Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 316 i 116KM 85kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Sedan 316 i 116KM 85kW 2001-2005

Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5

Oceny BMW Seria 3 E46 Sedan 316 i 116KM 85kW 2001-2005

Liczba ocen: 19
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Drobne usterki - Karoseria - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,5
~Furman
Sedan 316 i 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Auto dla ludzi którzy lubią i umieją dbać o swoje auto, a nie dla wiejskich drifterów "fanów" BMW. Za odrobinę troski odwdzięcza się wspaniałą dynamiką jazdy, bezbłędnym zawieszeniem i prowadzeniem. Oczywiście, są lepsze wersje silnikowe, nie tylko pod względem mocy, ale również pod względem awaryjności. Przeglądy, wymiany oleju częściej niż zaleca producent i wymiana niektórych części po zakupie auta niezbędna, ale naprawdę warto. Jeśli pojawi się problem w tym samochodzie, to trzeba go jak najszybciej rozwiązać, bo silnik jest wrażliwy i często jedna usterka ciągnie za sobą kolejne.
3,5
~Robert
Sedan 316 i 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
'Będziesz miał wydatki' hasło jak najbardziej aktualne zwłaszcza jeśli nie znasz mechanika, który ogarnia BMW a zwłaszcza silniki posiadające wszystkie 'nowoczesne' rozwiązania typu vanos, valvetronic etc. Sama jazda jest ok, komfort wiadomo jak w każdym samochodzie z logo bawarskiego producenta. Materiały wewnątrz porównywalne a może trochę lepiej niż w audi. Zawieszenie, elektryka, blacharka jak u mnie zero problemów. Ale. . Sam silnik n42 trudny do ogarnięcia przez większość mechaników. Bez specjalistycznych narzędzi typu blokady, dobry program do diagnostyki nie ma co podchodzić. BMW jak najbardziej ale tylko i wyłącznie z benzynowymi rzedowymi 'szóstkami'. Zaznaczyłem opcje, iż nie kupiłbym ponownie ale tyczy się to tego konkretnego silnika.
4,2
~Daw88r e46 316i
Sedan 316 i 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Auto bardzo mi sie podoba sylwetka wnętrze. sprowadziłem z niemiec 2 lata temu BMW 316i 1.8 116ps 2001r. (przed lift) z bardzo dużym przebiegiem. auto wyszlo mnie z opłatami 11000zł w pogotowiu miałem 2000zł w razie jakiejś naprawy, liczyłem na mocno wydojone e46 bo niska cena wysoki przebieg ale się zdziwiłem wszysko ok zawiecha silnik. autko okazało się w super stanie pełen serwis do przebiegu 390tyś km szczeże troche nie wierzyłem w ten serwis ale po 2 latach wychodzi że jest jak najbardziej rzeczywisty. mój przebieg roczny to 16tyś km. Bmw po przeglądzie kilka dni temu nie wygląda żebym w najbliższym czasię musiał podejmować jakieś inwestycje.

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 Sedan 316 i 116KM 85kW 2001-2005

Liczba raportów: 23
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 316 i 116KM 85kW 2001-2005
8,7
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Sedan 316 i 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Jeżdżę bardzo oszczędnie i widać to po spalaniu. mi auto średnio pali 8,5 litra gazu na klimie. Najmniejsze spalanie to 6,8 ale może być zaniżone ze względu na to, że jechałem nad morze i tankowałem na różnych stacjach. Przy tankowaniu na tej samej stacji 7,2. Oczywiście spalanie liczę sam. Zaznaczę, że gość, który mi go sprzedał mówił, że jemu palił 11 litrów benzyny gdy jechał nim z Niemiec. Autem można pojechać bardzo oszczędnie. Wszystko zależy od kierowcy.
10,2
Sedan 316 i 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Kupiłem autko z silnikiem benzynowym, ale 1.8 to nie był dobry wybór. Betka przy jezdzie w mieście potrafi wpieprzyć nawet 13 litrów 98 Verwy. Co do dynamiki nie ma szału jak na benzynkę. Na przyszłość nie kupie nigdy auta z takim silnikiem! Jak do BMW to tylko silnik 3.0 + :) Co do wygody i komfortu jazdy mega plus moge polecić :) E46 ok, ale z wiekszym motorem :)
7,6
Sedan 316 i 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
pali tyle ile się wleje ! wszystko zależy od nogi a ta marka lubi wysokie obroty - ja też , przeglady i naprawy to nie jest wydatek powalający na kolana - dobre części i dobre samochody kosztują - chcesz szkłem d...wytrzeć - kupić ,,niby bmw " zajeżdżone na maxa - szykuj się na wydatki - kupisz samochód droższy ale pewny - szykuj sie na długą i bezawaryjną frajdę z jazdy !

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan