Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Wyższa klasa średnia

Siódma, obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem G30), wprowadzona na rynek w 2017 roku. W porównaniu do poprzednika, przeprowadzono w nim nieznaczne zmiany stylistyczne. Samochód zbudowano na płycie podłogowej BMW OKL Platform, którą wcześniej zastosowano w Serii 7. Dzięki większemu zastosowaniu aluminium, nowa Seria 5 jest 100 kg lżejsza od modelu poprzedniej generacji. Model dostępny tylko w wersjach sedan i kombi. Odmiana liftback (Gran Turismo) oferowana przy okazji poprzedniej generacji została przeniesiona do najnowszej Serii 6.

czytaj więcej
Powagosław

Spodziewaliśmy się tego, ale to jednak zawsze zaskoczenie. Że można lepiej. Seria 5 jeszcze jeszcze lepsza, jeszcze bardziej klarowna w formie, jeszcze efektowniej zaaranżowana. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Mniej tu przepychu znanego choćby z Klasy E Mercedesa, za to w każdym calu czuć sportowy nerw, który budzi jeszcze większy respekt. Tak, Twój. I to niezależnie od tego, czy mijasz świat w Serii 5, czy Seria 5 mija Ciebie.

~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12,05 m
Promień skrętu 6,02 m
Długość 4936 mm
Długość z hakiem holowniczym 5157 mm
Szerokość 1868 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2126 mm
Wysokość 1466 mm
Rozstaw osi 2975 mm
Rozstaw kół - przód 1605 mm
Rozstaw kół - tył 1630 mm
Zwis przedni 862 mm
Zwis tylny 1099 mm
Prześwit 144 mm
Prześwit 4x4 139 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1034 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 977 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1523 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1487 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 530 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg

Oceny BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna

Liczba ocen: 14
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~jacek
Limuzyna 550i 462KM 340kW
BMW Seria 5 G30-G31
Samochód robi piorunujące wrażenie zaraz po odpaleniu silnika, dźwięk może nie powala na kolana głośnością, ale od razu wiadomo,że mamy do czynienia z mocnym v8. To samochód typu 2 w 1. Można w trybie eco poruszać się prawie bezszelestnie, trochę mniej dynamicznie lecz zapas mocy i tak jest spory, można w zwykłym trybie mieć do dyspozycji pełną moc rozwijaną harmonijnie, płynnie, bez szarpnięć, a jak przyjdzie ochota na tryb sport + to wtedy bestia reaguje na każde naciśnięcie gazu w sposób brutalny. Spalanie? Jeżdżę głównie w miastach aglomeracji śląskiej i średnie spalanie wynosi pomiędzy 12.7, a 14,3 l/100 km. Jazda częściej spokojna, od czasu do czasu włączony tryb sport i jest moc:-). Podane spalanie jest "spod dystrybutora", bo komputer pokładowy zaniża o ok. litr. Oczywiście jeśli sport + zagości na stałe to przekroczenie 20 l/100 nie będzie stanowiło najmniejszego problemu. Samochód drogi w zakupie i utrzymaniu ale potencjalny właściciel doskonale o tym wie, w zamian otrzymujemy perfekcyjną limuzynę o osiągach parę lat temu zarezerwowanych dla Ferrari. Polecam!
4,6
~Stifmajster
Limuzyna 520d 190KM 140kW
BMW Seria 5 G30-G31
Mój egzemplarz to 520xd, użytkuję go od dwóch miesięcy i po 5000 km mogę się pokusić o wstępną opinię na temat pojazdu. Auto dosyć świeże, więc myślę, że wielu zainteresowanym zakupem moja ocena może się przydać, moje poprzednie auto to a6 c7 2.0 tdi quattro 190 km s-tronic, a prywatnie posiadam e60 3.0d. Auto jak każda piątka w historii jest dopracowane pod względem technicznym, standardem są systemy wykrywania pieszych czy hamowania awaryjnego, wiele osób zarzuca temu modelowi brak indywidualizmu (zmniejszona seria 7), dla mnie g30 wygląda tak jakbym tego oczekiwał czyli agresywnie a zarazem elegancko, mój egzemplarz jest w białym kolorze i m pakiecie, do charakteru auta nie pasuje jednak czterocylindrowy diesel, różnica w cenie między egzemplarzem 3.0 jest dosyć spora ale jeśli już kogoś stać na ten samochód uwierzcie mi, że warto dołożyć. Szczegóły opisałem pod poszczególnymi kategoriami, zapraszam do lektury :)
4,4
~Filip K
Limuzyna 530d 265KM 195kW
BMW Seria 5 G30-G31
Jestem zadowolony choć jak się Panamerą przejechałem to stwierdzam, że jednak źle wybrałem :) Czasy dobrej jakości mamy już dawno za sobą. DAWNO !!! Fotel kierowcy trzeszczał - zrobili. Trzeszczy coś w tunelu (tam gdzie tylny nawiew). Jak muzyka leci i jadę szybko to nie słyszę ale wkurza. Muszę zgłosić. Bak mógł by być większy. Ale jestem zadowolony. Silnik, wygląd, fotele na plus. Audio, wnętrze E classa ładniejsza.
BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna