Szukaj

Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020

Informacje o Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Auta małe

Trzecia, najnowsza generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2016 roku. Samochód zerwaÅ‚ ze stylistykÄ… swoich poprzedników, wdrażajÄ…c nowÄ… filozofiÄ™ designu francuskiej marki, którÄ… wczeÅ›niej zaprezentowano w takich modelach jak Citroen C4 Picasso II oraz C4 Cactus. Z Cactusa C3 III otrzymaÅ‚ charakterystyczne boczne panele „Airbump”, chroniÄ…ce auto przed uszkodzeniami. Model zostaÅ‚ zbudowany na nowej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej PSA Platform A, którÄ… dzieli m.in. z Citroenem C3 Aircross II (odmiana crossover C3), a także z jego bliźniaczym Oplem Crossland X.

czytaj więcej
Powagosław

Citroen na piÄ…tkÄ™ zdaÅ‚ egzamin z tego wielu producentów, również, a może przede wszystkim, w tej klasie wciąż lekceważy. Z emocji, indywidualnoÅ›ci i rozpoznawalnoÅ›ci. Przy okazji, tym bardziej widać, jak ważny dla marki byÅ‚ model Cactus, z którego C3 czerpie peÅ‚nymi garÅ›ciami.

~Powagosław
Luzacjusz

Zegarek Swatch na kóÅ‚kach. Auto miejskie to jest i wedÅ‚ug motoryzacyjnych marketingowców ma być takÄ… wÅ‚aÅ›nie zabaweczkÄ…. W dzisiejszym Å›wiecie wiele rzeczy nie ma wiÄ™kszego praktycznego zastosowania, ma po prostu bawić i cieszyć. WiÄ™c chyba siÄ™ udaÅ‚o.

 

