Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 G20-G21 Touring 2.0 330e 292KM 215kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy Å›redniej (segment D) produkowany od 1975 roku. W ofercie BMW Seria 3 zastÄ…piÅ‚a model 2002. To najpopularniejszy samochód BMW w historii i najlepiej sprzedajÄ…ce siÄ™ auto wÅ›ród luksusowych marek w Europie. Przez ponad 30 lat znalazÅ‚ on ponad 12 milionów nabywców, a także zdobyÅ‚ szereg nagród i wyróżnieÅ„ (w tym tytuÅ‚ Åšwiatowego Samochodu Roku 2006 i 20 razy z rzÄ™du miejsce w czoÅ‚owej 10 najlepszych aut roku wg „Car and Driver”). Obecnie na rynku dostÄ™pna jest szósta generacja modelu (od 2012 roku).
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 292 KM (215 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 1350-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,2 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 94,6 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Krzysztof
BMW Seria 3 G20-G21
Touring 2.0 330e 292KM 215kW
Jest to moje już trzecie na przełomie 10 lat auto służbowe tej marki. wymogi koncernowe zmusiły do zakupu hybrydy typu plug-in,żeby cyferki dotyczące emisji C02 w g/km się zgadzały. auto użytkuje od zerowego stanu licznika-wyjechałem nim z salonu. zaczną od zewnętrza i karoserii. po 8 latach bmw w białym kolorze,skusiłem się na czarną barwę i tutaj totalna porażka. lakier regularnie wymaga gruntownego mycia,a już po 2 miesiącach wyszły głębokie rysy na przednich słupkach w okolicy szyby czołowej. ewidentnie widać jak pracują szczotki na myjni automatycznej. od tamtej pory myję bmw tylko na bezdotykowych myjniach,ale widać,jak w tym modelu przyoszczędzono na grubości powłoki. na prawych drzwiach mam spory odprysk farby,bo ktoś otworzył obok zbyt szeroko drzwi. poza tym ten model ma bardzo słabą klimatyzację i przy polskich upałach,w aucie jest bardzo gorąco. poprzednio jeździłem białym 3GT i tam system wentylacji i klimy był mega wydajny. jeśli chodzi o wnętrze,to ja już się przyzwyczaiłem do ergonomii i ta jest oczywiście na dobrym,wysokim poziomie. z minusów,od nowości słychać delikatne piski od strony wentylacji. auto jest nadal na gwarancji i serwis kazał mi nagrywać video telefonem,by to wyłapać!!! jak na cenę samochodu,prawie 300 tys brutto,to chyba człowiek spodziewałby się lepszej obsługi,ale jest,jak jest. w grudniu br byłem na dużym serwisie olejowym. ten silnik,mimo ogromnie długich interwałów na wymianę,na tą chwile nie ma apetytu na olej. poprzednie GT3 w diesel'u niestety nie było w stanie dojechać od wymiany,do wymiany gwarancyjnej i woziłem ze sobą olej na dolewki-przebieg mam głównie autostradowy. wracając jeszcze do wnętrza, to troszkę trójka urosła w miejsce dla pasażerów na tylnych siedzeniach, porównując do poprzedniej wersji tego modelu w touringu,ale za to bagażnik jest katastrofą, bo bateria zajmuje jego sporą część i tracimy tutaj na wysokości bagażnika ok 8-10cm i jego kubatura zmalała w oczach. posiadanie hybrydy ma też wadę w postaci małego zbiornika paliwa i ten model ma jedynie 40 litrów zbiornik na benzynę, co przy napędzie 4x4 , robi z ciebie stałego bywalca stacji benzynowej, jak i jest nie lada koszmarem w dłuższych trasach, bo mój rekord to ok 550km na jednym baku, przy bardzo ekonomicznej jeździe.

Usterki BMW Seria 3 G20-G21

Liczba wpisów: 8
uszkodzony sterownik
  • BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 330e 292KM 215kW od 2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
W pojeździe doszło do uszkodzenia sterownika odpowiedzialnego za otwieranie i zamykanie pojazdu. Pojazdu nie można było otworzyć z kluczyka, nie działał także system bezkluczykowy. Wymieniono sterownik oraz antenę. Usterka przy przebiegu 550 kilometrów (zaraz po odbiorze pojazdu od sprzedawcy).
Problem z domykaniem przednich drzwi
  • BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW od 2019
  • wnÄ™trze
  • 14 tys. km
Przednie drzwi kierowcy nie domykają się przy normalnym zamykaniu. Tzn. raz na 4-5 zamknięć, trzeba ponownie otworzyć drzwi i zamknąć je z dołożeniem siły podczas ich przyciągania. Problem jest o tyle irytujący, że dopiero w chwili ruszania jest problem, ponieważ pojazd widzi otwarte drzwi. Zgłosiłem już to do BMW za tydzień mam serwis. Pozdrawiam MR
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
głośny gwizd powietrza przy przednich słupkach
  • BMW Seria 3 G20-G21 Limuzyna 2.0 320d 190KM 140kW od 2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 6
Od nowości w aucie powyżej 140 km/h występuje głośny i nasilający się gwizd powietrza. Nie mylić z naturalnym szumem przy wyższych prędkościach. Dżwięk o wysokiej częstotliwości praktycznie uniemożliwia normalne podróżowanie. Serwis na razie bezradny a wiem, że mój przypadek nie jest jedyny. Poza tym auto super
5 komentarzy
BMW Seria 3 G20-G21 Touring