Szukaj

Audi A6 C5 Avant 4.2 V8 300KM 221kW 1999-2005

Informacje o Audi A6 C5 Avant 4.2 V8 300KM 221kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 4172 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 300 KM (221 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 3000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 40
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 93 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~moto_fan
Audi A6 C5
Avant 4.2 V8 300KM 221kW
Reasumując: Bardzo długo szukałem Audi S6 C5 z manualną skrzynią biegów, jednak po obejrzeniu około 15 egzemplarzy zwyczajnie sobie odpuściłem. Okazało się, że fundusze były niewystarczające na zakup auta idealnego więc zdecydowałem się na zakup \"zwykłej\" 4.2 V8 w stanie absolutnie idealnym. Noszę się z zamiarem sprzedaży auta, z jakiego powodu? Nie jest to auto dla mnie, o czym przekonałem się po kilku miesiącach, co nie znaczy , że oceniam go źle, wręcz przeciwnie. Jest to auto dla ludzi chcących mieć coś więcej niż zwykłe Audi A6, basowy ryk, piękna sylwetka, świetne wyposażenie, fantastyczny napęd 4x4, b.dobre osiągi, ekonomiczność w stosunku do osiągów(przy założeniu instalacji LPG) to z pewnością duże zalety. Ja poszukuję jednak auta o odrobinę bardziej sportowych właściwościach, przy zachowaniu przyzwoitego komfortu jazdy. Dozbierałem fundusze i stać byłoby mnie na zakup w równie idealnym stanie Audi S6 C5, lecz przyszła pora na zmianę marki, wybór padł na BMW E90 335D.
Dodane 13 lat temu
4,5
~Rafał lbn
Audi A6 C5
Avant 4.2 V8 300KM 221kW
Nie jest drogie w utrzymaniu ale i nie należy do tanich no.szyba ,lampy idą od esy są szerokie jak i buda
Dodane 5 lat temu
4,2
~Janek
Audi A6 C5
Avant 4.2 V8 300KM 221kW
Auto ponadczasowe, w moim odczuciu bardzo ładne, wygodne i szybkie. Niestety koszt utrzymania jest ponadprzeciętny, ale w końcu to audi. Bardzo pakowne w nadwoziu Avant. Na drodze robi przeciąg :)
Dodane 9 lat temu
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Avant 4.2 V8 300KM 221kW 1999-2005
17,8
l/100 km
20,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

17,7
Audi A6 C5
Avant 4.2 V8 300KM 221kW
Na odcinku 500km, główne drogi krajowe, kawałek autostrady, z prędkościami około 120-140km/h, na autostradzie do 160km/h, kilka dynamicznych wyprzedzań z kickodownem - spalanie zamyka się w okolicach 13l. Można spokojnie zejść poniżej 12l, jak ktoś potrafi się opanować. Przy jeździe całkowicie przepisowej myślę że okolice 10l w trasie osiągalne. Mowa o Pb98. Niestety, na miasto to auto się nie nadaje - spalanie przy umiarkowanych korkach bez szaleństw dobija do 20l. Jak się trafi w mega korek, to... "sky is the limit". Mój rekord z 15km po Warszawie to 31,6l/100km. Wkrótce zakładam LPG :)
Dodane 9 lat temu
22,0
Audi A6 C5
Avant 4.2 V8 300KM 221kW
Srednie spalanie wacha mi sie okolo 20 Litro LPG na 100km. Nie wiem skad tutaj spalania rzedu 15l itp Chyba nie w 4,2 tylko w jakis mniejszych jednostkach. Po co sie oszukiwac... pali okolo 20 L LPG na 100 (cykl mieszany - dojazd okolo 15 km do Krakowa siodemka, troche po Krakowie i powrot). Wcale bez szalenstw. jak zaszalejsz albo postoisz w korkach 28 litrow to zaden wynik Serwis oczywisnie nie w Audi ASO (ceny kosmos) ale i tak utrzymanie takiego motoru kosztuje bardzo duzo, jednym slowem jak chce sie miec 300KM i 4,2 trzeba sie liczyc z kosztami utrzymanie trzy razy wiekszymi niz standardowego kompakta. Normalna sprawa cos za cos. LPG sekwencja, w zimie bardzo dlugo sie grzeje zenim sie przelaczy na lpg, wtedy benzyna znika z baku jak oszalala. Bez LPG czy na krotkich odcinkach to samochod dla konesera. Bogatego konesera.
Dodane 12 lat temu
16,7
Audi A6 C5
Avant 4.2 V8 300KM 221kW
Ciężko mówić o ekonomiczności w przypadku auta o takich gabarytach z silnikiem V8, napędem QUATTRO, masie 1900kg z automatyczną skrzynią biegów...Jednak reasumując (PB98): miasto: b.dynamiczna jazda lub korki: 22-25, spokojna: 18-20, trasa: b.dynamiczna: 14-16, spokojna: 12-14. Ciężko mi to skomentować, wielu ludzi zakłada gaz do tego auta i wcale się nie dziwię, ja do ekonomicznej jazdy posiadam inne auto. Jestem miłośnikiem motoryzacji i ze względu poprzedniego właściciela (jeszcze większego fanatyka, któremu chylę czoła ile włożył w auto serca i pieniędzy) i stan mojego auta nie zdecydowałem się na montaż instalacji gazowej.
Dodane 13 lat temu

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 75
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 37
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
Dodane 10 lat temu
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Dodane 12 lat temu
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Dodane 13 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Avant

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów