Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46

Lata produkcji: 1998 – 2007
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 3 E46

Liczba ocen: 919
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Drobne usterki - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

2,4
~Paweł
Sedan 318 i 143KM 105kW
BMW Seria 3 E46
Chyba nikt nie miał takich problemów z autem (inne marki) jak ja z tym bmw. Silnik to porażka. Pasek klinowy urywał się co roku. Remont silnika zrobiony za 4 tyś a po roku już coś z nim nie tak. Wymieniane kupe rzeczy i wiele razy (nie licząc remontu m.in sondy lambda, cewki, czujniki położenia wału, smok od oleju, ). Bez ubezpieczenia z holowaniem w cenie nie wybierałbym się się nim dalej niż 10km poza miejsce zamieszkania. Poza silnikiem reszta w miarę. Tzn skrzynia średnio, ale przez 5 lat nie naprawiałem - sprzęgło źle bierze. Blachy w miarę, drobne oznaki rdzy (na auto 18 letnie to raczej na plus). Elektryka niestety też była co jakiś czas poprawiana (m. in czujniki parkowania, światła tylne i przednie, immobilizer wraz z zabezpieczeniem do odpalania samochodu, radio itp). Co do spalania. Pali w mieście ok 15l LPG. Poza miastem w trasie ok 9-10. Średnio pół na pół wychodzi ok 11l. Dzięki temu że silnik jest duży jak na dzisiejsze czasy to przy 140km/h dalej pali 11,5 l/100 lpg (spalanie nie rośnie lawinowo przy większych prędkościach jak przy małych silnikach).
4,4
~Szlamiks
Coupe 318 Ci 118KM 87kW
BMW Seria 3 E46
Auto ładne potrafi się dziś jeszcze podobać , prowadzenie auta i precyzja kierowania jest na bardzo wysokim poziomie. Bmw coupe jest bardzo dobrze wyważone jest bardzo przewidywane . Jak szukałem bmw chciałem zwątpić i kupić inna markę obejrzałem 7 sztuk wniosek skomentuje tu trzeba być idiota i się łudzić ze się kupi bezwypadkowa igłę w e46 to jest marzenie i tyle w realu nieosiągalne chyba ze ktoś zapłaci sporo więcej jak rynkowa cena.Te auta sa bardzo mocno wymęczone w większości po kilku przygodach powypadkowych i nie rzadko z problemami korozyjnymi.Pech sprawił że w większości kupują te auta ludzie których porostu nie stać na serwisowanie ten model tak ma . Cała magia e46 jest gdy auto jest 100 % sprawne wtedy można czerpać radość z posiadania tego auta. Chcąc nie chcąc kupiłem coupe jedną z najtańszych stan tego auta nie był może idealny bo takich nie ma ale dawał duże szanse ze da się to w miarę rozsądnie doprowadzić do ideału bez dużego wkładu pieniężnego. Silnik 1.9 118 koni demonem na drodze nie jest ale da się tym jeździć i wyprzedzać bez strachu , jest troche mocy w niskich i wysokich obrotach ale największy plus tego silnika to ekonomiczność pali przy delikatnej naprawdę mało ale jak się korzysta z obrotów to już nie jest tak wesoło . Auto polecam jak kupi się w miarę zdrowe co nie jest łatwe ale osobiście bym już nie kupił e46 z tego względu że trzeba poświęcić temu autu czas i pieniądze na start że było idealnie a ten silnik jest spoko ale że to 2 zawory na cylinder to na wysokich obrotach ciut dynamiki mu JEDNAK brakuje .
4,4
~W111
Sedan 330 i 231KM 170kW
BMW Seria 3 E46
Samochód solidny i niezawodny, zawieszenie umiarkowanie komfortowe, dające pewność podczas prowadzenia. Największą zaletą jest silnik, który naprawdę potrafi rozpędzić to auto do katalogowych 250 km/h z kompletem osób na pokładzie. Piękny dźwięk silnika, a w zasadzie układu wydechowego. Aż chce się jechać. Zużycie paliwa jak na tę masę i osiągi jest bardzo dobre, średnio 11 benzyny lub 14 gazu. Jedyną wadą silników M54 jest pobór oleju. Nie należy się tym przejmować, podobno to wina konstrukcji systemu uszczelnień wewnętrznych silnika. Auto nie dymi, ma nominalne ciśnienie, nie ma wycieków. Po prostu od czasu do czasu dolewki. Silnik odwdzięcza się za to niezawodnością.

Raporty spalania BMW Seria 3 E46

Liczba raportów: 1 494
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46
8,1 – 17,4
l/100 km
6,2 – 8,9
l/100 km
8,9 – 15,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Touring 325 Ci 192KM 141kW
BMW Seria 3 E46
W mieście spalanie rosło do 13 litrów na 100km, w trasie byłem w stanie zejść do 6 przy jednostajnej jeździ z prędkością 120-130km/h przez dłuższy czas. Auto bardzo komfortowe, z pazurem, silnik brzmi pięknie, bulgocze przy wkręcaniu się na obroty, delikatnie szumi przy ~3000obr do krzyku przy 6000obr, wydech jest ustawiony kulturalnie, tak jak tego oczekiwałem, nie jest natarczywy. Z silnikiem nigdy nie miałem problemu, jedynie zużycie osprzętu daje w kość (przepływka, disa, vanosy, alternator, rozrusznik, pompa wody, simmering...). Automat chodzi świetnie, ale jednak brakuje tego 6 biegu.
10,0
Coupe 320 Cd 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Wymienione wtryski, Filtry itd. Zatankowane pod korek i sprawdzane. Co innego na komputerze co innego realne spalanie. Pytałem mechaników - każde BMW kłamie na komputerze! Mechanicy robią korekty w ustawieniach na realne. BMW to paliworzerne auta. .. Kto pisze te brednie o spalaniu? Prawda jest jedną że BMW z silnikiem 2.0 td 150KM nie spali w mieście poniżej 9L na 100km Zima niedogrzany 14 to standard, na komputerze zawsze 3-4 litry mniej pokazuje. Trasa realnie 7L, komp. pokazuje 4,8L! Serwis standardowo na życzenie robi korektę do realnych wartości bo znają tą ściemę we wszystkich BMW.
10,9
Coupe 318 Ci 143KM 105kW
BMW Seria 3 E46
Podane spalanie na LPG, minimalne 10 (trasa 140km/h lub miasto dynamicznie, ale z głową). Maksymalnie 12,6 (trasa 180-200km/h lub miasto bez oszczędzania) jak dla mnie dobry wynik. Pewnie da się zejść do 7 jak piszą niektórzy, ale nie mam cierpliwości, by na spokojnie przejezdzić cały zbiornik.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46