Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E34 Touring

Lata produkcji: 1988 – 1997
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4720 mm
Szerokość 1751 mm
Wysokość 1417 mm
Rozstaw osi 2761 mm
Rozstaw kół - przód 1470 mm
Rozstaw kół - tył 1495 mm
Zwis przedni 846 mm
Zwis tylny 1113 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 497 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 984 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 706 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 984 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1380 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1403 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 910 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Igor
BMW Seria 5 E34
Touring 1.8 518i 115KM 85kW
Silnik jak dla mnie wystarcza. Silnik to M43 na wzmocniach popychaczach (hydraulika zaworów) i łańcuszku rozrządu. Pali o wiele mniej niż jego 6 rzędowi bracia. Świetne prowadzenie, rozłożenie masy 50/50, wielki bagażnik. Auto daję dużo frajdy zimą (oczywiście z głową), szybko grzejący się silnik, co daje dobre ogrzewanie, nie ma tu problemu pękającej uszczelki pod głowicą co niestety gdy gdy ktoś co chwile depczę rzędową szóstkę daje trochę po palić silnikowi. Duże miejsca dla pasażera i kierowcy, z tyły niestety trochę mniej ale jeżeli kierowca i pasażer nie siedzą na ostatnim ząbku na prowadnicy to miejsca jest wystarczająco. Po złożeniu foteli jest miejsca tyle że można się spokojnie przespać z dziewczyną a nawet coś więcej;P Szkoda tylko że tyle egzemplarzy ląduje na złomie bądź jest pseudo-tuningowanych tak nisko że nawet paczka papierosów nie wejdzie. Chodź moje autko ma już 16 lat planuję jeszcze z 3-4 lata pojeździć, bo niestety nowsze BMW ani nie oddają tego klimatu Bawarek, ani nie są tak niezawodne. Grunt to kupić zadbany egzemplarz. Pozdrawiam
Dodane 14 lat temu
4,7
~Swanty
BMW Seria 5 E34
Touring 2.0 520i 150KM 110kW
Niewątpliwie jest to auto klasy wyższej średniej (segment C, czy jak to się fachowo nazywa?). Ze wszech miar dopracowane mechanicznie i dobrze wyposażone w przeróżne "patenty", których na próżno szukać w wielu współczesnych samochodach (choćby oświetlenie kabiny, otwieranie samej szyby w tylnej klapie, schowki na narzędzia, hak, podnośnik itp.), a które sprawiają, że użytkowanie jest jeszcze wygodniejsze. Zdziwi się natomiast ten, kto po takim dużym samochodzie oczekuje przepastnego bagażnika. W samochodzie wielkości Mondeo 460l to nie jest wielki wyczyn (liczone do poziomy rolety, jak sądzę). Octavia I ma 100l więcej, ale porównując np. Octavię II kombi kubatura całego bagażnika jest podobna - po prostu we współczesnych samochodach podłoga jest głębiej, na co w "Bawarze" nie pozwala napęd. Generalnie jest to samochód dla entuzjastów, którzy nad walory stricte użytkowe (np. duży bagażnik i małe spalanie) przedkładają sportowe zacięcie (zawieszenie, silnik) dające ogromną radość z jazdy.
Dodane 17 lat temu
4,2
~hstl365
BMW Seria 5 E34
Touring 2.0 520i 150KM 110kW
Miałem 520i touring w wersji z panoramicznym dachem. Dach nie działał i przeciekał, był uciążliwy w naprawie. Auto super prowadzenie, wygodne zawieszenie z nivo. Blacha dobra, aczkolwiek rdzewieje ze względu na wiek. Poliftowe e34 znacznie szybciej gnije.
Dodane 4 lata temu
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E34 Touring
8,8 – 18,8
l/100 km
8,7 – 8,9
l/100 km
8,7 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,7
BMW Seria 5 E34
Touring 2.0 520i 150KM 110kW
Miałem ją około roku. Auto generalnie ok. Jedyną rzeczą jaką musiałem zrobić to środkowy tłumik, a tak to lać paliwo i jeździć. Jak potrzeba to nawet przy tej masie 1560kg) w miarę przyspiesza, ale bez fajerwerków. Auto bardzo wygodne dla czteroosobowej rodziny, jest sporo miejsca(dzieciaki siedzą daleko od siebie i się nie tłuką :)) Spalanie jak widać jest jakie jest i nie ma co się oszukiwać że będzie inne, ja osobiście nie cisnąłem jej za bardzo ale, jak trzeba był przycisnąć to się nie szczypałem ( mówię o przyspieszeniu bo szybciej jak 130km/h to nie jeździłem. Generalnie auto dla pasjonata który nie będzie przykładał większej wagi do spalania a, racze skupi się na przyjemności jazdy autem z charakterem. Na koniec dodam jeszcze że (mam nadzieje że już nie długo), rozglądam się wstępnie za kolejną e34 tylko w sedanie i silnikiem minimum M50b25 w górę. Pozdrawiam.
Dodane 13 lat temu
9,4
BMW Seria 5 E34
Touring 2.0 520i 150KM 110kW
szkoda ze zwykly czlowiek niestety nie moze sobie pozwolic na jazde tym wspanialym autem moge kupic w irlandii rocznik 1996 520i touring na pelnym wyposarzeniu w idealnym stanie za smieszne 300 euro!!?? ale przy cenie benzyny w granicach 1,47 euro za litr niestety rozsadek podpowiada na nie,bo nawet na drugie auto eksploatowane tylko na okolo 250-300 km tygodniowo nie da sie a jestem zagozalym pasjonatem 5-tki z tego modelu i na dodatek w kombi a do wydatkow nalezy dodac podatek okolo 650 euro /rok iubezpieczenie.zazdroszcze poniekad polskim kierowcom ktorzy to sobie owe autka mogli zagazowac i sobie w eleganckim stylu pomykaja za wiele tansze koszta w irlandii nie ma takiej dostepnosci gazu jak w polsce a i samo zagazowanie dosc drogie.jednym slowem szkoda piekna fura ta 5-tka niestety nie dla moich mozliwosci do utrzymania z nabyciem nie jest tak zle.ale moze kiedys !!pozdrawiam uzytkownikow wspanialej i ponadczasowej BMW seri 5
Dodane 13 lat temu
9,7
BMW Seria 5 E34
Touring 2.5 525tds 143KM 105kW
Jak na auto o tych gabarytach i tej masie (1600kg masa własna + zbiornik paliwa 80l + 3 osoby + spory bagaż = 2000kg -> czołg w wersji cywilnej ;-) uważam, że bardzo dobrze. Średnie maksymalne spalanie oznacza bardzo dynamiczną jazdę, średnie minimalne - jazdę "eko". W zimę średnie minimalne podskakuje o 1l do góry. Jak zrobię pompę wtryskową i zchipuję to podejrzewam, że zejdę jeszcze o 0,5-1l w dół (podejrzenia na podstawie obserwacji aut innych użytkowników z klubu BMW-Diesel). Reasumując, jestem bardzo zadowolony. Cenowo za paliwo wychodzi mnie tyle co Polówka, ale za to zasięg - na trasie do 1300km z baku!!! - to po prostu bajka.
Dodane 15 lat temu

