepność w każdych warunkach drogowych i dużo zabawy zimą.
7,6
Audi A4 B9
Limousine Facelifting 2.0 35 TFSI 150KM 110kW
Audi 2.0Tfsi. Z lpg kme. Myślałem że będzie paliło więcej gazu (8-10)bo benzyny przy normalnej jeździe 5.5 taka delikatna ale nie dziadkowa jazda okolice 90-100km/h natomiast6.5-6.7l/100Km taka autostrada 130Km/h. Jak zaczniemy kręcić i szybciej jechać to i 9 spali. Ale koszt przejechania 100km na lpg to zbiornik 100zl na 500Km. Plus troszkę benzyny. Na dotrysk.
Audi A4 B9