Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46

Lata produkcji: 1998 – 2007
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 3 E46

Liczba ocen: 1 014
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Tomasz
Touring 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Mam " Lalunie " od nowosci z salonu. Jest to super autko , niby 3 to usportowiona , a pojemny bagaznik pozwala zaladowac nawet lodoke i jeszcze pare rzeczy. Wszystkosie zuzywa , ale nigdy mnie nie zawiodla w trasie. Jesli juz to ostrzegala i wtedy trzeba sluchac co chce i dac , zrobic . zachipowana na 190 km , no ideal do jazdy, zryw ,przyspieszenie cudo. Caly wic polega na tym , zeby lalusie pociagnac na stala predkosc i tak trzymac.Wtedy spalanie moze wyjsc nawet 5,6 l / 100 km , jatak mam, ale ja sie chce powyprzdzac i dc ognia to wiadomo okolo 7,6 l. Miasto wiadoma rzecz korki i od 8l do 9l wyjdzie. Niech sie schowaja nowsze modele silnika, e46 to sprawdzona jednostka, bez dwoch zdan. Wyposazene idealne i rozwiazania , nowsze sa wypchane cudami dla szpanerow i elektrykow, zeby zarobili. Jest swietna polecam moja ma 17 lat od nowosci i nie chce zmieniac. Jak se dba to i usterki nie sa zadnymi usterkami. Zwyczajna eksploatacja , amory, turbina ,tarcze klocki itp to sie zuzywa jak buty do chodzenia . UWAGA oleje zmieniac gora do 15 tysiecy km, nie jak check control, ze 30 tysiecy km, a bedzie sluzyc lata. Czyscic egr powrot spalin, swice i silniczek buzi dac . Pozdrawiam razem z Lalunia . ( a no wiadomo rdza , ogladac, i nie pozwolic sie jej panoszyc :))) ) Jezdzic caly czas na klimatyzacji wtedy brak usterek, grzbow. Zabezpeczac podwozie Polski klimat
4,9
~Tomasz
Touring 320 d 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Mam " Lalunie " od nowosci z salonu. Jest to super autko , niby 3 to usportowiona , a pojemny bagaznik pozwala zaladowac nawet lodoke i jeszcze pare rzeczy. Wszystkosie zuzywa , ale nigdy mnie nie zawiodla w trasie. Jesli juz to ostrzegala i wtedy trzeba sluchac co chce i dac , zrobic . zachipowana na 190 km , no ideal do jazdy, zryw ,przyspieszenie cudo. Caly wic polega na tym , zeby lalusie pociagnac na stala predkosc i tak trzymac.Wtedy spalanie moze wyjsc nawet 5,6 l / 100 km , jatak mam, ale ja sie chce powyprzdzac i dc ognia to wiadomo okolo 7,6 l. Miasto wiadoma rzecz korki i od 8l do 9l wyjdzie. Niech sie schowaja nowsze modele silnika, e46 to sprawdzona jednostka, bez dwoch zdan. Wyposazene idealne i rozwiazania , nowsze sa wypchane cudami dla szpanerow i elektrykow, zeby zarobili. Jest swietna polecam moja ma 17 lat od nowosci i nie chce zmieniac. Jak se dba to i usterki nie sa zadnymi usterkami. Zwyczajna eksploatacja , amory, turbina ,tarcze klocki itp to sie zuzywa jak buty do chodzenia . UWAGA oleje zmieniac gora do 15 tysiecy km, nie jak check control, ze 30 tysiecy km, a bedzie sluzyc lata. Czyscic egr powrot spalin, swice i silniczek buzi dac . Pozdrawiam razem z Lalunia . ( a no wiadomo rdza , ogladac, i nie pozwolic sie jej panoszyc :))) ) Jezdzic caly czas na klimatyzacji wtedy brak usterek, grzbow. Zabezpeczac podwozie Polski klimat
3,7
~Chev Chelios
Compact 320 td 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
Auto drogie w utrzymaniu nawet jak się nie psuje a miało być tanio bo bardzo popularne i dużo części. Auto serwisuje w Tarnowskim renomowanym zakładzie specjalizującym się w BMW także w lepszym miejscu naprawiać nie można zapewne jest drożej niż u przeciętnego mechanika ale zawsze dostaje szczegółową rozpiskę napraw wraz z gwarancją. Mimo takiej opieki auto pochłania dużo pieniędzy podam przykład. Przed wyjazdem do Albanii podjeżdzam do wspomnianego zakładu, uprzedzam gdzie jadę i nie chcę mieć przygód z autem. Zaznaczam auto było normalnie użytkowane 3 razy w tygodniu i nie było z nim problemów natomiast mechanik po przeglądzie auta okazało się że koszt części do wymiany + robocizna to 6 tys. (!!) było szkoda ale cóż oby się w trasie nie zepsuł - leciał pełnym piecem z krótkimi przerwami przez 21h w czerwcu i nie było z nim problemów łącznie na wakacjach zrobiłem nim około 3,5 tys. km wracam odstawiam auto na wioskę do taty który sporadycznie nim jeździ dzwoni po 2 tyg i mówi że nie może go odpalić ... laweta, mechanik - kolejny rachunek na 3,5 tys zł... Po 4 latach do auta za 7 tys. dołożyłem do niego 3 krotność kwoty zakupu. Mało pali, dobrze się go prowadzi, spokojnie rozpędza się ponad 200, wygodne i dobrze wyciszone ale przez awaryjność na pewno bym go ponownie nie kupił, podobno moja wina bo kupiłem diesla także mógłbym kupić ale tylko benzynę.

Raporty spalania BMW Seria 3 E46

Liczba raportów: 1 694
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46
8,2 – 16,4
l/100 km
6,1 – 8,9
l/100 km
9,6 – 15,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Compact 320 td 150KM 110kW
BMW Seria 3 E46
prowadze tabelke w excelu, spalanie wyliczone na podstawie przejechanych km i zatankowanego paliwa - srednie na dystansie 16,5tys km - 6,5l. komputer zaniża o ponad litr - ostatnio pokazywał 5,1, rzeczywiste 6,3.. opony teraz mam 205/55/16, przy kapciach 225/45/18 przód i 255/40/18 tył palił litr więcej :) skrzynia automat, styl jazdy spokojny pozamiastowy. szczerze, liczyłem na mniejsze spalanie (przy moim stylu jazdy). poprzednie audi a3 1.9 tdi quattro manual 6b chip na 155km palił ponad litr mniej na identycznych oponach (ten sam rozmiar i marka/model)
7,5
Sedan 1.9 318i 118KM 87kW
BMW Seria 3 E46
W zatłoczonym mieście pali jak smok - jak każde auto. Przy spokojnym ruchu są to okolice 9-10l. W trasie zależnie od nogi. Krajówki i drogi wojewódzkie przy delikatnym obchodzeniu się z gazem, ale bez trybu kapelusznika da sie zrobić ok. 6l/100km. Na trasie przy prędkościach ok. 140km/h wychodzi 8l, przy 110-120km/h pali około litr mniej. Z jazdy mieszanej miasto/trasa w proporcji 70/30 od dłuższego czasu mam spalanie na poziomie 8-8,5l/100km, więc nie ma tragedii :)
8,0
Touring 330 d X 184KM 135kW
BMW Seria 3 E46
Samochód mam od niedawna ale już można coś powiedzieć. Spalanie: - 100% po mieście to ok 8.5 litra. - w trasie jadąc średnio 100km/h i wyprzedając co się da to ok 6.5 litra - mieszane z przewagą miasta (70%) to 7.5 litra

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 81
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46