Szukaj
BMW
BMW
4,3 (7 017 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
BMW w pigułce

Test euroncap BMW X5 xDrive30d

BMW X5 xDrive30d
2018
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2185 kg
Wynik testu
89%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
75%
Zabezpieczenie przechodnia
75%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.2 pkt | 89 %

Przedział pasażerski X5 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Natomiast poduszka kolanowa kierowcy nie napełniła się prawidłowo. Wynik za ten obszar ciała został obniżony. BMW nie wykazało, że struktury w desce rozdzielczej nie stworzą ryzyka urazu dla pasażerów o odmiennej posturze i siedzących w różnych pozycjach. W związku z tym ochrona kolana, uda oraz obszaru miednicy kierowcy została oceniona jako słaba. Po stronie pasażera nie ma poduszki kolanowej i ochrona została oceniona jako dobra. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była co najmniej dostateczna zarówno dla kierowcy jak i dla tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą przyznano maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty z manekinów dotyczące ściśnięcia klatki piersiowej, wykazały mierną ochronę tej części ciała; pozostałe obszary ciała były dobrze chronione. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
5,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,2pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.6 pkt | 86 %

W próbie zderzenia czołowego oraz bocznego zderzenia z barierą, ochrona manekina dziecka 6-cio i 10-letniego była dobra lub dostateczna dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których X5 jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie, z wyjątkiem jednego fotelika Grupy I w opcjonalnym trzecim rzędzie siedzeń, gdzie zagłówek nie pozwala aby tył fotelika prawidłowo ustawił się w zblokowanej pozycji.

Bazowa ocena auta
23,9pkt

Uderzenie z przodu
15,9 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,7pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Osann UP
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

36.3 pkt | 75 %

X5 posiada aktywną, podnoszoną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. BMW pokazało, że system wykrywał pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości. W związku z tym, samochód został przetestowany z maską w podniesionej pozycji. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub dostateczna na prawie całej powierzchni. Zderzak zapewnił dobrą lub dostateczną ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach. Niestety ochrona miednicy była bardzo słaba. System AEB jest zdolny do wykrywania szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści. W większości prób funkcjonowania, system wykazał się dobrą skutecznością, unikając lub łagodząc kolizje, również w warunkach nocnych w przypadku pieszych.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
12,0 pkt
Głowa
18,3 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
5,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.8 pkt | 75 %

X5 posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System AEB wykazał się dobrą lub dostateczną skutecznością działania w różnych próbach przy prędkościach pozamiejskich. Będący standardowym wyposażeniem, asystent pasa ruchu, pomaga utrzymać samochód na pasie. Asystent prędkości używa kamery oraz map cyfrowych to określenia lokalnych ograniczeń prędkości, pozwalając kierowcy ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.

Ogranicznik prędkości
2,8 pkt
Asystent pasa ruchu
1,8 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front-end collision warning with braking function
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry