Szukaj

Informacje o Audi Q7 I SUV

Lata produkcji: 2005 – 2009
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Pierwsza generacja modelu (oznaczenie: Typ 4L) produkowana w latach 2005-2015. Q7 I był debiutem Audi w segmencie SUV-ów. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp o nazwie Audi Pikes Peak quattro z 2003 roku. Za design wersji produkcyjnej odpowiadał Walter de’Silva. Model zbudowano na platformie podłogowej Volkswagena o symbolu PL71 – Q7 dzielił ją między innymi z Volkswagenem Touaregiem i Porsche Cayenne. W latach 2009 i 2011 roku samochód przeszedł dwie modernizacje.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo konserwatywny i ostrożny projekt, takie, zachowując proporcje: A8 na dużych kołach. Czy to źle? Może potencjalni klienci docenią fakt, że ich Audi jest jak angielski dżentelmen – rok za aktualną modą. W przypadku innej interpretacji, to stylistyczne stonowanie i wyciszenie Q7 nie będzie atutem tego auta. ~Powagosław
Luzacjusz
Czy Q7 to teraz trochę bardziej odpicowane duże kombi? Bo definitywnie wygląda jak kombi. W dodatku bardziej niż kombi Audi, wygląda jak kombi Volkswagena. Tylko cena się nie zgadza. ~Luzacjusz

Dane techniczne Audi Q7 I SUV

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 7
Średnica zawracania 12 m
Promień skrętu 6 m
Długość 5086 mm
Szerokość 1983 mm
Wysokość 1737 mm
Rozstaw osi 3002 mm
Rozstaw kół - przód 1651 mm
Rozstaw kół - tył 1676 mm
Zwis przedni 965 mm
Zwis tylny 1119 mm
Prześwit 180 mm
Prześwit 4x4 240 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1003 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 990 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1490 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1475 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 2035 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 775 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1159 mm
Wysokość bagażnika 789 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1201 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 2038 mm
Drzwi tylne - szerokość 1221 mm

Oceny Audi Q7 I SUV

Liczba ocen: 50
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,7
~Pelini
SUV 3.0 TDI quattro 233KM 171kW
Audi Q7 I
Auto idealne, pomimo iż troszkę tandetne w środku (ale to kwestia gustu). W porównaniu do SUVów Mercedesów / Lexusów / Toyoty / Volvo / Porche zdecydowanie najładniejsze oraz najbardziej komfortowe. Stanowi idealny kompromis dla osób lubiących dużo i szybko podróżować oraz od czasu do czasu wyjechać w teren i nie utknąć w pierwszym napotkanym błotku. Nie raz zdarzyło się już wyciągać na oblodzonej nawierzchni Nisana Patrola. Silnik 3.0 - niektórzy mówią, że jest za słaby. Dla mnie jest w zupełności wystarczający. Na rajdy tym autem nie jeżdżę, a do dynamicznej jazdy po trasie jest aż nadto bezpieczny. Jeszcze na koniec wspomnę o Serwisach. Jeśli macie okazję nie serwisujcie auta w ASO w Polsce. Ja jeżdzę do niemiec gdzie serwis jest około 3-4 razy tańszy, do tego mam pewność, że robione jest to co być powinno!
4,8
~Szczęśliwy posiadacz
SUV 3.0 TDI quattro 233KM 171kW
Audi Q7 I
Q7 jest według mnie jednym z najładniejszych i najbardziej komfortowych suvów dostępnych na rynku. Jeździłem nowym ML, Volvem i X5 ale komfort w Q7 jest nieporównywalny. Jakość wykonania wnętrza jest wyśmienita, nic nie trzeszczy, stuka, puka wszystkie plastiki są miękkie i miłe w dotyku a ergonomia stoi na bardzo wysokim poziomie. Miałem kiedyś mercedesa s-klasę i ciągle były problemy z pneumatycznym zawieszeniem (błędy, błędy, błędy). W Audi nie ma żadnych problemów, jest tylko czysta przyjemność z jazdy.
3,6
~Wildlifestyle
SUV 3.0 TDI quattro 233KM 171kW
Audi Q7 I
Bardzo przyjemny duży czołg-ogrom robi wrazenie.naped -rewelka.ale w mieście (relatywnie małym, gdzie trasy do 10km) silnik się nie dogrzewa , a spalanie wtedy to 15-20lts. W Trójmieście w godzinach szczytu 19.8lts. nie warte tego.przy takim.spalaniu lepiej jeździć duża benzyna

