Szukaj

Audi A6 C8 Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW 2018-2023

Informacje o Audi A6 C8 Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW 2018-2023

Lata produkcji: 2018 – 2023
Segment: Wyższa klasa średnia

W ofercie nowego Audi A6 znaleźć można cztery silniki . Pośród benzynowych jednostek dostępna jest trzylitrową, turbodoładowaną V-szóstka o mocy 340 KM i oferująca 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Wśród jednostek wysokoprężnych do wyboru są dwie V-szóstki. Silnik 3.0 TDI, o mocy 286 KM generujący 620 Nm momentu obrotowego. Jednostka oznaczona 45 TDI,  o pojemności trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. Najsłabszy w ofercie to rzędowy silnik czterocylindrowy o oznaczeniu 40 TDI i mocy 204 KM, moment obrotowy generowany przez jednostkę wynosi 400 Nm.

Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów Tiptronic, a jednostka benzynowa (3.0 TFSI) i najsłabszy diesel są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S-tronic. Wszystkie jednostki trzylitrowymi występują standardowo dostępne ze stałym napędem na cztery koła Quattro.

Technika mild-hybrid objęła wszystkie wersje silnikowe. Te o sześciu cylindrach opierają się na sieci pokładowej 48V, czterocylindrowe pozostały przy instalacji 12V. W obu przypadkach za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator-rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu Audi A6, jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku, oszczędzając paliwo.

czytaj więcej
Powagosław
Byli tacy, dla których poprzednie A6 wyglądało jak marzenie, choć częściej na pytanie o stylistykę tego modelu, mówiło się: „Ok, ale to Audi”. Nowemu A6 wyrosły pazury. I ciągle to jest Audi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeden z niewielu w motoryzacji przykładów wprowadzania kolejnych generacji modelu na zasadzie niekończącego się faceliftingu. Ten, trzeba przyznać, jest chyba najbardziej udany z dotychczasowych, jakkolwiek A6 wciąż pozostaje obrzydliwie akuratny. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2023 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 15,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Gustaw
Audi A6 C8
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Poprzednim samochodem było Volvo S90 (też salonowe) i poza designem (głównie wnętrza), w A6 wszystko jest lepsze i bardziej dopracowane. Auto w bogatej wersji wraz z domykającymi się drzwiami jest świetnie wyciszone. Przy 160km/h frunie cicho się nie męcząc (2k obrotów silnika jedynie). i mając zapas na więcej do ponad 240km/h gdyby ktoś miał potrzebę na niemieckiej trasie. Komfort, wystarczające osiągi i pojemność dla każdego. Wnętrze w wersji C8 po lifcie jest świetne - takie same jak w A8 (czego o C9 niestety powiedzieć nie można, które takie samo wnętrze ma co A4/A5). Wszystko dobrze spasowane i pięknie wieczorem oświetlone. Quattro poprawia bezpieczeństwo także.
Dodane 6 miesięcy temu
4,8
~carambaras
Audi A6 C8
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Bardzo dobre auto, 2-litrowy silnik pozytywnie mnie zaskoczył, ale - uwaga - tylko jako Quattro! Komfortowy, cichy i pojemny, wymaga jednak sporego doposażenia, aby sprawiać naprawdę dużo frajdy z jazdy (tylna oś skrętna, DCC, sportowe siedzenia, pełen pakiet asystentów jazdy (niestety, nie zawsze działają poprawnie), niskoprofilowe opony i przednia szyba akustyczna. No i koniecznie Bang&Olufsen :) Jeździłem tym autem w różnych wariantach - jako zastępcze - i jest to zdecydowania najlepsza konfiguracja (40 quattro). 3-litrowa jest lepsza jedynie na autostradzie, wszędzie tam, gdzie potrzeba szybko przyspieszyć, 2-litrówka bije ją na głowę. I kosztuje przynajmniej 15% mniej.
Dodane 2 lata temu
4,6
~D3c
Audi A6 C8
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Auto kupiłem jako nowe w wyprzedaży rocznika 2018. Jestem miło zaskoczony pojazdem. Wysoko oceniam jego komfort, prowadzenie, wykonanie i b. Niskie spalanie. Nie jest to pojazd dający tyle frajdy z jazdy co BMW, z którego się przesiadłem, ale chyba zdziadziałem, bo coraz bardziej doceniam jego komfort i płynność jazdy. Jeżdżę sporo tras i w tych warunkach pojazd sprawdza się wyśmienicie. 600-700 km to żaden problem. Zero zmęczenia. B. Niskie spalanie w mieście i na trasie. Średnie spalanie z 12 tyś. Km wynosi 6.7L/100km. Autko bardzo ekonomiczne nawet przy wysokich autostradowych prędkościach. Przy prędkościach 200-220 spala ok 10L!!! Przy prędkości 210 ma nieco ponad 2500obr/min. Normalna jazda autostradowa bez szaleństw to spalanie na poziomie 6-6.5L. Trasa z prędkościami do 100km/h poniżej 5L/100km!!! Miasto w zależności od natężenia ruchu i korków. Podczas zabawy w eco driving w mieście gdy nie było korków potrafi spalić ok 5.5L. Normalny ruch miejski ok. 7-7.5L. Maksymalnie w mieście w korkach i dynamicznej jeździe spalił niecałe 10L. Bmw 520d które użytkowałem poprzednio palił w tych samych warunkach średnio o 1.5L-2L więcej mimo 8 stopniowej skrzyni. Pojazd naprawdę dopracowany w każdym szczególe. Długo się wachałem pomiędzy nowym bmw 520d g30 i mercedesem e220d w213, ale z każdym przejechanym kilometrze czuję, że dokonałem słusznego wyboru.
Dodane 6 lat temu
Średnie spalanie dla Audi A6 C8 Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW 2018-2023
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Audi A6 C8
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Auto mam od 9 miesięcy przejechałem Ok 16tys km ( koła 19 cało runflaty ) Tryb efficency to jest porażka , więcej da się zaoszczędzić na trybie comfort jeśli chcemy oszczędzać . W mieście Warszawa przy korkach itp średnio trzeba liczyć 7 litrów , jeśli jeździmy w pustym mieście i przewidujemy dobrze hamowania/wytracania prędkości do świateł itp. To da się zejść nawet w okolice 4.7-5.2 litra ( weekendy kiedy ruchu wogole nie ma ) Na trasie auto najbardziej „lubi „ prędkość 95-100km obroty Ok 1.6 tys i 6-ty bieg wtedy spalanie jest najniższe mi średnio wychodzi min. 4.1- 4.6 litra maks . Prędkości 120-140km niestety nie są eko dla tego silnika min. 6.1- maks 6.6 litra . Tryb dynamic i skrzynia w pozycji S to 10litrow min. ;) w mieście
Dodane 4 lata temu
6,9
Audi A6 C8
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Spalanie po miescie 100k mieszkancow, jadąc dynamicznie 7,2l, spalanie przy predkosciach 160-180kmh 6.7l, spalanie 180-210kmh 7,5l, przy 180kmh obroty 2100, jadac po krajowych drogach zgodnie z przepisami 4.8l
Dodane 2 lata temu
5,4
Audi A6 C8
Avant 2.0 40 TDI 204KM 150kW
Moje średnie spalanie na komputerze od nowości 40000 tyś wynosi 5,8. Napęd quattro.
Dodane 2 lata temu

Usterki Audi A6 C8

Liczba wpisów: 35
Traci moc w trakcie jazdy
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW 2018-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 12
Auto po zatrzymaniu na światłach po ponownym uruchomieniu się ze stop-startu nie ma mocy aby zjechać ze skrzyżowania. Jego maksymalna prędkość to ok. 3 km/h, co powoduje bardzo duże zagrożenie w ruchu, gdyż miałem kilka takich sytuacji na dużych skrzyżowaniach z tramwajem. Trzeba silnik uruchomić ponownie co najmniej 3 razy, aby zjechać zjechać ze skrzyżowania, które już niestety całe zablokowałem. Usterka zaczęła występować przy 25tys km. Teraz przy ok. 40tys oprócz tego auto szarpie, traci moc podczas jazdy. 4 wizyty w serwisie, wszyscy rozkładają ręce bo komputer nie wyświetla żadnych błędów. Każą dalej użytkować auto. Jak się ich pytam co w przypadku, gdy dojdzie do tragicznego zdarzenia, nie z mojej, a winy auta - np. Kolizja z tramwajem? Dostałem odpowiedź, że mam wykupione auto casco. Czy ktoś ma podobne usterki? Pozdrawiam Marek
Dodane 4 lata temu
5 komentarzy
Ekrany dotykowe
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 35 TDI 163KM 120kW 2019-2023
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 30
Nie 14
Od 2 tygodni użytkuję ten samochód. I co? Na razie porażka. Samochód kupiłem w salonie Audi w Gliwicach. Odbiór, prezentacja, wszystko OK. Dojazd do domu 180km bez stresu. Następnego dnia od rana zonk!!! nie działają ekrany dotykowe. W praktyce nie działa radio, navi, telefon, oraz brak możliwości regulacji klimatyzacji i wszystkich innych rzeczy sterowanych dotykowymi ekranami.Telefon do dealera (sobota), powiedzieli - postaramy się pomóc. OK, jadę 200 km. W Gliwicach wszystko zaczęło działać. Stwierdzono "chwilowy brak komunikacji między modułami". No dobra, elektronika bywa upierdliwa. Wsiadam i w trasę. Wyjazd do Włoch. Jazda bez stresu, małe zużycie paliwa cieszy. Nocleg Słowenia. Rano co? Nie działają dotykowe ekrany. Jestem wściekły , ale jadę dalej. I tu niespodzianka, po 50km ekrany same się włączają. Nocleg nr 1 Włochy podziemny parking. Rano wszystko gra. Nocleg nr 2 Włochy pod chmurką. Rano ekrany nie działają. Taki stan rzeczy przez kolejne dni. Powrót do Polski. Ekrany rano nie działają ,gdy temperatura spada do 12-14 stopni i mniej. Później "ożywają". Po drodze zapala się kontrolka check engine, a pod koniec podróży przy przebiegu 3800km oślepia mnie komunikat "niskie ciśnienie oleju w silniku, natychmiast wyłącz silnik". Nawet nie chce mi się komentować, bo samochód mam w leasingu , do pracy i perspektywa bujania się po serwisach jest przerażająca. Najchętnie oddałbym to "badziewie".
Dodane 6 lat temu
15 komentarzy
Awaria silnika
  • Audi A6 C8 Limousine 2.0 40 TDI 204KM 150kW 2018-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 3
Przy temperaturze poniżej 10 stopni celsjusza, po całonocnym postoju, falowanie obrotów silnika na biegu jałowym. Ponadto przez pierwsze 5km jazdy hałasujace wtryski przy choćby lekkim przyspieszeniu. Serwis twierdzi że to w tym modelu normalne. Co więcej, podobno nagranie usterki było wysłane do Niemiec i oni nic nie każą z tym robić, bo w wąskim oknie temperaturowym(poniżej 20 stopni cieczy chlodzacej- dla mnie to bardzo duże okno a nie wąskie!!!) Samochod ma prawo to takich zachowań - niewyobrażalne w samochodzie za ponad 300 tyś. zł.!!!
Dodane 6 lat temu
12 komentarzy
Audi A6 C8 Avant

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów