Szukaj

Informacje o Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Wybór jest naprawdę spory. Benzynowe warianty 1.4 95KM i 1.6 120KM to stara szkoła - skrzydła rozwijają na wysokich obrotach i nie są zbyt problematyczne. Wersja 120-konna robi zdecydowanie lepsze wrażenie, choć nowy 1.2 e-THP 130KM jeszcze szybciej do siebie przekonuje. Podobnie jak 1.6 THP 165KM stworzony przy współpracy z BMW. Ten pierwszy ma stosunkowo wyraźną turbodziurę, ale jest elastyczny i chętny do pracy prawie przy każdych obrotach. Wśród diesli 1.6 HDi 92KM jest nieco za słaby. Ale 1.6 e-HDI 114KM to już niezły wybór. Co jest na szczycie? 2.0 HDi 150KM. Zrywny i elastyczny.
czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Twardy
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Po roku jazdy i przejechanych 15 tys. km, 2/3 trasa, reszta małe nie zakorkowane miasto , auto póki co jest bezproblemowe. Jak do tej pory najtańsze w eksploatacji auto jakie miałem. W trasie spalanie 4,5-5l, przy mega eko jeździe można osiągnąć nawet 4l, w mieście już 5-6l /100km. Odpowiednia eksploatacja, świeże filtry, olej co 10 tys km i raz na pół roku dodatek do paliwa i o nic się póki co nie martwię. Elektronika też bez zarzutu. Ograniczniki drzwi do zmiany, ta część to nieporozumienie w tym aucie.
3,2
~Marek
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Nigdy więcej citroena! Problemy z usterkami / wadą fabryczną w postaci niepoprawnie wykonanej powłoki lakierniczej na aluminiowej masce silnika w c4 II / pomimo nagminności zgłaszanej wady -nieobjęta bezpłatną akcją serwisową / objawiającą się powstawaniem bąbli / -purchli oksydacji aluminiowej czyli korozji stopu –procesu, którego nie można już zatrzymać –jedynym rozwiązaniem jest wymiana maski / –pojawić może się w każdej chwili i naprawa lakiernicza nic nie wniesie –purchle pojawią się obok… Ale lubelski serwis citroena chowa głowę w piasek… Ile jeszcze takich „przemilczanych” wad ukrytych jest w tym samochodzie ? Sam samochód jest przemyślany –opcja dla osób niewymagających nastawień sportowych… Dający komfort przemieszczania się z punktu A do punktu B…
4,6
~Citroen
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Citroen C4 jest moim pierwszym nowym samochodem. Do ten pory jeździłem używanymi kilku-kilkunastoletnimi autami. Ostatnim moim autem był Lexus GS430 z 2002 roku. W żaden sposób nie można porównać tych samochodów choć Citroen zaskakująco dobrze się spisuje. W tym momencie ma na liczniku 156000 km i jak dobrej pory tylko raz musiałem udać sie do serwisu z powodu usterki ABS. W serwisie okazało sie, że zabrudził sie czujnik ABS w kole - koszt czyszczenia 50 zł i po sprawie. Auto użytkowo jak na swoją klasę idealne: ciche, ekonomiczne i w miarę komfortowe-oprócz trzeszczących plastików.
Średnie spalanie dla Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW 2010-2015
5,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Ekonomia - to słowo skłoniło mnie do zakupi tego auta i mimo upływu lat i kilometrów jest główna zaleta tego auta. W trasie auto spala od 3,6l przy prędkościach do 90km/h do 7l przy pełnym załadunki i prędkościach autostradowych rzędu 160 i więcej. Przy 140km/h na tempomacie spalanie ok 6,2l wlecie i 6,5l w zimie. Średnie spalanie w mieście przy dużych korkach max 7l. Zwykle okolice 6,5l powinno wystarczyć. W mieście ten silnik jest super oszczędny niestety na autostradzie przy prędkościach 140 i więcej zaczyna palić jak 2.0 hdi niestety nie jest to demon prędkości ale do normalnej eksploatacji wystarcza.
5,0
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
W trasie trzymając 100kmh ok 4 litrów Teren niezabudowany mały ruch,bez ekspresów i autostrad , prędkości 60-90 około 3.6 - 3.8 litra. Przy ostrej szarży, bez jakiegokolwiek pilnowania spalania, nigdy nie miałem powyżej 7 litrów. Jadąc cały czas 65 kmh bez zatrzymań itp. można zejść poniżej 3 litrów chociaż to nie na moją cierpliwość. Tempomat za bardzo do eko jazdy się nie przydaje ale to raczej oczywiste. Przyjemność kończy się przy około 135 kmh bo wyżej jest już głośno i pali 6.5 litra. Wychodzi tutaj brak 6tego biegu. Niemniej jednak pomimo tylko 92 koni nieźle zbiera się nawet ze 140. Wszystkie wyniki w lecie przy włączonej klimie na mniej więcej 40%. Jak na diesla bardzo kulturalny chociaż wiadomo że benzyna na tym polu jest nie do pobicia. Wnętrze na prawdę dobrze wyciszone. Ogólnie 8/10
4,8
Liczba komentarzy: 1
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW
Pisalem juz o moim aucie w zeszlym roku, czas na uzupelnienie. Nie da sie ukryc - uwielbiam to auto! Dobrze wyciszone, wykonane odpowienio do moich oczekiwan i oszczedne. Dobre materialy, miekka deska, podlokietniki, nic nie skrzypi. Czasem na wiekszch dziurach cos tam slychac, bez tragedii. Zrobilem moim C4 34.000km bez najmniejszej awarii, obecnie mam na liczniku 47.000km, jedze srednio 2.500km miesiecznie. Kupielem roczne auto bezposrednio od Citroena, dostalem dwuletnia gwarancje, ktora mam do lipca. Jedyne, co bym zmienil, to na nieco mocniejszy silnik - ten 115KM. Ale! W jedna lub dwie osoby w zupelnosci wystarcza, da sie wyprzedzac, dzieki sporej ilosci Nm, a na 3 biegu jedzie 110. :D Z tempomatem mozna komfortowo dotrzec do celu, automatyczna klima chlodzi, muzyka leci, zyc nie umierac. Nigdy nie mialem wiekszego sredniego spalania niz 5,8 litra, a byla to jazda w 80% autostrada 140-150 w dwie osoby z bagazami. Jak jade na narty nie po autostradach, tak 100-120, to mam spalanie 4,5! Gdybym jechal 80-90, to okolo 4 litry na 100. To auto jest po prostu genialne i nietuzinkowe, nie to co Octavia itp. Jesli ktos lubi produkty dla mas - to auto nie dla niego, niech lepiej jezdzi Skoda, albo VW. Mam tempomat, kierownice multifunkcyjna, klimatyzacje automatyczna, czujniki parkowania, pelna elektryke, bluetooth i wiele innych, a to wszystko w przeliczeniu na zlotowki okolo 52.000zl. Do Golfa z takim wyposazeniem musialbym dolozyc 3.500-4.000 Euro. Za przeglady place okolo 320 Euro co 20.000km, nie jest zle! Sczerze myslalem, ze bedzie gorzej, ale ja na prawde nie mam sie do czego przyczepic! Pozdrawiam serdecznie i polecam przestawic myslnie, jakoby auta francuskie byly gorsze! Prosze wybaczyc za brak polskich znakow, ewentualnie za skladnie zdan, ale od 2,5 roku mieszkam w Bawarii i nie mam polskiej klawiatury...
Citroen C4 II Hatchback 5d