Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E30 Coupe 318 is 136KM 100kW 1989-1991

Lata produkcji: 1989 – 1991
Segment: Klasa średnia
Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E30 Coupe 318 is 136KM 100kW 1989-1991

Produkowany od 1989 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 172 Nm przy 4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny BMW Seria 3 E30 Coupe 318 is 136KM 100kW 1989-1991

Liczba ocen: 10
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,9
~cinekkk
Coupe 318 is 136KM 100kW
BMW Seria 3 E30
Auto dobre dla mlodego kierowcy dynamiczne w miare mozliwosi ekonomiczne chociaz golf III durgie auto jakie jest u nas z 94r 1.8 na gazie to jest porazka a pali tyle co beta. w coupecie milo zaskoczy nas bagaznik pojemny:) lecz z tylku malo miejsca na nogi wysokie osoby maja problemy co zrobic z glowa ale to urok wszystkich coupetow ale z przodu jest spoko mam 1.86cm wzrostu i czuje sie lepiej niew audi b4. siedzi sie bardzo nisko jak w calibrze. Malo elektroniki nie ma co sie popsoc jeszcze z czasem wstawie nowe kom
4,2
[email protected]
Coupe 318 is 136KM 100kW
BMW Seria 3 E30
Auto sprowadzone z Niemiec os starszego pana bardzo zadbane. Mimo 14 lat nie ma kropki rdzy. Silnik trochę klekocze na wolnych obrotach i nie wiem czemu. Ale pozatym ok. Bardzo mocny silnik - 136KM i przy tym dosc ekonomiczny. Nie wiem jak w mieście ale na tasie z niemiec do Polski przy sredniej predkosci 140km/h spalał w granicach 6-7,5litra ale nie cisnołem. Ogólnie jestem zadowolony. Piękne wnętrze, dostkonale wszystko spasowane i idealna ergonomia. Ja więcej nie potrzebuję a 10tyś zł za takie auto to nie dużo. Problem w tym że zadbanych aut w Polsce nie jest dużo i trzeba szukać egzemplaża z Niemiec. Niestety dla mnie za drogie OC i ogólne koszty utrzymania (mam 20lat i nie pracuję). Dodam że auto teraz jest do sprzedania i jeżeli jest ktoś zainteresowany to proszę o kontakt pod nr tel: 0501-747-917
4,5
~dzikuPL
Coupe 318 is 136KM 100kW
BMW Seria 3 E30
Auto jak na swoje jest fenomenalne. Silnik jak i układ napędowy dają wiele frajdy. Mając szperę 25% można już coś poszaleć. Jakość wykonania jest bardzo dobra. Sam środek daje dużo frajdy, siedząc na fotelu kierowcy czujemy się jak w prawdziwym BMW, patrząc m.in. na skierowany na nas kokpit ;)

Usterki BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 10
Obroty jałowe na zimnym silniku falowanie , brak ssania ?
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.5 Evolution 238KM 175kW 1990
  • silnik
Witam chyba mam problem ... Po odpaleniu obojetnie czy to temperatura ujemna czy dodatnia , obroty są na poziomie około 600-700 obrotów falują , zauważyłem na filmikach niektórych użytkowników że po odpaleniu samochodu w temperaturz niskiej , mają obroty około 1000 (pewnie to automatyczne ssanie) U mnie tego nie ma ? Po odpaleniu obroty wachają się zawsze między 500-700 , .Trwa to dosłownie do 2 minut . Potem silnik mruczy jak złoto , a obroty nie drgają na poziomie około 700 obrotów na minutę . Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Szerokości....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Swiecie sie poduszka
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • instalacja elektryczna
W serwicie po podlaczeniu do kompa stwierdzili uszkodzenie maty. Powiedzieli ze moge wrzucic modulator zeby oszukac mate bo szkoda kasy na wymiane i w sumie moze i racje mniejsze koszty a poduszki wszystkie beda dzialac ale w czym problem. Nagle stwierdzili ze to nie mata chyba tylko ta czarna kostka ktora laczy mate z komputerem jest uszkodzona nawet nie umieli tego nazwac mowili ze to czujnik airbag. Teraz juz sam nie wiem co ma robic mam wyjaty ten czujnik jak to nazywaja ja to nazwyam modulator pomiedzy mata a komputerem w sumie do tego powinni dolaczyc ten emulator poduszki zeby komputer caly czas widzial ze siedzi pasazer ale podobna nie moga tego zrobic jak nie wymienie tej czarnj kostki zwanej przez nich czujnikem. Tylko gdzie to kupic i czy to prawda co mowia??? moze ktos zna sie na tym ??? uszkodzona mata lub czujnik maty =
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Ubytek płynu chłodniczego.
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • układ chłodzenia
Auto posiadam od 2 miesięcy. Od samego kupna pojawia mi się kontrolka płynu chłodniczego. Zaglądam pod maskę, a w zbiorniczku wyrównawczym brak płynu. Dolewam do pełna mija parę dni i znów pusto. Nie widać żadnych wycieków, masła pod korkiem i na bagnecie też nie ma. Może wy wiecie co się dzieje?
Problem rozwiązany
11 komentarzy
BMW Seria 3 E30 Coupe