Szukaj

Informacje o Audi A6 C8

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Nowe Audi A6 to ósma już generacja luksusowej limuzyny segmentu premium, generacja o nazwie C8 stanowi ewolucję stylistyki poprzedniego modelu (C7) ze szczególnym uwzględnieniem charakterystycznych elementów, które pojawiły się z nowym A8 i A7. Limuzyna z Ingolstadt mierzy  4939 mm długości, 1886 mm szerokości i 1457 mm wysokości, rozstaw osi wynosi 2924 mm. Bagażnik pomieści tyle, co w poprzedniej generacji (530 l), jest bardziej ustawny, a dostęp do niego ułatwiony.

czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz

Oceny Audi A6 C8

Liczba ocen: 45
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~MarPO
Audi A6 C8
Avant 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Auto bardzo wygodne, trochę mało zwrotne przy parkowaniu (brak tylnej osi skrętnej), dość ciężkie (silnik 3.0, dach panoramiczny, hak), dynamiczny silnik, faktycznie przy większych prędkościach słychać szum powietrza od lusterek, zdarzają się przejściowe problemy z wyświetlaczem, ostatnio przybyło cieczy (paliwa) w misce oleju od niedokończonych procesów wypalania DPF, układ jezdny mniej precyzyjny od BMW, ale za to bardziej komfortowy. Miałem naprawiany na gwarancji wtryskiwacz przy przebiegu ok 50 tys. km.
4,8
~carambaras
Audi A6 C8
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Bardzo dobre auto, 2-litrowy silnik pozytywnie mnie zaskoczył, ale - uwaga - tylko jako Quattro! Komfortowy, cichy i pojemny, wymaga jednak sporego doposażenia, aby sprawiać naprawdę dużo frajdy z jazdy (tylna oś skrętna, DCC, sportowe siedzenia, pełen pakiet asystentów jazdy (niestety, nie zawsze działają poprawnie), niskoprofilowe opony i przednia szyba akustyczna. No i koniecznie Bang&Olufsen :) Jeździłem tym autem w różnych wariantach - jako zastępcze - i jest to zdecydowania najlepsza konfiguracja (40 quattro). 3-litrowa jest lepsza jedynie na autostradzie, wszędzie tam, gdzie potrzeba szybko przyspieszyć, 2-litrówka bije ją na głowę. I kosztuje przynajmniej 15% mniej.
4,1
~Krzysztof
Audi A6 C8
Allroad 3.0 55 TDI 349KM 257kW
Dostałem to auto na dłuższe testy, bo miałem je po prostu kupić. Niestety po przejechaniu niewielkiej w sumie ilości kilometrów, zrezygnowałem z zakupu i oddałem auto do salonu. Auto dostałem w konfiguracji za 550 tys zł i ani przez chwilę nie poczułem się jak w czymś co kosztuje ponad pół miliona złotych. Wewnątrz jakość materiałów jest ok ale takie "niedoróby" jak choćby brak złącz usb dla tylnej kanapy(rozumiem, ktoś zapominał skonfigurować), albo dość głośne wnętrze (znowu muszę zrozumieć, że ktoś zapomniał o laminowanych szybach za 3000 przy tej wartości) burzą efekt całości, czy ogólna szara szarość. Najgorszym i koszmarnym zarazem doznaniem była reakcja skrzyni biegów i silnika na polecenia kierowcy. Oglądałem testy wielu recenzentów motoryzacyjnych i pomyślałem sobie - przesadzają !!!! Ale nie przesadzają. Samochód, który ma 350 KM i 700 Nm zastanawia się nad każdą reakcja w nieskończoność! Po co mi ta moc i ten moment skoro nie mogę z nich skorzystać w każdej chwili ? Sam silnik pracuje bardzo dobrze ale same reakcje na wciśniecie gazu są po prostu żenujące !!!!! Zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności

Raporty spalania Audi A6 C8

Liczba raportów: 72
Średnie spalanie dla Audi A6 C8
6,7 – 18,8
l/100 km
5,2 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Audi A6 C8
Limousine 2.0 45 TFSI 265KM 195kW
Auto potrafi spalać przeróżne wartości wszystko zależy od stylu jazdy i od tego czy silnik jest dobrze rozgrzany. Gdy jadę zawieść dziecko do przedszkola (łącznie w obie strony jest 6km) to spalanie mam na poziomie 14l/100, ta sama droga zimą daje wyniki 17-18l/100. Gdy jadę płynnie na rozgrzanym silniku autostradą z prędkościami do 140Km/h spalanie będzie na poziomie 10L/100. Podróż na działkę 50Km drogami krajowymi (z prędkościami ponizej 100km/h) spokojną jazdą daje spalanie na pozimoie 7l/100. Przy prędkościach 220km/h spalanie jest 20l. te wszystkie wartości które podaje są z komputera który moim zdaniem trochę zaniża. Średni wynik jaki pokazuje komputer z 10.000km jest na poziomie 10,9 (70% to warszawa )
5,6
Audi A6 C8
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Auto mam od 9 miesięcy przejechałem Ok 16tys km ( koła 19 cało runflaty ) Tryb efficency to jest porażka , więcej da się zaoszczędzić na trybie comfort jeśli chcemy oszczędzać . W mieście Warszawa przy korkach itp średnio trzeba liczyć 7 litrów , jeśli jeździmy w pustym mieście i przewidujemy dobrze hamowania/wytracania prędkości do świateł itp. To da się zejść nawet w okolice 4.7-5.2 litra ( weekendy kiedy ruchu wogole nie ma ) Na trasie auto najbardziej „lubi „ prędkość 95-100km obroty Ok 1.6 tys i 6-ty bieg wtedy spalanie jest najniższe mi średnio wychodzi min. 4.1- 4.6 litra maks . Prędkości 120-140km niestety nie są eko dla tego silnika min. 6.1- maks 6.6 litra . Tryb dynamic i skrzynia w pozycji S to 10litrow min. ;) w mieście
6,8
Audi A6 C8
Limousine 3.0 50 TDI 286KM 210kW
Bardzo ładne auto o agresywnych liniach nadwozia. Przestronne i komfortowe. Pomimo dużych gabarytów łatwe do jazdy po mieście i parkowania. Prawdziwy charakter pokazuje na trasie. Znakomity silnik i dynamika w połączeniu z przyczepnością dają duża frajdę. Ważne aby uzyskać software update silnika który poprawia reakcje na pedał gazu i zmniejsza jego opóźnienie (dostępne w ASO od marca 2020) Audi ASO powinno zrobić to za darmo. Silnik oznaczony 50tdi (286km) to ten sam silnik co w S6, doskonała baza na remap czy chip tunning. Dwa drobne problemy z sensorami (NOX i chłodzenia skrzyni biegów) Spalanie jak na 2 tonowe V6 ze stałym napędem quattro bardzo dobre. Pewnie ostatnia szansa na V6 w dieslu ze stałym napędem na cztery koła i dyfrem od Audi zanim wszystkie auta wykastrują.

Usterki Audi A6 C8

Liczba wpisów: 26
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 7
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
4 komentarze
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 13
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
11 komentarzy
Awaria silnika
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 3
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w wąskim oknie temperaturowym(poniżej 20 stopni cieczy chlodzacej- dla mnie to bardzo duże okno a nie wąskie!!!) Samochod ma prawo to takich zachowań - niewyobrażalne w samochodzie za ponad 300 tyś. zł.!!!
12 komentarzy
Audi A6 C8