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 2750 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Ergonomia - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,3
~DC
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Jak dla mnie to tylko wygląd i kolor na plus, no może jeszcze spalanie. Poza tym słaba widoczność przed maską po obu stronach - słupki przedniej szyby są tak wyprofilowane, że zasłaniają pieszych zbliżających się do jezdni - mam jeszcze trzy inne samochody (Renault) i w nich nie mam tego problemu. Widoczność na boki dla wysokich osób też problematycza, ponieważ gdy odsuniesz się z fotelem, aby mieć wygodną pozycję za kierownicą, to siedzisz z głową przy szerokim słupku międzydrzwiowym, który skutecznie zasłania widoczność z lewej i prawej stony, należy się wychylić, aby zobaczyć co słychać z lewej strony. Tragiczne wsiadanie i wysiadanie. Mam 182 cm i poważny problem z wejściem i wyjściem, prawie zawsze uderzę głową w dach - słupek dachowy. Przy wsiadaniu trzeba się składać jak scyzoryk, aby się wcisnąć i wtedy "wrzucić" nogi, przy wysiadaniu nie można poderwać d... z siedzenia. Jeżdżę też córki Hondą Civic X z niskim zawieszeniem i nie mam problemu z wsiadaniem i wysiadaniem. Ogólnie miejsca za kierownicą jest dość, a z tyłu bez problemu mieści się osoba o wzroście 187 cm, chociaż pasażer musi się dość mocno przysunąć do przodu z prawym fotelem. Do tyłu widoczność jest wystarczająca, a czujniki parkowania dobrze pomagają. Jeżeli chodzi o sterowanie, to bardzo słaby wyświetlacz, potrafi zrobić się czarny, co uniemożliwia regulację czegokolwiek, no może z wyjątkiem regulacji głośności radia, co odbywa się tradycyjną gałką - pokrętłem. Ratunkiem jest zatrzymanie się, zgaszenie samochodu i ponowne uruchomienie, wtedy wszystko wraca. Radio gra zadowalająco - dobrze słychać niskie, średnie i wysokie tony, jednak potrafi gubić stacje - charczy, zanika odbiór i skanowanie lub regulacja częstotliwości nie pomaga. W serwisie zajrzeli do środka i powiedzieli, że luźna była wtyczka anteny, niestety po kilkunastu kilometrach problem wrócił i wraca. Umiejscowanie przycisku na kierownicy włączającego mikrofon jest niefortunne. Przy kręceniu kierownicą często zahacza się lewą ręką ten przycisk i robi się cisza w radiu. W mieście kręcąc się po ciasnych ulicach jest to irytujące. Mechanika od początku coś jest nie tak. Już po zakupie zauważyłem szum w tylnych kołach, który wygląda jak uszkodzone łożyska, w serwisie stwierdzili, że wszystko ok, a ten szum wina opon ;). Tuleje w wahaczach wysiadły po 60 tys km, niestety, nie wymienne, trzeba wymieniać całe wahacze :D. Ciągle wyskakują jakieś błędy, w serwisie szukają problemu, następnie kasują błędy i mówią teraz będzie ok i jest kilka, kilkanaście dni. Obecnie ktoś założył mi terkoczący plastik jak w rowerze na szprychy, a na zakrętach, co już było, włącza się kluczyk serwisu z lewej, a z prawej silniczek z wykrzyknikiem, ale nie zawsze i na prostej tego nie ma. Autko ma problem z poderwaniem się spod świateł, i gubi moc jak chcesz przyspieszyć.
Dodane 4 miesiÄ…ce temu
4,6
~C3
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Udany egzemplarz, ładny środku, jeszcze ładniejszy na zewnątrz, wygodny w podróżowaniu. Idealny samochód do pokonywania tras z punktu A do B ( w szczególności codzienne dojazdy do pracy). Samochód niestety nie nadaje się do jazdy na trasach szybkiego ruchu i autostradach ze względu na małą moc. Małą moc silnika (a także słabych osiągów) wynagrodzi za to wizyta na stacji paliw. Jest to niewątpliwie ogromny plus tego samochodu a raczej silnika który w nim się znajduje - 1.2 puretech o mocy 82 koni. Silnik stworzony pod instalację gazową - we wlewie paliwa jest miejsce na gaz, butla ok 40 l mieści się w kole zapasowym więc nie traci się miejsca w bagażniku. Samochód użytkuję wyłącznie w pokonywaniu trasy dom - praca (trasa przejazdu to miasto średniej wielkości oraz obszar pozamiejski). Jadąc w miarę przepisowo osiągam spalanie na poziomie poniżej 6 l gazu na 100 km (dane na podstawie 3000 km przejechanych w okresie jesienno-zimowym - średnie spalanie 5,84). Także jeżeli planuje się zakup tego samochodu (lub samochodu z tym silnikiem) w podobnych celach to będzie to strzał w 10. Samochód jednak nie nadaje się na pokonywanie długich tras na drogach szybkiego ruchu.
Dodane 3 lata temu
4,4
~LeifErikson
