Szukaj

Informacje o Audi A8 D4 S8

Lata produkcji: 2012 – 2013
Segment: Auta luksusowe

Trzecia generacja modelu (oznaczona symbolem D4) produkowana w latach 2010-2017. Odmieniony stylistycznie – projektantem auta był Christian Winkelmann. Konstrukcyjnie częściowo spokrewniony ze swoim poprzednikiem, choć budowano go na nowej platformie podłogowej Audi MLP, zmodyfikowanej wersji płyty VW Group MLB. Od 2014 roku oferowany w wersji po faceliftingu. Dzięki zastosowaniu aluminium, A8 D4 był najlżejszym samochodem w swojej klasie. Dostępny w usportowionych wersjach S8 i S8 Plus, a także jako przedłużona limuzyna A8 L W12 oraz w odmianach opancerzonych serii A8 L Security.

czytaj więcej
Powagosław

Po najnowszej metamorfozie A8 prezentuje się mniej sportowo, za to znacznie bardziej elegancko. Może to i kolejna zakamuflowana projekcja niemieckiego konserwatyzmu, ale na tej nie da się zasnąć.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło sztuki użytkowej. Klasycznie piękne, najładniejsze w historii modelu. A teraz włącza się pierwiastek pesymisty, który każe dodać, że ładniejsze A8 już nigdy nie będzie. Zatem carpe diem i carpe Audi.

~Luzacjusz

Audi A8 D4 S8 – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12,3 m
Długość 5146 mm
Szerokość 1949 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2111 mm
Wysokość 1458 mm
Rozstaw osi 2994 mm
Rozstaw kół - przód 1632 mm
Rozstaw kół - tył 1623 mm
Zwis przedni 1012 mm
Zwis tylny 1140 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1036 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 983 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1581 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1553 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1501 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1467 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 510 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1034 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 906 mm
Wysokość progu załadowczego 687 mm
Drzwi tylne - szerokość 929 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg

Oceny Audi A8 D4 S8

Liczba ocen: 3
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~Dawid
S8 4.0 TFSI 520KM 382kW
Audi A8 D4
4,1
~Dawid
S8 4.0 TFSI 520KM 382kW
Audi A8 D4
4,9
~Marcin
S8 4.0 TFSI 520KM 382kW
Audi A8 D4

Usterki Audi A8 D4

Liczba wpisów: 5
awaria rozrusznika
  • Audi A8 D4 Lang Facelifting 3.0 TDI 258KM 190kW 2013-2016
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Samochód po 40 000 km zaczął mieć problemy z rozruchem gdy system start-stop wyłączył rozgrzany silnik. Silnik można było uruchomić dopiero po kilku minutach gdy lekko ostygł. Serwis na gwarancji wymienił rozrusznik ale po kilku tygodniach sytuacja zaczęła się powtarzać. Dopiero znajomy elektryk pozagniatał kombinerkami wszystkie złącza elektryczne i od ponad 2 lat nie ma problemu. Podobnie miałem w poprzednim Audi złącza są jednorazowego użytku i po jakiejś ingerencji w instalację elektryczną trzeba używać kombinerek
Awaria Układu Chłodzenia
  • Audi A8 D4 Sedan Facelifting
  • układ chłodzenia
  • 146 tys. km
Przy prędkości około 120 km/h wyskakuje kontrolka Awaria Układu Chłodzenia Wyłącz silnik i po chwili gaśnie. Jak jadę szybciej to co chwilę alarmuje, jak tylko auto zwolni poniżej około 115 kontrolka nie występuje, tak jakby próbowała załączyć wentylator przy tej prędkości dodatkowy. W warsztacie błąd na wentylatorach im wyskakuje.
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria Układu Chłodzenia
  • Audi A8 D4 S8 Facelifting 4.0 TFSI 520KM 382kW 2015-2017
  • układ chłodzenia
  • 145 tys. km
Przy prędkości około 120 km/h wyskakuje kontrolka Awaria Układu Chłodzenia Wyłącz silnik i po chwili gaśnie. Jak jadę szybciej to co chwilę alarmuje, jak tylko auto zwolni poniżej około 115 kontrolka nie występuje, tak jakby próbowała załączyć wentylator przy tej prędkości dodatkowy. W warsztacie błąd na wentylatorach im wyskakuje.
Oczekuje na rozwiązanie
Audi A8 D4 S8