Szukaj

Informacje o Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 e-HDi 114KM 84kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Wybór jest naprawdę spory. Benzynowe warianty 1.4 95KM i 1.6 120KM to stara szkoła - skrzydła rozwijają na wysokich obrotach i nie są zbyt problematyczne. Wersja 120-konna robi zdecydowanie lepsze wrażenie, choć nowy 1.2 e-THP 130KM jeszcze szybciej do siebie przekonuje. Podobnie jak 1.6 THP 165KM stworzony przy współpracy z BMW. Ten pierwszy ma stosunkowo wyraźną turbodziurę, ale jest elastyczny i chętny do pracy prawie przy każdych obrotach. Wśród diesli 1.6 HDi 92KM jest nieco za słaby. Ale 1.6 e-HDI 114KM to już niezły wybór. Co jest na szczycie? 2.0 HDi 150KM. Zrywny i elastyczny.
czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wyglÄ…da wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? MuszÄ™ siÄ™ z tym przespać. Z tÄ… koszulÄ… oczywiÅ›cie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~froncz
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Niedawno kupiłem wersję Exclusive. Mimo 200tys na karku prezentuje się i działa super. Fajne autko. Ciche i wygodne. Zawieszenie mogłoby być ciut sztywniejsze ale nie jest źle. Poprzednio jeździłem Chevroletem Cruze przez 4 lata i jestem miło zaskoczony komfortem. Wnętrze bardzo ładne, dobre materiały, dużo schowków w tym 2 klimatyzowane (skrzynia MCP), gniazdko 230V w schowku podłokietnika to duży plus. Jedyne do czego bym się przyczepił to ta wielka jak ster w żaglówce kierownica i pokrycie plastikowych "rączek"/sterowania szybami na drzwiach zchodzi jak VW/Audi.
3,9
~Janek
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Samochod sluzbowy wiec nie ma lekko - ale trzyma sie dzielnie. Bardzo dobre wyposazenie nawigacja pakiet miejski elektryczny komputer pokladowy mozliwosc zmiany kolorow oswietlenie deski podlaczenie do Iphona tempomat ogranicznik ESPitd. Jak mowial prawie full wypas :)) do pelni szczescia brakuje skory i szklanego dachu. Cena katalogowa 84 tys - Arval kupil za 64 - bez komentarza. Za cene Arvaloska kupil bym dla siebie bo warto za cene z salonu NIE bo w koncu to citroen i utrata wartosci jest konkretna. Naprawde jestem mile zaskoczony tym francuzem - jakoscia wykonczenia materialow i calokszataltem.
4,7
~Marcin
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Mam wersje po faceliftingu ale jeszcze z silnikiem eHDI -114km {1.6 HDI 115 (DV6C) BVMP 6} - automat z normalną skrzynią :), przyzwyczaiłem się do niej i jestem szczęśliwy, gdyż w 90% jeżdżę po mieście. Plusy: komfort w środku, komfort z jazdy, wystarczająca przestrzeń z tyłu i w bagażniku, wygląd, wykonanie wnętrza, dobre spalanie, u mnie średnia 5,6l. Minusy ciut za głośno powyżej 140 km/h :) i chyba jednak wolałbym odrobinę mocniejszy silnik, słabej jakości fabryczne głośniki-wymieniłem,
Åšrednie spalanie dla Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 e-HDi 114KM 84kW 2010-2015
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Jestem bardzo zadowolony ze spalania tego auta. Najmniej zmierzone spalanie jakie zanotowałem to było 3,6 litra na trasie jadąc najoszczędniej jak potrafiłem. Wracając znowu zmierzyłem, ale tym razem jadąc po prostu przepisowo i wyszło 4,1. Ogólnie średnio auto pali mi 5,2. Cykl mieszany, trochę trasa, trochę miasto i sporo na krótkich odcinkach. Ostatnio zalałem pod korek, przejechałem dokładnie 1150 km i spalił 60 litrów. Średnie wychodzi 5,2. Komputer pokazał 5,4 więc delikatnie zawyża. Nie jestem piratem drogowym, ale też do końca przepisowo nie jeżdżę. Dodać należy, że mam dosyć szerokie opony 215. Dziwię się natomiast, jak komuś to auto może palić średnio 7 litrów. Trzeba się na prawdę mocno starać, żeby przekroczyć 6 a co dopiero 7. Auto ogólnie jest super i polecam wszystkim. Ja mam tą jakże krytykowaną skrzynię zautomatyzowaną i owszem, demon szybkości to nie jest, ale do normalnej, komfortowej jazdy na co dzień nadaję się świetnie.
5,3
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Jak dla mnie rewlacja. Przy dynamicznej jezdzie po miescie autko spala 6 l ropy , przy manualnej skrzyni biegów elektronicznie sterowanej. Po za miastem , ze sporym obciążeniem i na tempomacie osiągnołem 4,8.
7,1
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Wszystko zalezy od kierowcy. Ja mam tendencje do nogi w podlodze wiec u mnie srednio to wychodzi ale jak sie glaszcze pedal gazu to mozna osiagnac to co podaje producent. Na autostradzie przy 190 pali 10,5l to chyba nie jest tak zle ? :) Ale da sie zrobic ponad 1000 km na baku - sprawdzilem osobiscie dokladnie zrobilem na jednym baku 1100 km. Bak ma 60 l - to pomaga.

Usterki Citroen C4 II

Liczba wpisów: 7
adblue
  • Citroen C4 II
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • 83 tys. km
Wystąpiła usterka systemu wtrysku adblue, palą się kontrolki urea, service i kontrolka usterki silnika, płyn dolany do pełnego, silnik normalnie działa , po skasowaniu błędów ponownie po przejechaniu kilku kilometrów pali się kontrolka usterki silnika.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Awaria rozrzÄ…du
  • Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2017
  • silnik
  • 92 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 18
Nie 6
W silniku PureTech pasek rozrządu znajduje się w silniku w oleju. Żywotność przewidziana jest na 170tyś, a przy 70tyś km okazało się, że pasek rozpuszcza się i zatyka filtry w silniku. Dowiedziałem się o tym jak nagle stracił moc- padła turbina. Powodem były przytkane filtry i brak smarowania turbo. Koszt wymiany rozrządu 3000zł, turbo 7000zł. Samochód pół roku po gwarancji, ale serwis w ramach dobrej współpracy pokrył 70% kosztów.
3 komentarze
Awaria świecy
  • Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2017
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Co ok 20-25 tyś km pada świeca. Silnik zaczyna pracować na 2 cylindry z trybem serwisowym (tryb wyłącza turbo). Nie można jechać. Od momentu kiedy trzeci raz przyjechał do serwisu na lawecie wymieniają co przegląd świece.
Citroen C4 II Hatchback 5d