Åšredniej wielkoÅ›ci luksusowy crossover SUV (segment I premium) produkowany od 1999 roku. Pierwszy i najwiÄ™kszy model niemieckiej marki w tej klasie, okreÅ›lany przez samo BMW mianem auta typu SAV (Sport Activity Vehicle). Duży rynkowy sukces marki – do tej pory sprzedano ponad 1,3 miliona egzemplarzy X5. Jego pierwsza generacja (typ E53) byÅ‚a spokrewniona pod wzglÄ™dem technologicznym z modelami Land Rovera, który wówczas należaÅ‚ do BMW, zaÅ› stylistycznie nawiÄ…zywaÅ‚ do BMW Serii 5. Od 2013 roku oferowany jest X5 III (oznaczenie F15). Usportowiona wersja modelu nosi symbol X5 M.
czytaj więcej
X5 nadal ma wszystko to, czego oczekujemy od SUV-a tej wielkoÅ›ci – jest monumentalny i masywny, a przy daleki od taniej krzykliwoÅ›ci. W ten sposób faworyt w swojej klasie faworytem pozostaje.
~Powagosław
Karol Darwin się kłania: ewolucja, ewolucja, ewolucja. Powolna i dyskretna. Tak zmienia się X5. Taktyka małych kroków to również gwarancja, że nie uda się popsuć dobrego projektu, jakim jest ten samochód.
~Luzacjusz