Szukaj

Informacje o Audi Q7 I SUV 4.2 i V8 quattro 350KM 257kW 2005-2009

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu (oznaczenie: Typ 4L) produkowana w latach 2005-2015. Q7 I był debiutem Audi w segmencie SUV-ów. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Audi Pikes Peak quattro z 2003 roku. Za design wersji produkcyjnej odpowiadał Walter de’Silva. Model zbudowano na platformie podłogowej Volkswagena o symbolu PL71 – Q7 dzielił ją między innymi z Volkswagenem Touaregiem i Porsche Cayenne. W latach 2009 i 2011 roku samochód przeszedł dwie modernizacje.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo konserwatywny i ostrożny projekt, takie, zachowując proporcje: A8 na dużych kołach. Czy to źle? Może potencjalni klienci docenią fakt, że ich Audi jest jak angielski dżentelmen – rok za aktualną modą. W przypadku innej interpretacji, to stylistyczne stonowanie i wyciszenie Q7 nie będzie atutem tego auta. ~Powagosław
Luzacjusz
Czy Q7 to teraz trochę bardziej odpicowane duże kombi? Bo definitywnie wygląda jak kombi. W dodatku bardziej niż kombi Audi, wygląda jak kombi Volkswagena. Tylko cena się nie zgadza. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2009 roku
Pojemność skokowa 4163 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 350 KM (257 kW) przy 6800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Quattro
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Malish
SUV 4.2 i V8 quattro 350KM 257kW
Audi Q7 I
Samochód komfortowy, duży, dzięki czujnikom parkowania dośc łatwy do manewrowania. Zawieszenie pneumatyczne powoduje, że zimą da się wjechać w duże zaspy śnieżne, co niejednokrotnie testowałem. Ceny części umiarkowane, jeśli umie się dobrze poszukać. Zamienników barczo dużo, część części można kupić bezpośrednio w Chinach a nie są gorszej jakości. Mowa oczywiście o np. węże od odmy, w Polsce 450zł w Chinach 90 z wysyłką :) Ma jednak kilka dużych, w mojej ocenie, wad. 1. Korozja. To auto naprawdę koroduje, niezależnie od tego czy super dbamy czy nie. Koroduje przy klamkach, przy nadkolach, na dachu przy relingach (!). 2. Wieczna walka z odpływami dachu panoramicznego. Ja specjalnie kupiłem kamerę endoskopową, żeby samemu szukać wycieków i rozszczelnień. 3. Niestety silnik. Awaryjny rozrząd, czasami potrafi paść już przy 80 tys km (przypadki z for w USA). Ja wymieniałem całość po 100 tys, bo komputer widział już odchylenia od normy (olej co 15 tys mobil/motul). Generalnie auto fajne, choć specjalnej troski. Silnik fajnie brzmi i dość dobrze jedzie, ale drugi raz jeśli już miałbym kupować, to zdecydowanie 4.2 TDI po udokumentowanej wymianie rozrządu. 4. Spalanie. Pali ogromnie dużo, skrzynia jest dość leciwej konstrukcji, co zapewne nie pomaga. Na tempomacie przy 80-90 da się zejśc do 10l/100, ale to tiry już człowieka poganiają. Natomiast średnio 14-16, a po mieście 20+. Moim zdaniem za dużo, kolegi Cayenne Turbo S tyle palił, a jednak mocy miał dużo dużo więcej.
4,7
~artix603
SUV 4.2 i V8 quattro 350KM 257kW
Audi Q7 I
NIESAMOWITY wygląd a zwłaszcza przód-bije wszystkie auta na głowę-nawet wypasioną limuzynę a8,silnik V8 350KM-7.5sekundy do setki przy masie 2.5tony-niesamowite wrażenie z jazdy,bardzo dużo miejsca w środku,nowe auta z tego roku nie dorastają mu do pięt...
4,7
~elowa
SUV 4.2 i V8 quattro 350KM 257kW
Audi Q7 I
Doskonałe auto, bezawaryjne, komfortowe i w dodatku ładne. Zdecydowanie polecam wersje 4.2 TDI a nie jak w moim przypadku 4.2 FSI. Chyba, że ktoś nie lubi diesli lub ma na własność stacje benzynową ;)
Średnie spalanie dla Audi Q7 I SUV 4.2 i V8 quattro 350KM 257kW 2005-2009
14,9
l/100 km
15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,6
SUV 4.2 i V8 quattro 350KM 257kW
Audi Q7 I
Eksploatuje Q7 trzy lata przejechałem łącznie 160.000 km w styczniu zamontowałem instalację gazową BRC w Tarnowie, samochód jeździ poprawnie, nie odczuwam różnicy w mocy. Po montażu instalacji auto spalało 10% mniej gazu niż wcześniej paliło benzyny, ale dodatkowa spalało ok 20% benzyny (zresztą zgodnie z zapewnieniami jakie otrzymałem przy montażu). Oczywiście oszczędności i tak były duże, ale mimo wszystko 20% benzyny spalało, było to związane z pracą silnika na benzynie na wolnych obrotach (faktycznie w trasie spalał zdecydowanie mniej paliwa). Końcem marca jak byłem na pierwszym przeglądzie, wgrali mi najnowszy soft w którym silnik na wolnych obrotach pracuje na gazie. Różnica jest znaczna, teraz silnik spala tyle gazu ile spalał benzyny i ok 5-8% benzyny, teraz to prawdziwa rewelacja, Polecam LPG do Q7
17,6
SUV 4.2 i V8 quattro 350KM 257kW
Audi Q7 I
Audiczka z tym silnikiem to ciekawe rozwiązanie 350ps w benzynie daje sobie świetnie radę, niestety koszty eksploatacji są bardzo wysokie. Postanowiłem więc zagazować moje autko, miałem obawy bo to bezpośredni wtrysk. Zaryzykowałem i widzę że się opłacało, auto spala praktycznie tyle gazu ile wcześniej paliło benzyny i dodatkowo ok 8% benzyny, podobno do chłodzenia i smarowania wtryskiwaczy benzynowych. Jak na tą chwilę to rewelacja, od montażu zrobiłem 17000km i wszystko jest ok, żadnych kontrolek na desce. W wakacje wybieram się na objazd po Europie, jak wrócę zamieszczę wyniki spalania.
18,8
SUV 4.2 i V8 quattro 350KM 257kW
Audi Q7 I
Dobrze, że mało jeżdżę bo spalanie naprawdę duże.W mieście nie widzę dużej różnicy w spalaniu przy oszczędnej i agresywnej jeździe, około 20 litrów zawsze spali.. Na trasie radzi sobie bardzo dobrze, świetnie się prowadzi i spalanie zeszło mi do 16,5 na trasie Zakopane - Gdynia.
Audi Q7 I SUV