Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46

Lata produkcji: 1998 – 2007
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 3 E46

Liczba ocen: 929
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~daniel_węgorek
Sedan 318 i 118KM 87kW
BMW Seria 3 E46
Jest to moje pierwsze auto. Nie szukałem BMW, na auto trafiłem przez przypadek, kupiłem oczywiście oczami i emocjami. Na początku obawiałem się kosztów eksploatacji i ewentualnych awarii, ale miałem to szczęście, że ominęły mnie. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta. Wsiadam odpalam i jadę, nigdy mnie nie zawiódł. Czy to zimą, czy w trasie (kilkanaście dłuższych przez ten rok zrobił) jestem pewny swojego samochodu. Do tego fajnie się prowadzi, jak śnieg spadnie to można się pobawić, no i ta stylistyka, która wytrzymyła upływ czasu :)
4,0
~AmbitnyLen96
Sedan 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Użytkuje auto 2 lata więc postanowiłem się z grubsza podzielić opinią na temat BMW. Pomimo tego że bardzo lubię markę to moja wypowiedź tutaj będzie pisana zgodnie z prawdą a nie pod wpływem emocji fana. Zaczniemy od plusów niesamowity układ jezdny po prostu poezja czy wychodzisz w zakręt 40 czy 120 to mało ważne auto jest przyklejone, silnik 2.0d 150km taki chciałem gdyż robię trasy i chciałem trochę zaoszczędzić na paliwie więc dlatego ta pojemność. Sam motor sprawdza się fajne jest elastyczny moc w miarę oczywiście bez szaleństw miejmy na uwadze że to 2 litry nie 6.3 amg :-D spalanie na trasie poniżej 6l bardzo realne miasto pod 7-8. Środek i jakość wykończenia na prawdę na poziomie plastiki miękkie i trwałe jak na swój wiek posiadam pełen m pakiet wewnątrz więc wygląda super jak na auto z tego rocznika. Bryła auta dalej prezentuje się świetnie pomimo upływu lat i przykuwa wzrok przechodniów. Zawieszenie w życie niestety nie jest już tak kolorowe jak reszta bardzo szybko się zużywa dzięki naszym drogom, przy tym do tanich nie należy. Największa wada auta to korozja ! Nie wiem jakim cudem auto klasy premium nie jest ocynkowane po prostu nie mam pojęcia dlatego też progi, tylna klapa, błotniki, nadkola i podłoga lubi być zjedzona. Ogólnie polecam to auto zamiast Audi z tych lat bądź Mietków grunt to egzemplarz z pewnych rąk i najlepiej po wymianie turbiny bądź sprzęgła gdyż to najdroższe rzeczy w dieslu.
3,6
~karik712
Compact 316 ti 116KM 85kW
BMW Seria 3 E46
Auto robi dobre pierwsze wrażenie, optycznie bardzo mi sie podobało, solidne wykonanie wnętrza i ogolny "porządek" w konstrukcji. Przez niektórych określany 3/4 BMW co nie przeszkadza na początku, ale z czasem zaczyna doskwierać brak mocy której by sie od niego oczekiwało , a auto w dalszym ciągu kosztuje w utrzymaniu tyle co pełnoprawne BMW. Bardzo negatywne zaskoczenie co do karoserii - jedyny malowany element miał sie najlepiej z całego nadwozia (tylna klapa), reszta mimo że auto bez wypadkowe byla podjadana przez korozje (doły drzwi, błotniki, tylne cyrkle) , auto słabo zniosło brak garażowania. Największy pozytyw to prowadzenie - z uwagi na lepsze rozłożenie masy prowadzi sie o wiele pewniej od sedana i kombi, zakręty można brać bardzo dynamicznie (szczególnie ze zamontowałem mu nowe pirellki). Auto moim zdaniem już na tamtym etapie powinno byc osobnym modelem, nijak ma sie do konkurencji z segmentu D , a zestawiać go nalezy raczej z segmentem C premium. Niestety uboga i nie do konca dopracowana paleta silnikowa stawia go w slabym świetle do takich oponentów jak np. Audi A3 którego żałuje ze nie kupiłem stojąc przed tamtym wyborem. Kompakt ze swoimi kosztami utrzymania, słabą użytkowością, i za słabą wersją silnikową jest irracjonalny. Potencjał widze tylko w topowej wersji 2,5 - wtedy mozna by mu wybaczyć pozostałe braki i koszta utrzymania ;)

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 76
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46