Raporty spalania Audi Q7 I SUV

Liczba raportów: 71
Średnie spalanie dla Audi Q7 I SUV
12,8 – 16,2
l/100 km
10,1 – 12,2
l/100 km
12,6 – 15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
SUV 3.0 TDI quattro 233KM 171kW
Audi Q7 I
Jeżeli chodzi o ekonomiczność to naprawdę nie można się do niczego przyczepić, auto w zasadzie bezawaryjne - jestem użytkownikiem już drugiego takiego samochodu więc uważam, że mogę wyrazić swoją opinię. Wymieniłem jedynie czujnik parkowania i przepustnicę - razem koszt 960 zł. Co do spalania: poprzednim autem jeździła moja żona i to głównie w mieście (400 tys. mieszkańców) - spalanie średnie przez 2 lata 13,2 litra, obecnym samochodem (270KM) jeżdżę ja, można powiedzieć 70% miasto średnie spalenie 12,3 l/100km przy normalnej jeździe. Nie wierzę, że komuś pali 10 l/100 km! Chyba, że jeździ tylko na trasie i nie przekracza 100 km/godz., ale nie da się tym tak jeździć! Uogólniając: polecam każdemu ze spokojnym sumieniem, warto podnieść moc - auto nabiera dynamiki i spada spalenie, silnik bardziej elastyczny. A koszt paliwa pokrywa bezawaryjność auta - naprawdę ten silnik jest sprawdzony i unowocześniany przez lata
13,6
SUV 4.2 i V8 quattro 350KM 257kW
Audi Q7 I
Eksploatuje Q7 trzy lata przejechałem łącznie 160.000 km w styczniu zamontowałem instalację gazową BRC w Tarnowie, samochód jeździ poprawnie, nie odczuwam różnicy w mocy. Po montażu instalacji auto spalało 10% mniej gazu niż wcześniej paliło benzyny, ale dodatkowa spalało ok 20% benzyny (zresztą zgodnie z zapewnieniami jakie otrzymałem przy montażu). Oczywiście oszczędności i tak były duże, ale mimo wszystko 20% benzyny spalało, było to związane z pracą silnika na benzynie na wolnych obrotach (faktycznie w trasie spalał zdecydowanie mniej paliwa). Końcem marca jak byłem na pierwszym przeglądzie, wgrali mi najnowszy soft w którym silnik na wolnych obrotach pracuje na gazie. Różnica jest znaczna, teraz silnik spala tyle gazu ile spalał benzyny i ok 5-8% benzyny, teraz to prawdziwa rewelacja, Polecam LPG do Q7
17,6
SUV 4.2 i V8 quattro 350KM 257kW
Audi Q7 I
Audiczka z tym silnikiem to ciekawe rozwiązanie 350ps w benzynie daje sobie świetnie radę, niestety koszty eksploatacji są bardzo wysokie. Postanowiłem więc zagazować moje autko, miałem obawy bo to bezpośredni wtrysk. Zaryzykowałem i widzę że się opłacało, auto spala praktycznie tyle gazu ile wcześniej paliło benzyny i dodatkowo ok 8% benzyny, podobno do chłodzenia i smarowania wtryskiwaczy benzynowych. Jak na tą chwilę to rewelacja, od montażu zrobiłem 17000km i wszystko jest ok, żadnych kontrolek na desce. W wakacje wybieram się na objazd po Europie, jak wrócę zamieszczę wyniki spalania.