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Minął rok za kierownicą C3, więc pora na kolejny wpis (poprzedni wrzucałem po około pół roku i 5000 km). Samochód przez ten czas ujawnił kilka pozytywnych cech, a także parę minusów, ale tych plusów jest zdecydowanie więcej i osobiście dziwię się, że to auto nie jest u nas popularniejsze, bo stosunek cena/jakość ma naprawdę znakomity. Po pierwsze jednak - dlaczego w ogóle wybrałem C3, a nie na przykład popularne Clio, Ibizę/Polo albo Rio/i20? Przed decyzją sporo czasu spędziłem za kółkiem Clio (zarówno IV jak i V generacji) oraz Ibizy, trochę także w Hyundaiu i Kia (Fabię i Yarisa odrzuciłem od razu, bo to konstrukcyjnie stosunkowo stare auta). W skrócie: Clio moim zdaniem jest przereklamowane. Jedyne czym się wyróżnia na plus to ładny wygląd (bardzo ładne lampy), bo cała reszta jest przeciętna, a jeśli chodzi o komfort, ilość miejsca czy jakość materiałów w środku to nawet jest tam jak dla mnie słabiej niż u konkurencji. Ibiza z kolei świetnie jeździ (sztywne zawieszenie, responsywny układ kierowniczy, wbrew pozorom bardzo dynamiczny silnik 1.0 TSI), ale za to jak siada się w środku, to ma się wrażenie obcowania z autem z 2009 roku, a nie 2019 (szare plastiki, toporny design, przeciętne fotele). Podobnie jest z Koreańczykami - w środku wydają się autami trochę z poprzedniej epoki, co dla mnie było nie do zaakceptowania przy wydawaniu prawie 60 tysięcy złotych na nowe auto. Na tym tle niedoceniany i często pomijany Citroen wypada naprawdę świetnie! Mam wrażenie, że wiele osób nie daje szansy temu modelowi z powodu odważnego, "innego" designu i tak naprawdę traci przez to bardzo dobrą alternatywę dla tych najpopularniejszych samochodów w segmencie. C3 przede wszystkim wyróżnia się bardzo wygodną, bogato wyposażoną, dobrze wyciszoną i przyjemnie urządzoną kabiną. Siedząc z przodu ma się wrażenie obcowania z kompaktem, a nie autem segmentu B - wysoka linia dachu i bardzo daleko wysunięta przednia szyba robią kapitalną robotę (dla porównania, na przykład w Ibizie/Polo i Hyundaiu/Kia siedzi się bliżej przedniej szyby, przez co czuć, że ma się do czynienia z małym autem, z kolei w Clio nisko opadająca linia dachu powoduje, że mając powyżej 180 cm wzrostu, cały czas w zasięgu wzroku ma się górną krawędź szyby czołowej i kawałek osłony przeciwsłonecznej, co jak dla mnie wzmaga odczucie ciasnoty). Z kolei siedząc w C3 ma się czym odetchnąć. :) Oczywiście na tylnej kanapie nie jest już tak przestronnie i tam czuć, że ma się do czynienia z segmentem B (tutaj plus dla VAG-a, bo w Polo i Ibizie z tyłu jest troszkę więcej miejsca), za to i tak jest mi tam wygodniej niż w dość klaustrofobicznym Clio (mam 183 cm wzrostu, przeciętną budowę ciała). Wnętrze C3 jest przy tym złożone z solidnie wyglądających i dobrze spasowanych materiałów. Kokpit jest co prawda twardy, ale czarny kolor i faktura materiału (+ liczne kolorowe wstawki) sprawiają wrażenie, że siedzi się w droższym aucie niż ono w rzeczywistości jest. Do tego świetna skórzana kierownica, którą montuje się także w kosztującym 3x więcej C5, opcjonalny podłokietnik, sprawnie działający system multimedialny no i przede wszystkim fotele - miękkie, sprężyste i szerokie - tego u konkurencji nie znajdziecie. Nie brakuje też nowoczesnego wyposażenia, na przykład systemu antykolizyjnego (front assist), asystenta pasacha ruchu, czujników martwego pola itp itd. Ponadto C3 ma swego rodzaju detale, których na pierwszy rzut oka nie widać, ale są taką wisienką na torcie: zwróćcie na przykład uwagę w jaki sposób otwiera i zamyka się w C3 drzwi - klamki działają tak lekko i delikatnie jak w aucie premium. Żeby zamknąć drzwi wystarczy nimi dosłownie dotknąć karoserii, bez żadnego trzaskania i metalicznego walnięcia, jak to w większość aut w tym segmencie. Do tego wykończenie rozmaitych drobnych elementów (zegary, kratki nawiewów, przełączniki, boczki drzwi, wspomniane już fotele) - to wszystko w C3 jest tak fajne i dopracowane, że naprawdę ma się wrażenie siedzenia w aucie wyższego segmentu). Trochę się rozpisałem, ale moim zdaniem świetna kabina to właśnie największy plus C3, a o reszcie elementów parę zdań poniżej, w odpowiednich sekcjach. :)
Dodane 5 lat temu
Åšrednie spalanie dla Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Po 1500 km (miasto-trasa mniej więcej pół na pół z lekką przewagą trasy) średnie spalanie 5.2 litra na 100 km (zazwyczaj w dwie osoby), więc moim zdaniem super. Rekord w trasie podczas spokojnej jazdy 4.2 litra na 100 km. W mieście spali tyle, ile się chce. :) Przy normalnej jeździe mieścimy się w 6.5 litra na 100 km (Kraków, więc korki), ale jeśli będziemy żyłować i cisnąć od świateł do świateł to może spalić i 2 litry więcej. Wszystko w nogach kierowcy. :) Ogólnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony spalaniem tego silnika, bo przy takich wynikach kupno diesla nie ma sensu.
Dodane 5 lat temu
8,0
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Pierwszych 500 kilometrów tylko po Trójmieście … Ten mini samochodzik spalił 8,0 litrów na sto km. Koszmar ! Wcześniej jeździłem dużym kombi z silnikiem benzynowym ( Volkswagen Passat ) i miałem średnie zużycie paliwa w mieście na poziomie 7,5 litra . Skąd u Citroena oni biorą dane , które później wciskają klientom. Samochód z kwietnia 2022 w wersji SHINE … Takiej opcji nie oferowano .
Dodane 3 lata temu
4,9
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
jezdze dopiero 2 tygodnie przejechanych ponad 800km a na wyświetlaczu pokazuke srednie spalanie 4.8 - 5.0 czytajac inne komentarze zastanawiam czy pojechac do serwisu sprawdzic czy dobrze dziala bo wychodzi ze nikt nie ma tak niskiego spalania. moja jazda autostrady max 120 i korki w miescie...
Dodane 6 lat temu