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25
stukanie w silniku
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 525 tds 143KM 105kW 1991-1995
  • silnik
Witam, Usterka: stukanie w silniku, metaliczne tykanie, zwieksza sie wraz z obrotami, nie za glosne, kiedy auto jedzie bez gazu (np. z gorki) stukanie ustaje, jest to automat z niskim przebiegiem (170tys, pelna dokumentacja i stan jak z salonu) ??? auto kupilem \"w ciemno\" z Niemiec. Auto stalo prawie 2 lata wyrejestrowane wiec myslalem, ze to efekt bezruchu, wymienilem olej na mineralny i dalej stuka. Autem jak na razie zrobilem 70 (siedemdziesiat) km, czy moze przejsc jak troche pojezdze i olej sie przesmaruje? Boje sie teraz jezdzic zeby nie zalatwic silnika nic nie robilem jeszcze
Dodane 15 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
skrzynia aut. wysokie obroty a nie jedzie
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 24V 150KM 110kW 1989-1995
  • inne
witam niedawno kupiłem bmw i co sie dzieje,jak jest zimny to jest ok ale jak sie troche rozgrzeje to naciskam gaz obroty okolo 2.5 do 3 i nie wskakuje bieg dopiero po jakies chwili.to sie dzieje tylko na pierwszych biegach.czy ktos moze pomóc?i czy moze to zalezec od gazu? nie wiem
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie odpala na benzynie
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 129KM 95kW 1988-1991
  • układ wtryskowy
podczas jazdy poprostu zgasł silnik Gdy próbuje odpalić na benzynie to nic z tego ,a jak przełącze na lpg to pali! wymieniłem pompke paliwa , paliwo dochodzi do silnika ,ale nie odpala! proszę o pomoc!
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 5 E34 Touring

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów