Szukaj

Informacje o Audi A8 D2 Sedan 3.7 230KM 169kW 1995-1998

Lata produkcji: 1995 – 1998
Segment: Auta luksusowe
Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A8 D2 Sedan 3.7 230KM 169kW 1995-1998

Produkowany od 1995 do 1998 roku
Pojemność skokowa 3697 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 230 KM (169 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 315 Nm przy 2700 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Audi A8 D2 Sedan 3.7 230KM 169kW 1995-1998

Liczba ocen: 8
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Drobne usterki - Poważne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~Łukasz D.
Sedan 3.7 230KM 169kW
Audi A8 D2
Szukałem drugiego samochodu do kwoty 20 tys tak by w razie co można było się czymś odepchnąć ale zależało mi na stanie idealnym. Przypadkowo znalazłem a8 i tak oto moja 10 lat nowsza toyota stoi praktycznie cały czas w garażu ponieważ mimo wieku jest to samochód ponadczasowy komfortowy i powala na głowę plastikową toyotę która obecnie jeździłem dodam że nie jest to yaris tylko wyższa półka. Nie potrafię sobie wyobrazić lepszej limuzyn. Jestem poważnie mile zaskoczony. co prawda mój egzemplarz kupiłem od maniaka więc wygląda i jeździ jak nowy ale to naprawdę rzadkość uwaga więc odpicowane fury tak byście nie pisali negatywnych komentarzy bo przez ponad 10 lat niewłaściwie użytkując samochód można go bardzo zmęczyć.
4,5
~Pawel S
Sedan 3.7 230KM 169kW
Audi A8 D2
Auto mam od 14stu lat,ma prawie milion przebiegu i jest niezniszczalne. Przez ten czas co go posiadam wymienilem cewke zaplonowa,jeden modol zaplonu i zawieszenie. Nie ma co sie w nim zepsuc. Jak traktor:-) Nie kupie drugi raz takiego auta bo tym jeszcze z 10lat po jezdze to po co mi dwa takie same
4,2
~Grzesiek S
Sedan 3.7 230KM 169kW
Audi A8 D2
wygoda i cisza niespotykana w zadnym innym aucie. Az dziwne ze w tak niskiej cenie mozna kupic takie niesmiertelne auto.Wolnossacy niewyzylowany silnik i nierdzewna aluminiowa buda pozwala zapomniec o wadach z jakimi inni musza sie zmagac

Usterki Audi A8 D2

Liczba wpisów: 15
typowe ustreski
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002
  • inne
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Częste usterki i wady tego samochodu to: -wycieki pod różnymi uszczelkami w silniku np pokrywy zaworów itp -pompa paliwa przy jeździe z niskim stanem zwłaszcza z LPG koszt samej pompy to około 500 zł -Usterki skrzyni biegów dość droga naprawa -zawieszenie wielowahaczowe drogie w wymianie ale to jest standard w audi/vw -zastane klapy i nie działające gruszki kolektora ssącego -drobne usterki elektroniki wewnątrz -opadający z wiekiem niżej niż przód tył samochodu -problemy z nastawnikami wałków rozrządu bardzo droga naprawa -zatykające się odpływy spod parownika klimatyzacji i odpływy szyberdachu -zacierająca się pompa wspomagania Samochód droższy trochę w utrzymaniu od przeciętnej osobówki ale w granicach rozsądku na pewno taniej wyjdzie niż turbo dwumas i wtryski w silnikach diesla :D polecam to auto
1 komentarz
faluja obroty i gasnie
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998
  • inne
witam mam problem otoz w mojej audi wystepuje falowanie obrotów po czym gasnięcie jak odpale auto chwile pochodzi i po krotkim odcinku oczywiscie hamowania przyspieszania obroty zaczynaja fiksowac po czym gasnie nie mam pojecia wymienilem wszystko co mozliwe cewki silniczek krokowy czujnik ssania kable dalem elekjtrykowi do zrboienia i zrobil lecz nadal nic wymienilem pompe paliwa i rowniez nic juz myslalem ze komputer ale po zamontowaniu i dostosowaniu innego robi identycznie tak samo prosze o pomoc na [email protected]
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia rozłącza się.
  • Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002
  • układ napędowy
Wymieniłem w skrzyni biegów olej {castrol podaje konkretny olej z przeznaczeniem do tej skrzyni} oczywiście również filtr. Samochód po tej operacji po 30 min jazdy zaczyna szarpać podczas zmiany biegów, już nie mówiąc o wrzuceniu wstecznego i powrotu na jazdę do przodu - jakby ktoś w niego uderzył. Mądrzy poradzili pojechać do warsztatu specjalizującego się w skrzyniach automatycznych, zresetowali, zmienili olej i jeszcze gorzej, więc na castrol zmieniłem ponownie i poprawy brak. Czas wymiany oleju standardowy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A8 D2 Sedan