Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46

Lata produkcji: 1998 – 2007
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 3 E46

Liczba ocen: 943
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Damian69
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Samochodu nie polecam. Jestem fanem BMW jednak ilość usterek które trapią ten model nawet mnie zniechęciły. Największym problemem tych samochodów są ich poprzedni właściciele. Wszystkie BM-ki są piłowane niezależnie od rozmiaru silnika. Wiejski tuning idzie przed serwisem kiedy dochodzi do ustalania budżetu na samochód. BMW nie należy do najbardziej bezawaryjnych aut a na dodatek niewłaściwy serwis niszczy te samochody. Części jak na ten segment są drogie a jest co wymieniać. Spalanie jest poprawne. Miałem gaz BRC który działał mimo upływu 10 lat bez zarzutu. Niestety, Sebixy nie kupują Citroenów czy Peugeotów tylko BMW a na rynku krajowym ciężko o zadbany egzemplarz , właściwie serwisowany. Samochód świetnie się prowadzi, jednak fotele nie są wygodne. Skrzynie ok, sprzęgło trochę za długie, Kia Ceed ma krótsze.
4,2
~franczesko001
Sedan 2.0 318i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E46
Za całokształt daje max ocenę bo e46 jest według mnie szałowe jest problem tylko w użytkownikach nic nie serwisują a potem wielki płacz nawet olej ciężko zmienić te auta trafiają w ciężkie ręce którzy oszczędzają na czym się da i potem zostaje gruz jak to mówią jak nie posmarujesz nie pojedziesz. Polecam e46 tym co potrafią dbać i serwisować wtedy można czerpać frajdę z posiadania takiego auta w innym wypadku to katorga jedziesz bo musisz. Silnik z systemem valvotronik to przerost formy nad treścią potrafi się mścić za zaniedbania serwisowe wolałbym żeby tam był stary 1.8 is prosty silnik bez udziwnień a działa tak samo jeśli chodzi o osiągi a potrafi przejechać klika razy więcej do czasu zużycia czy remontu. Wielką pomyłką bmw jest system klima-tronik i ogrzewanie działo to jak chce ciężko ustawić to idealnie. Kolejnym ale to stan tych aut większość to zajechane auta które przejechały już sporo, ciężko kupić coś w rozsądnym stanie za normalne pieniądze.
4,7
~Slaw80
Touring 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
auto kupione z Niemiec z przebiegiem 320000km, zadbany egzemplarz. Użytkuje go 10lat teraz przebieg dochodzi do 700000km. Samochód twardy, w znaczeniu wytrzymały, nie grzeszy miejscem w kabinie jak i bagażnikiem, jak na kombi jest mały, ale wiedziałem co kupuje. od początku: pierwszy rok używania super - spalanie na poziomie 5-6l/100km, max prędkość 240km/h bez problemu, potem awaria turbo, naprawa, ale to już nie to samo (podobno w Polsce nikt nie umie dobrze zregenerować i ustawić turbiny do nich), po wymianie turbo max 210km/h, spalanie większe 6-7l/100km. W drugim roku zacząłem budowę domu, co nim naciągnąłem przyczep z towarem nie zliczę. Super do ciągnięcia przyczepy, mieszczę się w kategorii B z przyczepą dmc 1370kg. Rok trzeci listwa kierownicza, wymiana na regenerowaną, też nie to samo co oryginał. Wymiana łożysk tył i pias przód. Założone poliuretany na zawieszenie (do dziś nie mam problemu z gumami, tulejami itd w zawieszeniu), wymiana sprężyn i amortyzatorów tył (o dziwo z przodu jeszcze są dobre). A sprężyn nie wymieniać na nowe (są gorsze jak stare) lepiej zregenerować. Rok czwarty, stwierdzono że nie działa sterownik od świec żarowych, nie grzeją. Nie naprawiłem tego do dziś, auto odpala nawet przy większych mrozach. Kolejne lata bez awarii i grubszych napraw. W 7 roku naprawa sprzęgła i dwumasy. Pierwsza stłuczka, dacia logan wjechała mi w lewe tylne drzwi. Drzwi do wymiany, dacia złamana-złom. Rok później transit wjechał mi w tył, rysy na zderzaku i wgniotek na klapie. Rok 8 poszło kółko pasowe na wale cała naprawa 1200zł. Rok 10 użytkowania, kostka od stacyjki ma luz, problemy z odpalaniem-można to zrobić domowymi sposobami. Ogólnie samochód trwały, nie najbrzydszy, dość mały, ciężki z dobrymi hamulcami. Komfort - wyposażenie jak w maluchu i jazda jak taczką. Na co dzień dojeżdżam do pracy, na działkę jeżdżę z przyczepą a także ciągnę nim jacht. Nie ma co narzekać choć brakuje mocy, pewnie turbo pada. Spalanie po 10 latach 7-8l/100km a z przyczepą 10-12l/100km.

