Szukaj

Informacje o BMW Seria 1 E81/E87 Coupe E82

Lata produkcji: 2007 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka. ~Luzacjusz

BMW Seria 1 E81/E87 Coupe E82 – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4360 mm
Szerokość 1748 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1934 mm
Wysokość 1408 mm
Rozstaw osi 2660 mm
Rozstaw kół - przód 1470 mm
Rozstaw kół - tył 1497 mm
Zwis przedni 751 mm
Zwis tylny 949 mm
Prześwit 125 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 962 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 943 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1423 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1398 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 370 l
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)
Sonda lambda 1 przed katalizatorem PO134
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
  • lpg
  • 277 tys. km
Jedyny check jaki wyskakuje to PO134 (obwod czujnika tlenu, brak dzialania, czujnik 1), wiec zostala wymieniona sonda z oryginalnej na magnetic po tygodniu ten sam problem plus znaczny wzrost spalania z 8.0 na 10l/100km. Po wymianie na sonde NFC ten sam blad wyskoczyl po miesiacu. Jazda na samej benzynie nie powoduje wyskakiwania tego bledu. Przewody byly sprawdzane nic nie jest przerwane. Gazownik stwierdzil ze wszystkie parametry sa w porzadku i sonda dziala normalnie, wiec caly czas cos jest nie tak
Oczekuje na rozwiązanie
Szarpanie na pierwszym biegu, wycieki oleju z silnika, grzejący się silnik,
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 2.0 120i 150KM 110kW 2004-2007
  • silnik
  • 175 tys. km
Witam. Mam takie objawy/usterki. Rozrząd przy 160 tys wmieniany bo łancuch cały luźny, podobno napinacze żle napinaly łańcuch. Dodatkowo, falujące obroty na biegu jałowym, falują na poziomie 700-900 czasem 600-900. Szarpanie na pierwszym biegu, ale raczej tylko na zimnym silniku, wiec to moze nie być wina skrzyni biegów. Olej z silnika ucieka jak szalony. Jak pojeżdzę dynamiczniej i szybciej tak okolo 140 km/h to ubywa. Klima nie działa... Silnik grzeje się strasznie, chłodzenie silnika padło czy kij wie co sie dzieje. Tak więc podsumowując straszna kaszana. Wiele usterek i wydane miliony monet. Dodam że świece i odma była wymieniana rok temu.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Układ przeciwpoślizgowy DSC i DTC - kiedy włączyć lub wyłączyć
  • BMW Seria 1 E81/E87 Hatchback 5d E87 1.6 116i 115KM 85kW 2004-2007
Układ DSC zapobiega obracaniu się kół napędowych przy ruszaniu i przyspieszaniu. DSC rozpoznaje również niestabilne stany podczas jazdy, jak np. nadsterowność i podsterowność. W takich przypadkach układ DSC pomaga utrzymać samochód na bezpiecznym kursie redukując moc silnika i hamując poszczególne koła. Układ DSC jest aktywny po każdym uruchomieniu silnika. DSC obejmuje funkcje DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz DBC (dynamiczna kontrola hamowania). DTC jest wariantem DSC tak dostosowanym do szczególnych warunków drogowych, np. nie odśnieżonych nawierzchni jezdni, by zapewnić optymalną siłę pociągową kosztem mniejszej stabilności jazdy. Jak jeździć zimą? W poniższych sytuacjach wskazane jest krótkie naciśnięcie przycisku DTC (zapali się lampka kontrolna DTC): - podczas jazdy na ośnieżonych wzniesieniach, błocie pośniegowym lub na nieodśnieżonych nawierzchniach, - w celu rozkołysania samochodu, który utknął lub w celu ruszenia z głębokiego śniegu lub luźnego podłoża, - podczas jazdy z łańcuchami przeciwślizgowymi. Co tak na prawdę powoduje aktywowanie układu DTC? Układ ten pozwala na niewielki poślizg kół napędowych przy jednocześnie działającym układzie DSC. Układ DTC ma dwa podstawowe zastosowania. Pierwsze, zimą (w powyższych przypadkach) zalecane jest włączenie DTC ponieważ podczas jazdy w głębokim śniegu lub ruszania z parkingu niewielki uślizg kół (buksowanie) poprawia trakcję. Drugie zastosowanie to bardziej sportowa jazda przy jednoczesnej kontroli stabilności. Aktywny DTC pozwala doświadczonym kierowcom na kontrolowane poślizgi (drift). Możliwe jest także całkowite wyłączenie układu DSC (wraz z DTC). W tym celu należy przytrzymać wciśnięty przycisk DTC przez co najmniej 3 sekundy (zapali się lampka kontrolna prezentująca trójkąt ostrzegawczy otoczony strzałką). Od tej chwili, aż do następnego uruchomienia silnika, działania stabilizujące i wspomagające siłę pociągową nie będą przeprowadzane - samochód znajduje się w pełnej kontroli kierowcy.
Problem rozwiązany
3 komentarze
BMW Seria 1 E81/E87 Coupe E82