Szukaj

BMW Seria 5 E34 Touring 2.5 525tds 143KM 105kW 1991-1997

Informacje o BMW Seria 5 E34 Touring 2.5 525tds 143KM 105kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,2
~vivo81
BMW Seria 5 E34
Touring 2.5 525tds 143KM 105kW
auto z klasą nawet w wersji kombi, dopracowane w najdrobniejszym szczególe, astra 2 którą posiadam obecnie, mimo ze technologicznie nowsza o 10 lat nie dorównuje bmw nawet w połowie. w starej bemce nawet siedzi się lepiej :))) z drugiej strony wcześniej jeździłem poldkiem z 1989 który nigdy nie był w pełni sprawny i przy przebiegu 200000 z silnika nie było już co remontować zaryzykowałem kupując samochód z przebiegiem 202000 i nie żałuje:)))
Dodane 15 lat temu
4,6
~Szisza
BMW Seria 5 E34
Touring 2.5 525tds 143KM 105kW
Jak na swoje 15 lat i ponad 350 tys przebiegu autko w super stanie. Z większych napraw jedynie wahacze. Poza tym jedynie drobne naprawy i eksploatacja. Aż dziw bierze, że po tylu latach jest w tak dobrej kondycji !!! A komfortem może śmiało konkurować z samochodami obecnie produkowanymi. Siedzenia skórzane regulowane w 3 płaszczyznach + podudzia, klimatyzacja strefowa z możliwością grzania nóg a chłodzenia twarzy ! Podwójny szyberdach, etc
Dodane 16 lat temu
5,0
~Marek Grandes
BMW Seria 5 E34
Touring 2.5 525tds 143KM 105kW
Auto jak na swoje lata bardzo dobre. Super prowadzenie, hamulce, silnik, wygodne siedzenia, tylko zawieszenie troche twarde jak na nasze polskie drogi, ale jest to samochod o sportowym zacieciu. BMW e34 to jeden z tych samochodow, ktorym jak raz sie przejedziesz, to bedziesz wiedzial ze to jest to. Pozdrawiam.
Dodane 17 lat temu
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E34 Touring 2.5 525tds 143KM 105kW 1991-1997
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
BMW Seria 5 E34
Touring 2.5 525tds 143KM 105kW
Jak na auto o tych gabarytach i tej masie (1600kg masa własna + zbiornik paliwa 80l + 3 osoby + spory bagaż = 2000kg -> czołg w wersji cywilnej ;-) uważam, że bardzo dobrze. Średnie maksymalne spalanie oznacza bardzo dynamiczną jazdę, średnie minimalne - jazdę "eko". W zimę średnie minimalne podskakuje o 1l do góry. Jak zrobię pompę wtryskową i zchipuję to podejrzewam, że zejdę jeszcze o 0,5-1l w dół (podejrzenia na podstawie obserwacji aut innych użytkowników z klubu BMW-Diesel). Reasumując, jestem bardzo zadowolony. Cenowo za paliwo wychodzi mnie tyle co Polówka, ale za to zasięg - na trasie do 1300km z baku!!! - to po prostu bajka.
Dodane 15 lat temu
10,7
BMW Seria 5 E34
Touring 2.5 525tds 143KM 105kW
Auto pali dużo, jednak przy umiejętnej jeździe stosując zasady eco drivingu wyniki spalania mogą być zadowalające. Auto najlepiej sprawuje się na trasie, jeździe bezszelestnie, wręcz płynie. Natomiast do miasta raczej się nie nadaje ze względu na gabaryty, są problemy z miejscem parkingowym. Jestem pozytywnie zaskoczony kulturą pracy silnika, pracuje bardzo cicho jakby to w ogóle nie był diesel. Auto jest w miarę dynamiczne, w sprincie od 0 do 100km/h był lepszy od BMW 7 e32 3L, a w konfrontacji z 3 e46 2L w dieslu szedł łeb w łeb. Ogólnie komputerem pokładowym nie można się sugerować, ponieważ zdecydowanie zaniża faktyczne wartości spalania. Na pełnym baku robię około 750 km 60%trasa, 40% miasto. W mieście spala średnio 11L, a na trasie potrafi zejść do 8L.
Dodane 15 lat temu
7,7
BMW Seria 5 E34
Touring 2.5 525tds 143KM 105kW
Nie należy to auto do modeli oszczęnych wersja tds miasto w zależności od nogi 9-14l/100km trasa od 6,5-10l/100km Silnik ma sporą miskę olejową wymiana oleju (mobil s turbo diesel 10w40 półsyntetyk) + filtr 250zł . Auto praktycznie mało awaryjne ale jeśli są problemy to szykujmy się na spore wydatki czasem może to przekraczać wartość auta. Przykładowe ceny czyszczenie nastawnika od 300zł Regeneracja pompy od 1600zł tylko problem z brakiem fachowców. Zawieszenie z kosztami naprawy i w zależności od cen części od 2000zł. Wybór zależy od ciebie auto sprawia wiele frajdy.
Dodane 15 lat temu

Usterki BMW Seria 5 E34

Liczba wpisów: 25
stukanie w silniku
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 525 tds 143KM 105kW 1991-1995
  • silnik
Witam, Usterka: stukanie w silniku, metaliczne tykanie, zwieksza sie wraz z obrotami, nie za glosne, kiedy auto jedzie bez gazu (np. z gorki) stukanie ustaje, jest to automat z niskim przebiegiem (170tys, pelna dokumentacja i stan jak z salonu) ??? auto kupilem \"w ciemno\" z Niemiec. Auto stalo prawie 2 lata wyrejestrowane wiec myslalem, ze to efekt bezruchu, wymienilem olej na mineralny i dalej stuka. Autem jak na razie zrobilem 70 (siedemdziesiat) km, czy moze przejsc jak troche pojezdze i olej sie przesmaruje? Boje sie teraz jezdzic zeby nie zalatwic silnika nic nie robilem jeszcze
Dodane 15 lat temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
skrzynia aut. wysokie obroty a nie jedzie
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 24V 150KM 110kW 1989-1995
  • inne
witam niedawno kupiłem bmw i co sie dzieje,jak jest zimny to jest ok ale jak sie troche rozgrzeje to naciskam gaz obroty okolo 2.5 do 3 i nie wskakuje bieg dopiero po jakies chwili.to sie dzieje tylko na pierwszych biegach.czy ktos moze pomóc?i czy moze to zalezec od gazu? nie wiem
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nie odpala na benzynie
  • BMW Seria 5 E34 Sedan 520 i 129KM 95kW 1988-1991
  • układ wtryskowy
podczas jazdy poprostu zgasł silnik Gdy próbuje odpalić na benzynie to nic z tego ,a jak przełącze na lpg to pali! wymieniłem pompke paliwa , paliwo dochodzi do silnika ,ale nie odpala! proszę o pomoc!
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 5 E34 Touring

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów