Szukaj

Informacje o Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Auta małe

Trzecia, najnowsza generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2016 roku. Samochód zerwał ze stylistyką swoich poprzedników, wdrażając nową filozofię designu francuskiej marki, którą wcześniej zaprezentowano w takich modelach jak Citroen C4 Picasso II oraz C4 Cactus. Z Cactusa C3 III otrzymał charakterystyczne boczne panele „Airbump”, chroniące auto przed uszkodzeniami. Model został zbudowany na nowej płycie podłogowej PSA Platform A, którą dzieli m.in. z Citroenem C3 Aircross II (odmiana crossover C3), a także z jego bliźniaczym Oplem Crossland X.

czytaj więcej
Powagosław

Citroen na piątkę zdał egzamin z tego wielu producentów, również, a może przede wszystkim, w tej klasie wciąż lekceważy. Z emocji, indywidualności i rozpoznawalności. Przy okazji, tym bardziej widać, jak ważny dla marki był model Cactus, z którego C3 czerpie pełnymi garściami.

~Powagosław
Luzacjusz

Zegarek Swatch na kółkach. Auto miejskie to jest i według motoryzacyjnych marketingowców ma być taką właśnie zabaweczką. W dzisiejszym świecie wiele rzeczy nie ma większego praktycznego zastosowania, ma po prostu bawić i cieszyć. Więc chyba się udało.

 

~Luzacjusz
NA ŻYWO
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 82 KM (60 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 2750 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Karoseria

Wady

- Silnik - Ergonomia - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~C3
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Udany egzemplarz, ładny środku, jeszcze ładniejszy na zewnątrz, wygodny w podróżowaniu. Idealny samochód do pokonywania tras z punktu A do B ( w szczególności codzienne dojazdy do pracy). Samochód niestety nie nadaje się do jazdy na trasach szybkiego ruchu i autostradach ze względu na małą moc. Małą moc silnika (a także słabych osiągów) wynagrodzi za to wizyta na stacji paliw. Jest to niewątpliwie ogromny plus tego samochodu a raczej silnika który w nim się znajduje - 1.2 puretech o mocy 82 koni. Silnik stworzony pod instalację gazową - we wlewie paliwa jest miejsce na gaz, butla ok 40 l mieści się w kole zapasowym więc nie traci się miejsca w bagażniku. Samochód użytkuję wyłącznie w pokonywaniu trasy dom - praca (trasa przejazdu to miasto średniej wielkości oraz obszar pozamiejski). Jadąc w miarę przepisowo osiągam spalanie na poziomie poniżej 6 l gazu na 100 km (dane na podstawie 3000 km przejechanych w okresie jesienno-zimowym - średnie spalanie 5,84). Także jeżeli planuje się zakup tego samochodu (lub samochodu z tym silnikiem) w podobnych celach to będzie to strzał w 10. Samochód jednak nie nadaje się na pokonywanie długich tras na drogach szybkiego ruchu.
4,4
~LeifErikson
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Minął rok za kierownicą C3, więc pora na kolejny wpis (poprzedni wrzucałem po około pół roku i 5000 km). Samochód przez ten czas ujawnił kilka pozytywnych cech, a także parę minusów, ale tych plusów jest zdecydowanie więcej i osobiście dziwię się, że to auto nie jest u nas popularniejsze, bo stosunek cena/jakość ma naprawdę znakomity. Po pierwsze jednak - dlaczego w ogóle wybrałem C3, a nie na przykład popularne Clio, Ibizę/Polo albo Rio/i20? Przed decyzją sporo czasu spędziłem za kółkiem Clio (zarówno IV jak i V generacji) oraz Ibizy, trochę także w Hyundaiu i Kia (Fabię i Yarisa odrzuciłem od razu, bo to konstrukcyjnie stosunkowo stare auta). W skrócie: Clio moim zdaniem jest przereklamowane. Jedyne czym się wyróżnia na plus to ładny wygląd (bardzo ładne lampy), bo cała reszta jest przeciętna, a jeśli chodzi o komfort, ilość miejsca czy jakość materiałów w środku to nawet jest tam jak dla mnie słabiej niż u konkurencji. Ibiza z kolei świetnie jeździ (sztywne zawieszenie, responsywny układ kierowniczy, wbrew pozorom bardzo dynamiczny silnik 1.0 TSI), ale za to jak siada się w środku, to ma się wrażenie obcowania z autem z 2009 roku, a nie 2019 (szare plastiki, toporny design, przeciętne fotele). Podobnie jest z Koreańczykami - w środku wydają się autami trochę z poprzedniej epoki, co dla mnie było nie do zaakceptowania przy wydawaniu prawie 60 tysięcy złotych na nowe auto. Na tym tle niedoceniany i często pomijany Citroen wypada naprawdę świetnie! Mam wrażenie, że wiele osób nie daje szansy temu modelowi z powodu odważnego, "innego" designu i tak naprawdę traci przez to bardzo dobrą alternatywę dla tych najpopularniejszych samochodów w segmencie. C3 przede wszystkim wyróżnia się bardzo wygodną, bogato wyposażoną, dobrze wyciszoną i przyjemnie urządzoną kabiną. Siedząc z przodu ma się wrażenie obcowania z kompaktem, a nie autem segmentu B - wysoka linia dachu i bardzo daleko wysunięta przednia szyba robią kapitalną robotę (dla porównania, na przykład w Ibizie/Polo i Hyundaiu/Kia siedzi się bliżej przedniej szyby, przez co czuć, że ma się do czynienia z małym autem, z kolei w Clio nisko opadająca linia dachu powoduje, że mając powyżej 180 cm wzrostu, cały czas w zasięgu wzroku ma się górną krawędź szyby czołowej i kawałek osłony przeciwsłonecznej, co jak dla mnie wzmaga odczucie ciasnoty). Z kolei siedząc w C3 ma się czym odetchnąć. :) Oczywiście na tylnej kanapie nie jest już tak przestronnie i tam czuć, że ma się do czynienia z segmentem B (tutaj plus dla VAG-a, bo w Polo i Ibizie z tyłu jest troszkę więcej miejsca), za to i tak jest mi tam wygodniej niż w dość klaustrofobicznym Clio (mam 183 cm wzrostu, przeciętną budowę ciała). Wnętrze C3 jest przy tym złożone z solidnie wyglądających i dobrze spasowanych materiałów. Kokpit jest co prawda twardy, ale czarny kolor i faktura materiału (+ liczne kolorowe wstawki) sprawiają wrażenie, że siedzi się w droższym aucie niż ono w rzeczywistości jest. Do tego świetna skórzana kierownica, którą montuje się także w kosztującym 3x więcej C5, opcjonalny podłokietnik, sprawnie działający system multimedialny no i przede wszystkim fotele - miękkie, sprężyste i szerokie - tego u konkurencji nie znajdziecie. Nie brakuje też nowoczesnego wyposażenia, na przykład systemu antykolizyjnego (front assist), asystenta pasacha ruchu, czujników martwego pola itp itd. Ponadto C3 ma swego rodzaju detale, których na pierwszy rzut oka nie widać, ale są taką wisienką na torcie: zwróćcie na przykład uwagę w jaki sposób otwiera i zamyka się w C3 drzwi - klamki działają tak lekko i delikatnie jak w aucie premium. Żeby zamknąć drzwi wystarczy nimi dosłownie dotknąć karoserii, bez żadnego trzaskania i metalicznego walnięcia, jak to w większość aut w tym segmencie. Do tego wykończenie rozmaitych drobnych elementów (zegary, kratki nawiewów, przełączniki, boczki drzwi, wspomniane już fotele) - to wszystko w C3 jest tak fajne i dopracowane, że naprawdę ma się wrażenie siedzenia w aucie wyższego segmentu). Trochę się rozpisałem, ale moim zdaniem świetna kabina to właśnie największy plus C3, a o reszcie elementów parę zdań poniżej, w odpowiednich sekcjach. :)
4,6
~LeifErikson
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Najfajniejsze auto w klasie B. Wahałem się pomiędzy C3, Clio i Ibizą, ale wystarczyło się przejechać, żeby wszystkie wątpliwości zostały rozwiane. Stosunkowo prosty silnik, rewelacyjne wnętrze i zawieszenie, dzięki któremu C3 po prostu płynie po drodze - aż nie chce się wysiadać - to jest to, co go wyróżnia na tle konkurencji w postaci na przykład wspomnianego Clio, którym też sporo jeździłem przed ostateczną decyzją (w nim wnętrze sprawia wrażenie tandety i jest ciaśniejsze) czy Ibizy (VAG-owskaa nuda i jak dla mnie brak charakteru). Mam najbogatszą wersję Shine z kilkoma dodatkami (biały z czarnym dachem, czarnymi kołami, przyciemnianymi szybami) i w takiej konfiguracji C3 to prawdziwy cukiereczek. Na zewnątrz i wewnątrz auto jest mega dopracowane i jak dla mnie wygląda po prostu super. Warto przy tym zwrócić uwagę, że konstrukcja jest nieporównywalna z konkurentami w segmencie i C3 to tak naprawdę coś w rodzaju mini SUVa - wysoki przód, wysoka pozycja za kierownicą nawet przy mocno obniżonym fotelu - w C3 siedzi się wyraźnie wyżej niż w standardowych autach segmentu B czy kompaktach i jak dla mnie to też ogromna zaleta. Przy tym na przednich siedzeniach miejsca jest więcej niż na przykład w Clio i przy moim wzroście (183 cm) jest naprawdę mega wygodnie, a w Clio czułem się ewidentnie ciasno. Komfort, przyjemność z jazdy i niebanalny design - tak najkrócej można opisać C3. :)
Średnie spalanie dla Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Po 1500 km (miasto-trasa mniej więcej pół na pół z lekką przewagą trasy) średnie spalanie 5.2 litra na 100 km (zazwyczaj w dwie osoby), więc moim zdaniem super. Rekord w trasie podczas spokojnej jazdy 4.2 litra na 100 km. W mieście spali tyle, ile się chce. :) Przy normalnej jeździe mieścimy się w 6.5 litra na 100 km (Kraków, więc korki), ale jeśli będziemy żyłować i cisnąć od świateł do świateł to może spalić i 2 litry więcej. Wszystko w nogach kierowcy. :) Ogólnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony spalaniem tego silnika, bo przy takich wynikach kupno diesla nie ma sensu.
8,0
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Pierwszych 500 kilometrów tylko po Trójmieście … Ten mini samochodzik spalił 8,0 litrów na sto km. Koszmar ! Wcześniej jeździłem dużym kombi z silnikiem benzynowym ( Volkswagen Passat ) i miałem średnie zużycie paliwa w mieście na poziomie 7,5 litra . Skąd u Citroena oni biorą dane , które później wciskają klientom. Samochód z kwietnia 2022 w wersji SHINE … Takiej opcji nie oferowano .
4,9
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
jezdze dopiero 2 tygodnie przejechanych ponad 800km a na wyświetlaczu pokazuke srednie spalanie 4.8 - 5.0 czytajac inne komentarze zastanawiam czy pojechac do serwisu sprawdzic czy dobrze dziala bo wychodzi ze nikt nie ma tak niskiego spalania. moja jazda autostrady max 120 i korki w miescie...