Raporty spalania BMW Seria 3 E46

Liczba raportów: 1 561
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46
8,1 – 16,4
l/100 km
6,2 – 8,9
l/100 km
9,6 – 15,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Sedan 1.9 316 i 105KM 77kW
BMW Seria 3 E46
Autem jak na razie zrobiłem koło 15 tyś km, spalanie w trasie jadąc 120-130 km/h kształtuje się na poziomie ok. 10l. Po mieście jeżdżąc do pracy (25km) od 8,5l gazu przy spokojnej i delikatnej jeździe, do 11l-12l przy jeździe dosyć dynamicznej. Wszystko zależy od stylu jazdy, ale przy takiej normalnej jeździe po mieście minimum te 10 litrów trzeba liczyć, co według mnie i tak jest bardzo dobrym wynikiem w zamian za komfort podróżowania. Minimalne spalanie jakie udało mi się kiedykolwiek osiągnąć to 6,09l/100km na odcinku 162 km, jadąc z prędkością 70-90 km/h i bardzo delikatnie obchodząc się z pedałem gazu. Nie ma co wybrzydzać bo za 100 km za około 20 zł w takim aucie jest wynikiem bardzo akceptowalnym :)
11,1
Sedan 2.5 325iX 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
BMW e46 M54b25 manual 5b (brak tej opcji do wyboru). Przejechałem autem raptem nieco ponad 3000km, ale uważam, że warto wystawić opinię co do spalania. Przez 1,5 miesiąca dojazdów do pracy w Warszawie (bez dziadowania, ruszając dość dynamicznie dynamiczniej spod świateł, a potem jednostajnie) uzyskałem średnią z tankowania 11,3. Wskazania z komputera pokrywają się z rzeczywistym spalaniem. Ostatnio na trasie z Warszawy do Trójmiasta uzyskałem średnią 10,3 jadąc DK7, a wiec zarówno krajówką jak i drogą szybkiego ruchu. Średnie spalanie na tempomacie (na kilkunastokilometrowych odcinkach) przy 160km/h 12,1l, 140 km/h 9,8l, przy 120km/h 8,5l. Przy jeździe w przedziale 90/100km/h po krajówkach można spokojnie zamknąć się w 9l. Auto brzmi super, R6 robi robotę. Spalanie jest o około 2-5-3l wyższe, niż silnika 2.0 TSI R4 w nowym aucie o podobnej mocy, ale tu mamy jednak swoistą legendę i 17 letnie auto, także moim zdaniem jest ok :)
8,1
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
8,37 l/100km to średnia z roku użytkowania na podstawie paragonów z tankowania, w tym dojazdy do pracy 6km po mieście ale i dłuższe trasy (ok. 30-40% miasto). Po mieście na krótkich odcinkach może spokojnie dojść do 12l. Na trasie 400 km z prędkościami ok 100 km/h natomiast udało sie osiągnąć 5,9l

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 78
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46