Szukaj

Audi A6 C5 Sedan 2.5 TDI quattro 150KM 110kW 1997-2001

Informacje o Audi A6 C5 Sedan 2.5 TDI quattro 150KM 110kW 1997-2001

Lata produkcji: 1997 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Druga generacja A6 oznaczona symbolem C5 była produkowana w latach 1997-2004. Model na dobre ugruntował pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód wyróżniał się nową, jeszcze bardziej opływową i elegancką sylwetką, w stylu fastback. W 2001 roku model przeszedł drobny face-lifting. „A-szóstka” zajęła trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1998, była też druga w amerykańskiej edycji plebiscytu, a magazyn „Car and Driver” dwukrotnie (lata 2000 i 2001) zaliczał ją do dziesiątki najlepszych aut.
czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1500-3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Audi A6 C5 Sedan 2.5 TDI quattro 150KM 110kW 1997-2001
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Audi A6 C5
Sedan 2.5 TDI quattro 150KM 110kW
8,4 Trasa Przemyśl-Opole (160km autostrady do Krakowa i dalej 200km główne drogi i wsie). Dokładnie 8,37 które wyliczyłem z tankowania do pełna w Przemyślu i potem w Opolu nie jakieś wartości, które podaje komputer. O dziwo przy prędkości 150km/h paliło mniej niż przy 120km/h. Szóstkę opłaca się wrzucać dopiero przy 110-120km/h
Dodane 11 lat temu
13,0
Audi A6 C5
Sedan 2.5 TDI quattro 150KM 110kW
Kupując liczyłem się z większym spalaniem, ale nie wziąłem pod uwagę, że kupuje automat i 4x4; średnio pali dużo: 14 litrów przy spokojnej jeździe.Dla takiego przeciętniaka jak ja 800zł w miesiącu na paliwo to za dużo!!!
Dodane 14 lat temu
8,2
Audi A6 C5
Sedan 2.5 TDI quattro 150KM 110kW
Jeżdżę spokojne, "nie palę gumy" ruszając sprzed "świateł", rzadko kiedy przekraczam 130-140 km/h. Najlepsze wyniki na trasie mam przy 115-125 km/h. Wtedy silnik spala ok. 6,4 - 6,7 litra na 100 km. W lecie klimatyzacja pracuje praktycznie ciągle, a ponad to włączam "klimę" w dni kiedy jest duża wilgotność powietrza. W trasach poza granicami kraju włączam tempomat. Nigdy nie miałem spalania większego niż 9 litrów na 100 km.
Dodane 16 lat temu

Usterki Audi A6 C5

Liczba wpisów: 75
Rdza w "ocynkowanym" audi
  • Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 193KM 142kW 1997-2001
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 37
Nie 11
Już przy rozglądaniu się za tym modelem wiedziałem, że ocynk to on ma tylko na papierze. W tym modelu często gniją/rdzewieją przednie i tylne błotniki (tylne tylko w Avant'cie bo nie posiadają chlapaczy przez co robią się odpryski i wdziera się rdza. Polecam zamontować chlapacze z Sedana, pasują bez problemu)wewnątrz drzwi pod listwami i dach. Tak w tym modelu rdza wychodzi nawet na dachu, a dokładniej w okolicach relingów oraz w kanałach odprowadzających wodę. Najśmieszniejsze jest to, że Golfy III, które cierpią na słabe blachy (tylko te powyżej 92', wczesne modele miały nawet ocynk) radzą sobie z korozją równie "dobrze" jak Audi a6 c5.
Dodane 10 lat temu
6 komentarzy
Pompa paliwowa od diesla.
  • Audi A6 C5
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Witam Mam Audi A6 C5 2,8 quattro 193KM w gazie i mam duży problem z odpaleniem tego auta. Sprzedający mi to auto powiedział mi że jest w nim pompka od diesla i to jest powód tego że samochód odpala mi po 5-7 kręceniu wyczerpując sporo akumulatora... Problem powtarza się kiedy samochód stoi nie odpalany przez dłuższy czas bo paliwo schodzi z obiegu. Mechanik jeden powiedział mi, że wystarczy coś poprzekładać przy kabelkach i będzie działać poprawnie, ponieważ dieslowska pompka podaje paliwo w prawo a benzynowska w lewo. Najlepiej pewnie będzie kupić pompkę od benzyny, mechanik od gazu próbował założyć jakich elektro zwór uniemożliwiający zejście paliwa z obiegu ale na marne. Proszę o pomoc
Dodane 12 lat temu
Ginące kierunki
  • Audi A6 C5 Sedan 3.7 V8 260KM 191kW 1999
  • instalacja elektryczna
Po przełączeniu drążka kierunków, migacz mignął 3 lub 2 razy i zamilkł. Innym razem migacz działał jakby niby nic a innym razem znów 1, 2 lub 3 i cisza Przerywacz kierunków znajduję się we włączniku świateł awaryjnych. Powodem nie działania kierunków lub nie właściwej pracy kierunków są wypalone bądź przekrzywione styki przekaźnika. Zdemontowałem włącznik awaryjny i rozebrałem go prawie na części pierwsze. Przeczyściłem styki i lekko podgiąłem. Złożyłem w odwrotniej kolejności i od 3 miesięcy działa jak nowy. Szczegóły naprawy ściagnięte z netu: http://surowy.studentlive.pl/audi/kierunki.doc oraz mój wpis na aWc: http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/audi-a6/naprawa-przelacznika-swiatel-awaryjnych-15273/
Dodane 13 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
Audi A6 C5 Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów