Szukaj

Informacje o Citroen C5 I Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Dane techniczne Citroen C5 I Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW 2000-2004

Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2946 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 207 KM (152 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 285 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5

Oceny Citroen C5 I Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW 2000-2004

Liczba ocen: 15
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Poważne usterki - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,6
~eddy
Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW
Citroen C5 I
Mam V6 z 2001 r. Rozrządu nie ruszałem, a koszt ok. 1200 PLN + robocizna. W ASO za samą wymianę chcą 800 PLN, więc w granicach normy. Cewkofajka kosztuje poniżej 200 PLN i robi się to co 100k km. W pompie zawieszenia zużywają się kondensatory, więc jak szwankuje, to naprawa jest dość prosta dla elektronika. Największą bolączką tak naprawdę są motoreduktory, które sterują pracą nawiewu w kabinie. Ciężko się dostać do nich, a poprawione kosztują chore pieniądze. Taniej jest zrobić samemu przedłużkę z metalu albo kupić nieoryginalną. Teraz wymieniałem chłodnicę klimatyzacji, bo podobno delikatnie już puszczała (wg speca od klimy). Chłodnica Nissens. Auto jest super. Jedzie pięknie, ale dobrze jest założyć przyzwoity gaz. Ja dałem 3700 PLN z małym rabatem. Jeżdżę bez ograniczeń i spalanie rzadko przekracza 15l/100 km. Najmniej wpo mieście miałem trochę ponad 12l/100 km. Wszystko jest pięknie spasowane, dobrze wygłuszone. Mimo to, sam sobie dołożyłem wygłuszenie drzwi i planuję jeszcze podłogę i nadkola. Wtedy to już w ogóle niemowlę zaśnie przy prędkości 150 km/h. :)
3,2
~Adam
Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW
Citroen C5 I
Jeżeli po 5 latach użytkowania samochód za ponad 100 tys. PLN nadaje się na złom to wszystkie zalety dotyczące komfortu jazdy, czy mocy silnika stają sie nie ważne. Przez 5 lat na wiosnę i na jesieni regularnie oddawałem samochód do naprawy z powodu większych lub mniejszych usterek. Koszt średni napraw na rok to ok 8 tys. PLN. Kupując samochód z takim silnikiem brałem pod uwagę, że koszty eksploatacyjne będą wysokie. Nie sądziłem jednak, że będzie to studnia bez dna. Po 5 latach na przeglądzie 120 tys. samochód po prostu się rozsypał i koszt sugerowanych prze serwis napraw przekroczył jego aktualną wartość. Dalsze remontowanie go nie ma sensu. Nie mam sumienia również tego 5 letniego Ekskluzywnego złomu sprzedać nikomu. W dodatku serwis beznadziejny. Chamska obsługa reklamacji w Citroen Polska. Na wszystkie usterki jedno wyjaśnienie - przez pierwsze 2 lata zgodnie z prawem naprawy są wykonywane na gwarancji, po 2 latach finansuje je właściciel. Na pytanie dlaczego ich jest aż tyle prosta odpowiedź - przecież ten samochód tak ma. Nikt w serwisie się nawet nie dziwi, że ten samochód jest tak awaryjny!!!! Samochód, któremy mówię kategoryczne nie. Jakość, a w zasadzie jej brak z czasów początków motoryzacji XX w, obsługa serwisowa jak za komuny. Wcześniej jeździlem Renault - bezawaryjna, teraz szukam niemieckiego samochodu. Do Citroena nie wsiąda już nigdy choćby w promocji dali mi go za darmo. Studnia bez dna dla cierpliwych.
2,5
[email protected]
Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW
Citroen C5 I
Juz nigdy wiecej Citroena. Te czasu kiedy Piekne szczupaki, DS Pallas i pozniej XM byly awangarda myslitechnicznej w przemysle motoryzacyjnym juz minely. Kiedys marzylem o takim aucie. Teraz po moich doswiadczeniach z C5 nawet bym nie spojrzal na takiego C6. Nic a nic mnie to juz nie pociaga. Moj stary, 15 letni SAAB jezdzi o klase lepiej i mam do niego wieksze zaufanie. Jak mam jechac na urlop, dluzsza trase i chce miec pewnosc, ze dojade to biore Saaba.

Raporty spalania Citroen C5 I Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW 2000-2004

Liczba raportów: 20
Średnie spalanie dla Citroen C5 I Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW 2000-2004
11,8
l/100 km
11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,4
Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW
Citroen C5 I
Citroen C5 w wersji exclusive z maksymalnym wyposażeniem , przebieg 46000 tkm. Samochód komfortowy zwłaszcza na dalekie trasy. Można pokonać nim setki kilometrów nie czując zmęczenia. Trochę mało miejsca na tylnej kanapie ,ale kierowca raczej tam nie siedzi.Zawieszenie hydropneumatyczne ma swoje ogromne zalety ale i wady - głośna praca na nierównościach. Silnik 3.0 na pewno nie jest demonem mocy dla, ale daje dużo frajdy z jazdy - znane auta spod znaku TDI kontrolujemy do ok. 3500 obrotów a powyżej widzimy je w lusterku wstecznym...Skrzynia manualna 5 biegowa - brakuje 6 biegu na autostradach Jeżdżę nim 1,5 roku (20 TKM) i wymieniłem w nim cewkę zapłonową . Jeśli chodzi o naprawy to tyle- auto ma autentyczny przebieg - bez \´\´ingerencji\´\´ i wszelkie dalsze naprawy są jeszcze przed nim. Spalanie może nie najmniejsze ale auto też nie najmniejsze. Po przeliczeniu ceny LPG na cenę benzynę koszt przejechania 100km porównywalny z pędzidłem o poj 1.4 i zużyciem benzyny 6-8 litr na 100 km lub przeciętnym dieslem. Jest to mój 6 samochód klasy średniej, poprzednie auto - klasa wyższa.(marki pominięto celowo ale głównie niemieckie, pomineto też 2 fiaty 126 i 2 polonezy-czasy PRL) Żaden z dotychczas używanych prze zemnie samochodów nie oferował tak wiele za tak niewiele (niska cena zakupu - wysoki komfort jazdy normalne koszty eksplatacji), a jeszcze - który szanujący się złodziej ukradnie C5 z silnikem 3.0 ? - chyba tylko szaleniec . Podsumowując - jeśli kupujemy auta z małym przebiegiem i nie są one poskładane z kilku innych to nie ma to znaczenia czy to francuz czy auto niemieckie - mamy szanse pojeździć nim przez parę lat bez większych wydatków chyba poprzednim właścicielem był niewyżyty małolat lub dziadek jeżdżący na non stop na 2 biegu, a jeśli o C5 bije konkurencje na głowę- wyposażenie, cena zakupu, komfort jazdy, i nieatrkcyjność dla amatorów cudzej własności.Następnym moim autem będzie c5 III generacji.
10,3
Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW
Citroen C5 I
C5 3.0 V6 zasilany LPG oraz 98 Zadziwia ekonomiką Porównując z moimi wcześniejszymi autami typu BMW e39 silnik 525 24v/e38 3.0 V8 czy Audi 100 A6 motor 2.2 Turbo /Audi v8 lub subaru wrx, Mercedes w140 S600SEL V12 to C5 Pod względem dynamiki, ekonomiki, gabarytów czy elastyczności wypada lepiej, jedynie wyglądem specjalnie się nie wyznacza.
10,0
Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW
Citroen C5 I
Jak na taki duży silnik to i tak spalanie nie jest takie złe jest to jeden z bardziej oszczędnych silników widlastych porównując inne modele z dwu litrowymi silnikami to zużycie jest mniej więcej porównywalne, wiadomą sprawą jest że wszystko zależy od kultury jazdy .

Usterki Citroen C5 I

Liczba wpisów: 40
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
Klimatyzacja automatyczna, lewa strona.
  • Citroen C5 I
  • inne
Występowanie usterki:
Chyba jedną z większych bolączek wersji MkI jest "wycierające" się gniazdo klapki chłodzenia po stronie kierowcy. Można temu zaradzić "domowym" sposobem (opis na forum Klubu Cytrynki), ale niewątpliwe to wada. Polega na "podgrzewaniu" kierowcy do granic wytrzymałości na skutek zużytego gniazda zębatki klapy współpracującej z motoreduktorem. Można wybrać między "gotowcem" poprawiony motoreduktor albo na własnoręcznym poprawieniu zębatki motoreduktora (opis j.w.). Innych poważnych wad nie widzę.
2 komentarze
Nie pracuje wentylator nawiewu
  • Citroen C5 I
  • instalacja elektryczna
Diagnoza komputerem wykazuje, że uszkodzony jest wentylator. Podczas naprawy okazało się, że silnik wentylatora jest sprawny technicznie. W kabinie znajduje się sterownik (w nogach pasażera po lewej stronie) odpowiadający za sterowanie silnikiem wentylatora. Usterka polegała na tym, że w wyniku słabego styku na złączu 2pinowym nastąpiło wypalenie połączeń lutowanych w płytce sterownika. Należy wymienić piny i polutować punkty dając większą ilość cyny. Wcześniej, w celu lepszego połączenia i odprowadzenia ciepła, powiększając powierzchnię do lutowania .Przed włożeniem wtyczek należy przemyć styki połączeń sterownika i wtyczek odpowiednim preparatem. Podczas naprawy i sprawdzania pracy wentylatora nie należy wyjmować z kanału nadmuchowego sterownika, ponieważ może on ulec przegrzaniu i uszkodzeniu. Uszkodzenie sterownika objawia się tym, iż brak jest regulacji siły nadmuchu a wentylator pracuje na maksymalnych obrotach.
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen C5 I Hatchback