Usterki Citroen C3 III

Liczba wpisów: 13
Usterka układu hamulcowego
  • Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020
  • ukÅ‚ad hamulcowy
  • 6 tys. km
Od zakupu w czerwcu 2018 "aż" do Marca 2019 auto nie sprawiało najmniejszych problemów. Jednak w marcu 2019 przy zaledwie 1.700 km przebiegu (mało używane z powodów zawodowych) doszło do awarii układu hamulcowego i kontrolki "zatrzymaj pojazd". Auto pojechało pomocą drogową do najbliższego serwisu pod Wrocławiem i po jednym dniu mamy werdykt , że to wyciek z serwa w układzie hamowania. Ludzie to jest mega wstyd aby przy takim przebiegu takie usterki. Dodam , że pojazd jest garażowany wiec nie ma mowy o jakiś kunach czy coś. Oczywiście ze strony serwisu po usunięciu wspomnianej usterki nie było nawet słów typu; "bardzo nam przykro" czy coś. Kilka dni temu przy przebiegi ponad 6.000 km ten sam komunikat i dzwoniąc do serwisu dowiedziałem się , że za samo podłączenie do komputera z kieszeni znika 500,00 zł. bo auto juz po gwarancji A to dopiero diagnostyka... Kolega za podłączenie Mercedesa S płaci podobne pieniądze... Poszukam chyba innego specjalisty niż ASO.
Dodane 5 lat temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
zaczepianie siÄ™ drzwi z ochraniaczami typu airbox
  • Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 15
Nie 1
Jeżeli macie gumowe ochraniacze na drzwiach "airbox" to należy zwracać uwagę na możliwość zaczepiania krawędzi drzwi tylnych o rant drzwi przednich podczas otwierania tyłu przy zamkniętych przednich. Ochraniacz ma bardzo mało luzu szczególnie gdy zostanie nagrzany od słońca = rozszerzalność tworzywa sztucznego. Serwisy w ramach gwarancji wymieniają i poluzowują zaczep drzwi przednich co przy zbyt dużym poluzowaniu może powodować pogorszenie przylegania przednich drzwi do uszczelek i większe drgania/luzy tych drzwi na nierównościach. Pikanterii dodaje fakt, że gdy zwróciłem uwagę na okaleczony lakier na krawędzi to serwis zaproponował mi ściągnięcie farby jako sztyftu na mój koszt w cenie ok.55pln !?!?!
Dodane 6 lat temu
5 komentarzy
Zawieszenie
  • Citroen C3 III
  • zawieszenie
  • 103 tys. km
Witam. Po wymianie kompletnego zawieszenia z przodu tj. całe wahacze, amortyzatory, łączniki stabilizatora plus gumy, a nadal słychać głuche stukanie z przodu jadąc po nierównościach, bardziej po lewej stronie. Co to może być, wydane sporo pieniędzy i problem nie znika
Dodane 3 miesiÄ…ce temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Citroen C3 III Hatchback

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów