Szukaj

Informacje o Audi A8 D2 Sedan 2.8 174KM 128kW 1994-1996

Lata produkcji: 1994 – 1996
Segment: Auta luksusowe
Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz
Produkowany od 1994 do 1996 roku
Pojemność skokowa 2771 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 174 KM (128 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Usterki Audi A8 D2

Liczba wpisów: 15
typowe ustreski
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002
  • inne
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Częste usterki i wady tego samochodu to: -wycieki pod różnymi uszczelkami w silniku np pokrywy zaworów itp -pompa paliwa przy jeździe z niskim stanem zwłaszcza z LPG koszt samej pompy to około 500 zł -Usterki skrzyni biegów dość droga naprawa -zawieszenie wielowahaczowe drogie w wymianie ale to jest standard w audi/vw -zastane klapy i nie działające gruszki kolektora ssącego -drobne usterki elektroniki wewnątrz -opadający z wiekiem niżej niż przód tył samochodu -problemy z nastawnikami wałków rozrządu bardzo droga naprawa -zatykające się odpływy spod parownika klimatyzacji i odpływy szyberdachu -zacierająca się pompa wspomagania Samochód droższy trochę w utrzymaniu od przeciętnej osobówki ale w granicach rozsądku na pewno taniej wyjdzie niż turbo dwumas i wtryski w silnikach diesla :D polecam to auto
1 komentarz
faluja obroty i gasnie
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998
  • inne
witam mam problem otoz w mojej audi wystepuje falowanie obrotów po czym gasnięcie jak odpale auto chwile pochodzi i po krotkim odcinku oczywiscie hamowania przyspieszania obroty zaczynaja fiksowac po czym gasnie nie mam pojecia wymienilem wszystko co mozliwe cewki silniczek krokowy czujnik ssania kable dalem elekjtrykowi do zrboienia i zrobil lecz nadal nic wymienilem pompe paliwa i rowniez nic juz myslalem ze komputer ale po zamontowaniu i dostosowaniu innego robi identycznie tak samo prosze o pomoc na paczek1987@o2.pl
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia rozłącza się.
  • Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002
  • układ napędowy
Wymieniłem w skrzyni biegów olej {castrol podaje konkretny olej z przeznaczeniem do tej skrzyni} oczywiście również filtr. Samochód po tej operacji po 30 min jazdy zaczyna szarpać podczas zmiany biegów, już nie mówiąc o wrzuceniu wstecznego i powrotu na jazdę do przodu - jakby ktoś w niego uderzył. Mądrzy poradzili pojechać do warsztatu specjalizującego się w skrzyniach automatycznych, zresetowali, zmienili olej i jeszcze gorzej, więc na castrol zmieniłem ponownie i poprawy brak. Czas wymiany oleju standardowy.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Audi A8 D2 Sedan