Szukaj

Informacje o Audi Q7 (SQ7)

Lata produkcji: 2005 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Duży luksusowy crossover SUV (segment I, grupa premium) produkowany od 2005 roku. Pierwszy samochód terenowy z prawdziwego zdarzenia niemieckiej marki, po uterenowionym jedynie modelu Allroad, a do tego największy w ofercie Audi w tym segmencie. Nazwa Q7 stała się przyczyną sporu Audi z marką Infiniti, która wcześniej stworzyła modele Q45 i QX4. W wyniku porozumienia, SUV-y Q7, Q5 i Q3 będą jedynymi autami Audi nazwanymi w ten sposób (Q + liczba). Od 2015 roku oferowana jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo konserwatywny i ostrożny projekt, takie, zachowując proporcje: A8 na dużych kołach. Czy to źle? Może potencjalni klienci docenią fakt, że ich Audi jest jak angielski dżentelmen – rok za aktualną modą. W przypadku innej interpretacji, to stylistyczne stonowanie i wyciszenie Q7 nie będzie atutem tego auta. ~Powagosław
Luzacjusz
Czy Q7 to teraz trochę bardziej odpicowane duże kombi? Bo definitywnie wygląda jak kombi. W dodatku bardziej niż kombi Audi, wygląda jak kombi Volkswagena. Tylko cena się nie zgadza. ~Luzacjusz

Audi Q7 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Audi Q7 (SQ7)

Liczba ocen: 145
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Łukasz
Audi Q7 II
SUV Facelifting 3.0 45 TDI 231KM 170kW
Ogólnie dobrze, świetny samochód. Wcześniej jeździłem BMW 5 xDrive więc też takiego przeskoku nie było - premium Jeśli ktoś nie rozumie różnicy to znaczy, że nie miał porównania:) Nie jestem zblazowany, takie są moje subiektywne odczucia. Mamy też nowego Peugeota 5008 GT Pack, kosztował 214 tys - ma wszystko niby, zupełnie inna jakość, niby tylko szczegóły, ale jak się przesiadam z jednego do drugiego to za każdym razem tak samo mnie to dziwi. Całolształt - wielki, choć nie czuć tego na codzień. Silnik ładnie pracuje, ma laga - to wkurza, ale się przyzwyczaiłem. Peugeot też ma laga:)
4,9
~Pablo Hiro
Audi Q7 II
SQ7 Facelifting 4.0 TFSI 507KM 373kW
Dla mnie spełnienie marzeń. 6-osobowa rodzina jedzie cicho i spokojnie z rowerami na haku i kufrem na dachu - pojemne rodzinne auto. Jadę do pracy - spokojny bulgocący V8. Podjeżdżam pod spotkanie biznesowe - prestiżowy suv. Budzi się dzieciak i chcę chwilę poczuć adrenaliny - sportowe auto. Wszystkie opcje oczywiście dopasowane do ustawień cicho miękko lekko, albo głośno agresywnie i sztywno, lub pomiędzy kilka opcji. Do całości po prostu moje gusta i możliwa szeroka konfiguracja sprawia, że po prostu możesz spełnić marzenie.
4,9
~Wu
Audi Q7 II
SUV 3.0 45 TDI 231KM 170kW
Jeżdżę Q7 45TDI (231 KM) od 4 lat, od nowości. Robię ok. 20tys km rocznie. Chciałem przestronnego auta, żeby móc zapakować każdy sprzęt sportowy do środka, bez bagażników, odkręcania kół itd. Pod tym względem sprawdził się idealnie, bo miejsca jest ogromnie dużo i nawet deski surfingowe wchodzą bez problemu. Idealnie sprawdza się też na długie trasy nawet w 5 osób + dużo bagażu (np. wyjazd na narty 1200km w 5 osób jest ok). Nawet na środku z tyłu jest w porządku. PLUSY: - zawieszenie adaptacyjne pneumatyczne - jest rewelacyjne, na nierównościach w trybie comfort idzie jak po maśle, na autostradzie po usztywnieniu i obnizeniu jestem zaskoczony, jak ta wielka bryła przykleja się do drogi; - wykupiłem wszystkie możliwe systemy asystujące i sprawuja się one bardzo dobrze, night vision 2x uchroniło mnie przed spotkaniem z sarną w nocy, a adaptacyjny tempomat przed wjechaniem w czyjś tyłek; - silnik 45TDI zaskakująco jest ok (nie oczekiwałem sportowych osiągnięć, przesiadałem się ze sportowego auta z silnikiem V8, więc byłem mentalnie przygotowany, że będzie to tylko komfortowy pożeracz drogi, ale o dziwo da się nim wyprzedzić ;)) - spalanie - spodziewałem się, że te cyferki w katalogach to gruba ściema przy tak wielkim aucie; na drodze krajowej z normalnym wyprzedzaniem auto pali mi około 7,0-7,5 l/100km, na autostradzie przy 150kmh około 10l, przy 170kmh około 11,5. rewelka - audio bose surround - rewelacyjny dźwiek - bardzo wygodne fotele, jakość wykonania super, choć do kunsztu range'a czy bentleya to jednak kawałek drogi ;) - świetna przekładnia - bardzo dobre wyciszenie - inteligentne zwalnianie przed terenem zabudowanym, ostrym zakrętem lub zjazdem z autostrady na autopilocie - mapy google earth pięknie się prezentują - brak usterek przez 4 lata MINUSY: - może to kwestia tego, że przesiadłem się ze sportowego Jaguara XFR, który miał potężne hamulce, ale musiałem przyzwyczaić się do niezbyt efektywnych hamulców (pewnie jak na SUVy jest ok, jak patrzyłem na testy, ale moje subiektywne odczucie było takie, że mogłyby ostrzej reagować); na plus jednak to, że systemy bezpieczeństwa automatycznie dostosowują wrażliwość pedału hamulca (tzn. gdy system wyczuje, że poprzedzające auto hamuje i jest dość blisko, wówczas nawet delikatne muśnięcie pedału hamulca przenosi znacznie mocniejszą siłę hamowania niż standardowo); - byłem trochę zawiedziony, że nawet mając wykupiony pełen pakiet connect, gdzie teoretycznie info do navi jest na bieżąco zaciągne z google'a, to jednak google maps w ajfonie często wybiorą alternatywną drogę mądrzej i szybciej, niż system audi - choć niby bazuje na tych samych danych; - nie jest to mankament tylko w audi, wiekszość marek to stosuje, ale szkoda, że mapy z apple car play nie są wyświetlane na HUD ani na wyświetlaczu za kierownicą - tylko na głównym. oczywiście ma to zachęcać do odnawiania licencji audi connect, ale tak jak napisałem wyżej, ma on swoje mankamenty - uważam, że to trochę przesada, że dodanie opcji masażu powoduje dodanie opcji o łącznej wartości ponad 40tys zł vs standardowe fotele i tapicerki; w mercedesie jest to koszt około 22tys plus... - no i oczywiście z upływem lat musisz się liczyć z kosztami serwisów z 5 cyframi, ale to chyba jasne dla każdego, kto wydaje prawie 500k na auto ;) I ciekawostka na koniec: gdy postanowiłem kupić dużego SUVa, pojeździłem przez 1-2 dni każdym z dostępnych SUVów premium na rynku, z czego Q7 zostawiłem sobie na koniec, bo mówiąc szczerze wizualnie mnie nie przekonywało. Byłem już praktycznie dogadny na Range Rovera Sport, salon dał mi nawet auto testowe na kilka dni, żebym dopiął zakup, ale wybrałem się jednak do salonu audi i jakość jazdy, szczególnie GENIALNE zawieszenie, które ma niesamowity zakres pomiędzy miękkością a sztywnością, przekonał mnie ostatecznie do audi. No i druga rzecz - infotainment i systemy wspomagania działaly niezauważalnie, a w range'u raz coś zadziałało, raz nie... Więc ostatecznie wygrał rozsądek przed wyglądem. A biorąc felgi 22 cale, S Line i parę stylistycznych dodatków okazało się, że nawet wizualnie Q7 potrafi zrobić robotę (choć oczywiście do piękna Range'a nadal mu daleko ;)) I druga, bardzo subiektywna, ciekawostka: na rynku panuje opinia, że BMW ma takie genialne zawieszenie. Jeździłem X5 z pakietem M z 2018r. przez kilka dni, łącznie jakieś 3,5tys km, po różnych drogach i mówiąc szczerze - ja tej opinii zupełnie nie podzielam. Adaptacyjne zawieszenie z BMW do zawieszenia w Q7 nie miało nawet startu, ale co mnie zaskoczyło, to nawet adaptacyjne zawieszenie w XC90 dawało mi więcej pewności przy prędkościach 170+ niż to z BMW... dziwne, zupełnie się tego nie spodziewałem, ale tak było. Może najnowsza generacja się poprawiła ;)

