Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E30 Touring 325 i 170KM 125kW 1987-1993

Lata produkcji: 1987 – 1993
Segment: Klasa średnia
Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1987 do 1993 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 222 Nm przy 4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E30 Touring 325 i 170KM 125kW 1987-1993
13,1
l/100 km
13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
BMW Seria 3 E30
Touring 325 i 170KM 125kW
Zasadniczo spali tyle ile chcesz...(niewyobrażam sobie spalania niższego niż 9,5 litra-chyba że go ktoś ciągnie na holu na biegu jałowym...)))to tak ,jest możliwe.Trzeba pamiętać że jest to 2,5 litrowy silnik,konstrukcyjne arcydzieło lat 80,90,więc solidne,niezawodne jest,brak jakichkolwiek kompromisów.Niestety e30-ka to ostatnia trójka budowana przez samotnych inżynierów,czystych pasjonatów,którzy nie czuli oddechu księgowych na karku.Pozostałe to już inna liga...( Jestenią 2009 roku stałem się szczęśliwym posiadaczem bardzo ładnanego,zadbanego egzemplarza za 7tys.Na chwile obecną w moją Bestyjke wsadziłęm już równoawrtość samochodu,żaden dziwny tunning,swape ani inne cudo poprostu na tzw"oryginał".Wymieniłem wszystko to co było potrzeba albo co będzie do wymiany w czasie następnych 2,3 lat.Czekam na złote blachy . Oczywiście za 15tysi znalazł bym ładną e36 ale to już by nie było to samo.Właściciele "czystych",oryginalnych e30 wiedzą o co mi chodzi...)))
12,3
BMW Seria 3 E30
Touring 325 i 170KM 125kW
Zasadniczo spali tyle ile chcesz...(niewyobrażam sobie spalania niższego niż 9,5 litra-chyba że go ktoś ciągnie na holu na biegu jałowym...)))to tak ,jest możliwe.Trzeba pamiętać że jest to 2,5 litrowy silnik,konstrukcyjne arcydzieło lat 80,90,więc solidne,niezawodne jest,brak jakichkolwiek kompromisów.Niestety e30-ka to ostatnia trójka budowana przez samotnych inżynierów,czystych pasjonatów,którzy nie czuli oddechu księgowych na karku.Pozostałe to już inna liga...( Jestenią 2009 roku stałem się szczęśliwym posiadaczem bardzo ładnanego,zadbanego egzemplarza za 7tys.Na chwile obecną w moją Bestyjke wsadziłęm już równoawrtość samochodu,żaden dziwny tunning,swape ani inne cudo poprostu na tzw"oryginał".Wymieniłem wszystko to co było potrzeba albo co będzie do wymiany w czasie następnych 2,3 lat.Czekam na złote blachy . Oczywiście za 15tysi znalazł bym ładną e36 ale to już by nie było to samo.Właściciele "czystych",oryginalnych e30 wiedzą o co mi chodzi...)))
14,3
BMW Seria 3 E30
Touring 325 i 170KM 125kW
szczeze to 15literkow spokojnie wciaga.przy ciezkiej nodze nawet 17*(tym co tu pisza ze 8litro lub 9l pali )smiech na sali .albo jezdza tak do 90km/h

Usterki BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 11
Obroty jałowe na zimnym silniku falowanie , brak ssania ?
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.5 Evolution 238KM 175kW 1990
  • silnik
Witam chyba mam problem ... Po odpaleniu obojetnie czy to temperatura ujemna czy dodatnia , obroty są na poziomie około 600-700 obrotów falują , zauważyłem na filmikach niektórych użytkowników że po odpaleniu samochodu w temperaturz niskiej , mają obroty około 1000 (pewnie to automatyczne ssanie) U mnie tego nie ma ? Po odpaleniu obroty wachają się zawsze między 500-700 , .Trwa to dosłownie do 2 minut . Potem silnik mruczy jak złoto , a obroty nie drgają na poziomie około 700 obrotów na minutę . Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Szerokości....
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Swiecie sie poduszka
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • instalacja elektryczna
W serwicie po podlaczeniu do kompa stwierdzili uszkodzenie maty. Powiedzieli ze moge wrzucic modulator zeby oszukac mate bo szkoda kasy na wymiane i w sumie moze i racje mniejsze koszty a poduszki wszystkie beda dzialac ale w czym problem. Nagle stwierdzili ze to nie mata chyba tylko ta czarna kostka ktora laczy mate z komputerem jest uszkodzona nawet nie umieli tego nazwac mowili ze to czujnik airbag. Teraz juz sam nie wiem co ma robic mam wyjaty ten czujnik jak to nazywaja ja to nazwyam modulator pomiedzy mata a komputerem w sumie do tego powinni dolaczyc ten emulator poduszki zeby komputer caly czas widzial ze siedzi pasazer ale podobna nie moga tego zrobic jak nie wymienie tej czarnj kostki zwanej przez nich czujnikem. Tylko gdzie to kupic i czy to prawda co mowia??? moze ktos zna sie na tym ??? uszkodzona mata lub czujnik maty =
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
blokowanie chamulcy i nie cofa sie plyn
  • BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991
  • układ hamulcowy
  • 620 tys. km
niewracanie sie plynu chamulcowego i blokowanie sie chamulcy przednich .po odczekaniu poru minut odnokowuja sie same i to po paru kilometrach powraca jak to rozwiazac ten problem mam w BMW 320i E-30 1986 prosze o odpowiedz
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 3 E30 Touring