Szukaj

Informacje o Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Auta luksusowe
Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz

Dane techniczne Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002

Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1500-3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny

Oceny Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002

Liczba ocen: 7
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Silnik - Drobne usterki - Poważne usterki

Wybrane oceny

4,8
[email protected]
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Audi A8 D2
PRZECZYTAJ TĄ OCENĘ !!!!!!!!!!!!!! Doskonale z małym minusikiem no bo.. tak :)) Są nowe fury za 500 000zł i tam mozna dawać doskonale z + :))
4,7
[email protected]
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Audi A8 D2
Polecam jak ktoś chce miec dużą brykę która nie pali 17L to szczerze zachęcam do kupna tego czołgu!
2,5
~leo
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Audi A8 D2

Raporty spalania Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002

Liczba raportów: 13
Średnie spalanie dla Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Liczba komentarzy: 1
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Audi A8 D2
lift a8 2.5 tdi z chipem 180km skrzynia automat tiptronik z biegami zmienianymi w kierownicy, w srodku prawie wszystko, kierownica S8 navi tv, telefon, solar, pamiec foteli, recaro, parktronik, rolety, kola 18" 245, Duzo jezdze za granica przy spokojnej jezdzie 130/140 nieprzekraczajac tego spalanie 6.5l/100km lecz bez problemu spali i 10 litrow na autostradzie przy predkosciach 230/240 komp pokazuje 17/18 litrow, W samym miescie nie jest mozliwe zejscie ponizej 10 litrow. skrzynia 5biegow Aut na 3 pojedzie 150 a na 4 -200 przy 4500rpm, 240 to 4tys rpm na 5tym biegu, Z auta jestem zadowolony przyjemnosc z jazdy niedoopisania. Nastepne auto tez A8 S8 4.2 D2
8,3
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Audi A8 D2
Audi a8 98r 2.5 tdi 150km w automacie po miescie spalilo 10l ogolnie uczeszczam 30%miasto 70% trasa wychodzi mi 8 l predkosc max 140.Jestem bardzo zadowolony z auta spodziewalem sie wiekszego spalania
8,8
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Audi A8 D2
Skrzynia manualna,czip na 180km,koła 18/255 wszystko sprawne w 100%.6 bieg/4tys. obrotów 240km/na h po autostradzie przy czym srednia 10.2 l/100km.W Miescie przy maxymalnym butowaniu mi nigdy więcej jak 12 nie spalił.Rok jazdy 50 tys przejechane,wydatek ok 6tys na same naprawy,ale przyjemność bezcenna.I nie wiem jak te silniki mogą palić po 15l.

Usterki Audi A8 D2

Liczba wpisów: 15
typowe ustreski
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002
  • inne
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Częste usterki i wady tego samochodu to: -wycieki pod różnymi uszczelkami w silniku np pokrywy zaworów itp -pompa paliwa przy jeździe z niskim stanem zwłaszcza z LPG koszt samej pompy to około 500 zł -Usterki skrzyni biegów dość droga naprawa -zawieszenie wielowahaczowe drogie w wymianie ale to jest standard w audi/vw -zastane klapy i nie działające gruszki kolektora ssącego -drobne usterki elektroniki wewnątrz -opadający z wiekiem niżej niż przód tył samochodu -problemy z nastawnikami wałków rozrządu bardzo droga naprawa -zatykające się odpływy spod parownika klimatyzacji i odpływy szyberdachu -zacierająca się pompa wspomagania Samochód droższy trochę w utrzymaniu od przeciętnej osobówki ale w granicach rozsądku na pewno taniej wyjdzie niż turbo dwumas i wtryski w silnikach diesla :D polecam to auto
1 komentarz
faluja obroty i gasnie
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998
  • inne
witam mam problem otoz w mojej audi wystepuje falowanie obrotów po czym gasnięcie jak odpale auto chwile pochodzi i po krotkim odcinku oczywiscie hamowania przyspieszania obroty zaczynaja fiksowac po czym gasnie nie mam pojecia wymienilem wszystko co mozliwe cewki silniczek krokowy czujnik ssania kable dalem elekjtrykowi do zrboienia i zrobil lecz nadal nic wymienilem pompe paliwa i rowniez nic juz myslalem ze komputer ale po zamontowaniu i dostosowaniu innego robi identycznie tak samo prosze o pomoc na [email protected]
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia rozłącza się.
  • Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002
  • układ napędowy
Wymieniłem w skrzyni biegów olej {castrol podaje konkretny olej z przeznaczeniem do tej skrzyni} oczywiście również filtr. Samochód po tej operacji po 30 min jazdy zaczyna szarpać podczas zmiany biegów, już nie mówiąc o wrzuceniu wstecznego i powrotu na jazdę do przodu - jakby ktoś w niego uderzył. Mądrzy poradzili pojechać do warsztatu specjalizującego się w skrzyniach automatycznych, zresetowali, zmienili olej i jeszcze gorzej, więc na castrol zmieniłem ponownie i poprawy brak. Czas wymiany oleju standardowy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A8 D2 Sedan