Usterki Citroen C3 III

Liczba wpisów: 12
Usterka układu hamulcowego
  • Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020
  • układ hamulcowy
  • 6 tys. km
Od zakupu w czerwcu 2018 "aż" do Marca 2019 auto nie sprawiało najmniejszych problemów. Jednak w marcu 2019 przy zaledwie 1.700 km przebiegu (mało używane z powodów zawodowych) doszło do awarii układu hamulcowego i kontrolki "zatrzymaj pojazd". Auto pojechało pomocą drogową do najbliższego serwisu pod Wrocławiem i po jednym dniu mamy werdykt , że to wyciek z serwa w układzie hamowania. Ludzie to jest mega wstyd aby przy takim przebiegu takie usterki. Dodam , że pojazd jest garażowany wiec nie ma mowy o jakiś kunach czy coś. Oczywiście ze strony serwisu po usunięciu wspomnianej usterki nie było nawet słów typu; "bardzo nam przykro" czy coś. Kilka dni temu przy przebiegi ponad 6.000 km ten sam komunikat i dzwoniąc do serwisu dowiedziałem się , że za samo podłączenie do komputera z kieszeni znika 500,00 zł. bo auto juz po gwarancji A to dopiero diagnostyka... Kolega za podłączenie Mercedesa S płaci podobne pieniądze... Poszukam chyba innego specjalisty niż ASO.
Oczekuje na rozwiązanie
zaczepianie się drzwi z ochraniaczami typu airbox
  • Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 1
Jeżeli macie gumowe ochraniacze na drzwiach "airbox" to należy zwracać uwagę na możliwość zaczepiania krawędzi drzwi tylnych o rant drzwi przednich podczas otwierania tyłu przy zamkniętych przednich. Ochraniacz ma bardzo mało luzu szczególnie gdy zostanie nagrzany od słońca = rozszerzalność tworzywa sztucznego. Serwisy w ramach gwarancji wymieniają i poluzowują zaczep drzwi przednich co przy zbyt dużym poluzowaniu może powodować pogorszenie przylegania przednich drzwi do uszczelek i większe drgania/luzy tych drzwi na nierównościach. Pikanterii dodaje fakt, że gdy zwróciłem uwagę na okaleczony lakier na krawędzi to serwis zaproponował mi ściągnięcie farby jako sztyftu na mój koszt w cenie ok.55pln !?!?!
5 komentarzy
Wtrysk mi padł przebieg 89000 km.
  • Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Obroty tak jakby palił na na dwa cylindry, drżenie całego auta, brak mocy a wentylator pełne obroty. Temperatura silnika dopiero ok. 70 st. Po wyłączeniu silnika wentylator kręcił przez około 2 minuty
Citroen C3 III Hatchback