Szukaj

Informacje o Audi A6 C8 Allroad 3.0 55 TDI 349KM 257kW 2019-2020

Lata produkcji: 2019 – 2020
Segment: Wyższa klasa średnia

W ofercie nowego Audi A6 znaleźć można cztery silniki . PoÅ›ród benzynowych jednostek dostÄ™pna jest trzylitrowÄ…, turbodoÅ‚adowanÄ… V-szóstka o mocy 340 KM i oferujÄ…ca 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

WÅ›ród jednostek wysokoprężnych do wyboru sÄ… dwie V-szóstki. Silnik 3.0 TDI, o mocy 286 KM generujÄ…cy 620 Nm momentu obrotowego. Jednostka oznaczona 45 TDI,  o pojemnoÅ›ci trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. NajsÅ‚abszy w ofercie to rzÄ™dowy silnik czterocylindrowy o oznaczeniu 40 TDI i mocy 204 KM, moment obrotowy generowany przez jednostkÄ™ wynosi 400 Nm.

Obie jednostki wysokoprężne V6 wspóÅ‚pracujÄ… z oÅ›miostopniowÄ…, automatycznÄ… skrzyniÄ… biegów Tiptronic, a jednostka benzynowa (3.0 TFSI) i najsÅ‚abszy diesel sÄ… standardowo oferowane z siedmiostopniowÄ… przekÅ‚adniÄ… automatycznÄ… S-tronic. Wszystkie jednostki trzylitrowymi wystÄ™pujÄ… standardowo dostÄ™pne ze staÅ‚ym napÄ™dem na cztery koÅ‚a Quattro.

Technika mild-hybrid objęła wszystkie wersje silnikowe. Te o szeÅ›ciu cylindrach opierajÄ… siÄ™ na sieci pokÅ‚adowej 48V, czterocylindrowe pozostaÅ‚y przy instalacji 12V. W obu przypadkach za dostarczanie energii do ukÅ‚adu odpowiada alternator-rozrusznik RSG, wspóÅ‚pracujÄ…cy z akumulatorem litowo-jonowym. DziÄ™ki niemu Audi A6, jadÄ…ce z prÄ™dkoÅ›ciÄ… od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyÅ‚Ä…czonym silniku, oszczÄ™dzajÄ…c paliwo.

czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglÄ…daÅ‚o jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykÄ™ tego modelu, mówiÅ‚o siÄ™: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosÅ‚y pazury. I ciÄ…gle to jest Audi. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2020 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 349 KM (257 kW) przy 3850 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 700 Nm przy 2500-3100 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~Krzysztof
Audi A6 C8
Allroad 3.0 55 TDI 349KM 257kW
Dostałem to auto na dłuższe testy, bo miałem je po prostu kupić. Niestety po przejechaniu niewielkiej w sumie ilości kilometrów, zrezygnowałem z zakupu i oddałem auto do salonu. Auto dostałem w konfiguracji za 550 tys zł i ani przez chwilę nie poczułem się jak w czymś co kosztuje ponad pół miliona złotych. Wewnątrz jakość materiałów jest ok ale takie "niedoróby" jak choćby brak złącz usb dla tylnej kanapy(rozumiem, ktoś zapominał skonfigurować), albo dość głośne wnętrze (znowu muszę zrozumieć, że ktoś zapomniał o laminowanych szybach za 3000 przy tej wartości) burzą efekt całości, czy ogólna szara szarość. Najgorszym i koszmarnym zarazem doznaniem była reakcja skrzyni biegów i silnika na polecenia kierowcy. Oglądałem testy wielu recenzentów motoryzacyjnych i pomyślałem sobie - przesadzają !!!! Ale nie przesadzają. Samochód, który ma 350 KM i 700 Nm zastanawia się nad każdą reakcja w nieskończoność! Po co mi ta moc i ten moment skoro nie mogę z nich skorzystać w każdej chwili ? Sam silnik pracuje bardzo dobrze ale same reakcje na wciśniecie gazu są po prostu żenujące !!!!! Zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności
4,1
~Pro
Audi A6 C8
Allroad 3.0 55 TDI 349KM 257kW
C8 okazała się ... downgrade'owaną C7ką. Jeździłem wcześniej A6 C7 Allroad 3.0TFSI (310KM) z 2013 oraz poliftową C7 3.0TDI 320KM z 2016r. Obie były lepsze od aktualnego modelu pod względem odczuć i przyjemności jazdy i użytkowania.
4,8
~Wojtek
Audi A6 C8
Allroad 3.0 55 TDI 349KM 257kW
Bardzo wygodny i dynamiczny samochód. Pneumatyczne zawieszenie połączone z fotelami konturowymi jest doskonałym rozwiązaniem na długie trasy.

Usterki Audi A6 C8

Liczba wpisów: 27
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 7
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
4 komentarze
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 13
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
12 komentarzy
Awaria silnika
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW od 2018
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 3
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w wąskim oknie temperaturowym(poniżej 20 stopni cieczy chlodzacej- dla mnie to bardzo duże okno a nie wąskie!!!) Samochod ma prawo to takich zachowań - niewyobrażalne w samochodzie za ponad 300 tyś. zł.!!!
12 komentarzy
Audi A6 C8 Allroad