Szukaj

Informacje o Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Auta luksusowe
Pierwsza generacja A8 oznaczona symbolem D2 debiutowała w 1994 roku (w Ameryce Północnej dopiero trzy lata później) jako następca modelu Audi V8. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, auto zostało zbudowane na zupełnie nowej platformie podłogowej Volkswagen Group D2. A8 było też pierwszą luksusową limuzyną zbudowaną w pełni z aluminium zgodnie z technologią Audi Space Frame. W 2000 roku model przeszedł drobny face-lifting, który objął między innymi przednie światła oraz grill. Dwa lata później A8 zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław

To samochód, w którym oszczędność stylistyczna Audi znajduje nie tylko pełne uzasadnienie, ale i jest atutem, w porównaniu na przykład do nieco barokowych limuzyn konkurencji.

~Powagosław
Luzacjusz

Posiadanie A8 musi być wyjątkowe, to samo w sobie świetne uczucie, ale pomyśl: za 5 lat te wszystkie bajery będą w twoim Audi A4. Cierpliwości!

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1500-3200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Widoczność

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,8
[email protected]
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Audi A8 D2
PRZECZYTAJ TĄ OCENĘ !!!!!!!!!!!!!! Doskonale z małym minusikiem no bo.. tak :)) Są nowe fury za 500 000zł i tam mozna dawać doskonale z + :))
4,7
[email protected]
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Audi A8 D2
Polecam jak ktoś chce miec dużą brykę która nie pali 17L to szczerze zachęcam do kupna tego czołgu!
2,5
~leo
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Audi A8 D2
Średnie spalanie dla Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Liczba komentarzy: 1
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Audi A8 D2
lift a8 2.5 tdi z chipem 180km skrzynia automat tiptronik z biegami zmienianymi w kierownicy, w srodku prawie wszystko, kierownica S8 navi tv, telefon, solar, pamiec foteli, recaro, parktronik, rolety, kola 18" 245, Duzo jezdze za granica przy spokojnej jezdzie 130/140 nieprzekraczajac tego spalanie 6.5l/100km lecz bez problemu spali i 10 litrow na autostradzie przy predkosciach 230/240 komp pokazuje 17/18 litrow, W samym miescie nie jest mozliwe zejscie ponizej 10 litrow. skrzynia 5biegow Aut na 3 pojedzie 150 a na 4 -200 przy 4500rpm, 240 to 4tys rpm na 5tym biegu, Z auta jestem zadowolony przyjemnosc z jazdy niedoopisania. Nastepne auto tez A8 S8 4.2 D2
6,3
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Audi A8 D2
Jeżdżę trasa 90%, miasto 10%. Przy oszczędnej jeździe 6 l, przy normalnej 6,5 przy całkowitym braku zainteresowania spalaniem (kręcę do 4 tys., trzymam na 1600-2000 obrotów, dużo wyprzedzam) do tych 7,5 l. Manual, olej Valvoline, opony 2.5 bara.
8,3
Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW
Audi A8 D2
Audi a8 98r 2.5 tdi 150km w automacie po miescie spalilo 10l ogolnie uczeszczam 30%miasto 70% trasa wychodzi mi 8 l predkosc max 140.Jestem bardzo zadowolony z auta spodziewalem sie wiekszego spalania

Usterki Audi A8 D2

Liczba wpisów: 15
typowe ustreski
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 40V quattro 310KM 228kW 1998-2002
  • inne
  • 250 tys. km
Występowanie usterki:
Częste usterki i wady tego samochodu to: -wycieki pod różnymi uszczelkami w silniku np pokrywy zaworów itp -pompa paliwa przy jeździe z niskim stanem zwłaszcza z LPG koszt samej pompy to około 500 zł -Usterki skrzyni biegów dość droga naprawa -zawieszenie wielowahaczowe drogie w wymianie ale to jest standard w audi/vw -zastane klapy i nie działające gruszki kolektora ssącego -drobne usterki elektroniki wewnątrz -opadający z wiekiem niżej niż przód tył samochodu -problemy z nastawnikami wałków rozrządu bardzo droga naprawa -zatykające się odpływy spod parownika klimatyzacji i odpływy szyberdachu -zacierająca się pompa wspomagania Samochód droższy trochę w utrzymaniu od przeciętnej osobówki ale w granicach rozsądku na pewno taniej wyjdzie niż turbo dwumas i wtryski w silnikach diesla :D polecam to auto
1 komentarz
faluja obroty i gasnie
  • Audi A8 D2 Sedan 4.2 quattro 300KM 221kW 1994-1998
  • inne
witam mam problem otoz w mojej audi wystepuje falowanie obrotów po czym gasnięcie jak odpale auto chwile pochodzi i po krotkim odcinku oczywiscie hamowania przyspieszania obroty zaczynaja fiksowac po czym gasnie nie mam pojecia wymienilem wszystko co mozliwe cewki silniczek krokowy czujnik ssania kable dalem elekjtrykowi do zrboienia i zrobil lecz nadal nic wymienilem pompe paliwa i rowniez nic juz myslalem ze komputer ale po zamontowaniu i dostosowaniu innego robi identycznie tak samo prosze o pomoc na [email protected]
Problem rozwiązany
3 komentarze
Skrzynia rozłącza się.
  • Audi A8 D2 Sedan 2.5 TDI 150KM 110kW 1997-2002
  • układ napędowy
Wymieniłem w skrzyni biegów olej {castrol podaje konkretny olej z przeznaczeniem do tej skrzyni} oczywiście również filtr. Samochód po tej operacji po 30 min jazdy zaczyna szarpać podczas zmiany biegów, już nie mówiąc o wrzuceniu wstecznego i powrotu na jazdę do przodu - jakby ktoś w niego uderzył. Mądrzy poradzili pojechać do warsztatu specjalizującego się w skrzyniach automatycznych, zresetowali, zmienili olej i jeszcze gorzej, więc na castrol zmieniłem ponownie i poprawy brak. Czas wymiany oleju standardowy.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Audi A8 D2 Sedan