Raporty spalania Audi Q7 (SQ7)

Liczba raportów: 222
Średnie spalanie dla Audi Q7
10,0 – 15,3
l/100 km
8,4 – 17,2
l/100 km
12,6 – 15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Audi Q7 II
Q7-e 3.0 55 TFSI e 381KM 280kW
Średnia jest przy założeniu 40% na prądzie 60% na benzynie to 6,7l/100km. Trasa ok 120km płynnym ruchem z baterią do pena ok 4.5-6.5/100km. Prąd zawsze na mieście wówczas wychodzi ok 38-41kwh/100km latem a zimą ok 44-48 kWh/100km gdy duże mrozy. Oczywiście latem full klima chłodzenie foteli itp a zimą podgrzewanie foteli kierownicy i inne bajery włączone. Generalnie super sprawa bo wystarcza od 30-50km w mieście, co pozwala tankować auto tylko na trasy W moim wypadku tankuję go średnio raz na dwa miesiące. Bak z kolei mieści benzyny na ok 680-710km. Także jak na dużą masę i jak to w suv duży opór jest nieźle. Benzyna na trasie przy 120km/h ok 9.5-10l/100km przy 145 ok 12.5l/100km Prąd na trasie przy 120km/h zimą: 32.8kwh/100km a przy 145km 52kwh/100km (oczywiście oba pomiary z pełnym bakiem 4 osobami na pokładzie włączonym podgrzewaniem foteli itp a masa wówczas ok 3 tony :)
11,7
Audi Q7 II
Q7-e 3.0 55 TFSI e 381KM 280kW
Realny zasięg elektryczny do 40 km. W jednorazowych trasach o długości do 100-150 km i przy w pełni naładowanym akumulatorze można zejść ze spalaniem benzyny do ok. 7 litrów. W długich trasach pali jak duża benzyna tj. 10-13 litrów.
11,7
Audi Q7 II
SQ7 4.0 TDI 435KM 320kW
Rewelacyjne auto z wyjątkowym silnikiem. Trzeba o nie dbać ale daje dużo radości. Audi mogłoby tylko popracować nad wzornictwem. Wszystko gra tylko nie ma za grosz doznań estetycznych w przypadku Q7 :-(
Audi Q7