Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna 520d 190KM 140kW od 2016

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Siódma, obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem G30), wprowadzona na rynek w 2017 roku. W porównaniu do poprzednika, przeprowadzono w nim nieznaczne zmiany stylistyczne. Samochód zbudowano na płycie podłogowej BMW OKL Platform, którą wcześniej zastosowano w Serii 7. Dzięki większemu zastosowaniu aluminium, nowa Seria 5 jest 100 kg lżejsza od modelu poprzedniej generacji. Model dostępny tylko w wersjach sedan i kombi. Odmiana liftback (Gran Turismo) oferowana przy okazji poprzedniej generacji została przeniesiona do najnowszej Serii 6.

czytaj więcej
Powagosław

Spodziewaliśmy się tego, ale to jednak zawsze zaskoczenie. Że można lepiej. Seria 5 jeszcze jeszcze lepsza, jeszcze bardziej klarowna w formie, jeszcze efektowniej zaaranżowana. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Mniej tu przepychu znanego choćby z Klasy E Mercedesa, za to w każdym calu czuć sportowy nerw, który budzi jeszcze większy respekt. Tak, Twój. I to niezależnie od tego, czy mijasz świat w Serii 5, czy Seria 5 mija Ciebie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,6
~Stifmajster
Limuzyna 520d 190KM 140kW
BMW Seria 5 G30-G31
Mój egzemplarz to 520xd, użytkuję go od dwóch miesięcy i po 5000 km mogę się pokusić o wstępną opinię na temat pojazdu. Auto dosyć świeże, więc myślę, że wielu zainteresowanym zakupem moja ocena może się przydać, moje poprzednie auto to a6 c7 2.0 tdi quattro 190 km s-tronic, a prywatnie posiadam e60 3.0d. Auto jak każda piątka w historii jest dopracowane pod względem technicznym, standardem są systemy wykrywania pieszych czy hamowania awaryjnego, wiele osób zarzuca temu modelowi brak indywidualizmu (zmniejszona seria 7), dla mnie g30 wygląda tak jakbym tego oczekiwał czyli agresywnie a zarazem elegancko, mój egzemplarz jest w białym kolorze i m pakiecie, do charakteru auta nie pasuje jednak czterocylindrowy diesel, różnica w cenie między egzemplarzem 3.0 jest dosyć spora ale jeśli już kogoś stać na ten samochód uwierzcie mi, że warto dołożyć. Szczegóły opisałem pod poszczególnymi kategoriami, zapraszam do lektury :)
4,4
~Michael
Limuzyna 520d 190KM 140kW
BMW Seria 5 G30-G31
Posiadam 530i i po ponad roku muszę powiedzieć, że jest to jedno z lepszych BMW, którymi miałem okazję jeździć - czy to w poprzednich latach czy na eventach typu BMW Driving Experience. Moje poprzednie BMW, które użytkowałem intensywnie to F10 520d. Jeżeli chodzi o szybkość i zwinność to nie można ich porównać. Zdecydowanie lepsza nowa generacja, ale silnik znacznie mocniejszy. Zdecydowanie lepiej brzmi niż 20d.
BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna