Szukaj

Informacje o Citroen C5 I

Lata produkcji: 2000 – 2007
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Citroen C5 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C5 I

Liczba ocen: 455
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Poważne usterki - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,4
~mareno
Hatchback 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
Dobre, solidne auto, o komforcie o którym inne marki mogą pomarzyć. Do tego świetne blachy, w kwestii ocynku Niemcy i Japończycy mogliby Francuzom sznurówki wiązać. Awaryjność przeciętna, na pewno nie tak wysoka, jak mówią stereotypy. Zawieszenie hydropneumatyczne (u mnie hydroactive 3+ z 6 gruchami) w zasadzie jest bezobsługowe i bardzo trwałe, a koszty napraw wbrew pozorom nie kosztują majątku (sfera 200 zł, siłownik 500 zł - wymienia się tylko uszkodzone sfery, nie trzeba wymieniać kompletu, to samo z siłownikami, nie trzeba wymieniać parami jak zwykłych amortyzatorów). Pozostałe części często dużo tańsze, niż do VW, czy Opla. Nawet ceny oryginalnych części miło zaskakują. W środku sporo miejsca, tylna kanapa bardzo wygodna, do tego spory bagażnik. W tej chwili za mniej niż 10 tys (wersja mk1) można kupić wygodne, przestronne auto, które wbrew obiegowym opiniom wcale nie psuje się tak często jak wielu uważa. Z reguły opinie na ten temat mówią Ci, którzy w życiu do czynienia z C5 nie mieli, ale wiedzą lepiej "Bo Edek mu mówił". Kto kupi zadbany egzemplarz, nie będzie żałował i po krótkim czasie stanie się hydromaniakiem. C5 to świetna opcja jako auto rodzinne. Na minus dałbym tylko przygody z elektroniką, auto lubi raz po raz wyrzucić jakiś błąd, ale przy tej liczbie czujników, czujniczków, nie trudno o to, by komp coś pokazał. Reasumując, kupujcie bo warto. Nie jest to auto idealne, ale dużo lepsze niż wielu uważa.
3,9
~pitcarn
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
Citroena mam już ponad 2 lata. Kupiłem z teoretycznym przebiegiem 236tys. km. Faktyczny przebieg jest większy o minimum 60-80tys. km. Auto było sprowadzane z Niemiec, na 100% jest po kolizyjne (uszkodzenia sugerują najechanie na tył auta i dobicie przodem w inny samochód). Moja wersja to Exclusive z automatem, tempomatem, nagłośnieniem JBL, skórą, podgrzewanymi fotelami i innymi bajerami (brakuje tylko dużego ekranu z navi ). Autem w niemczech jeździł stolarz (we wnętrzu pełno wiórów i resztek zaschniętego wikolu) i nie dbał o ten samochód. Wszystko było dobrze do chwili gdy temperatura na zewnątrz powyżej około 10 stopni. Poniżej tej temperatury zaczęły dawać o sobie znać zaniedbania i standardowe usterki tego modelu. W silniku: musiałem wymienić popychacze hydrauliczne. Objawy to nierówna praca podczas rozgrzewania silnika, pojawiający się antipollution fault przechodzący czasem w catalitic converter fault. Usterkę powodują zalepiające się nagarem otwory. Po wymianie popychaczy, silnik pracuje równo i bez problemowo. Niestety bierze olej (mieszczę się w 0,5l/1000km deklarowanym przez producenta) ale niesmak pozostaje. Drugą poważną usterką są elektrozawory w skrzyni biegów AL4. Citroen uważa że olej w skrzyni jest niewymienny. Te zalecenie szybko się mści na właścicielach aut. Po przebiegu około 150tys. lub więcej padają elektrozawory. Objawem jest przejście skrzyni w tryb awaryjny objawiający się silnym szarpnięciem i zapięciem na stałe 3 biegu. Wymiana 2 elektrozaworów z płyty sterującej i wymiana co 80tys. oleju rozwiązuje problem. Ostatnią poważną awarią jest motoreduktor klapek/mieszalnika klimatyzacji. Między klapką i trzpieniem motoreduktora występuje połączenie twardy plastik- miękki plastik przez co gniazdo w klapkach się wyrabia i nie ma możliwości sterowania temperaturą. Naprawa jest o tyle kłopotliwa że trzeba zdejmować całą deskę rozdzielczą lub wycinać jej fragment. Po za tymi usterkami musiałem wymienić klocki, uszczelki pod pokrywami zaworów, łożyska tylnych wahaczy, zrobić przednie zawieszenie: tuleje,łączniki i naprawić masę innych drobnych pierdół (np. zapadający się fotel kierowcy- wypełnienie z gąbki rozerwało się i przeszło przez sprężyny pod fotelem. wystarczyło dać matę na sprężyny, wymiana uchylnej szyby tylnej- pękła po próbach naprawy wytartych ścieżek lakierem przewodzącym przez poprzedniego właściciela. Punktowo było go za dużo i naprężenia spowodowały dosłownie wybuch tylnej szyby). Te drobne usterki wynikają z dużego przebiegu auta oraz totalnego niedbania przez poprzedniego właściciela. Teraz mam już auto któremu mogę ufać i wybierać się nim w najdalszą podróż bez stresu. Jazda autem jest bardzo komfortowa, miałem okazję jeździć renault laguną 2 i citroen jest jeszcze bardziej miękki. Kompletnie nie czuć większości nierówności drogi. Jedyne zastrzeżenie, wyciszenie silnika powyżej 3tys. obr/min. można swobodnie rozmawiać ale diesel z renault jest cichszy. W aucie mam lpg: sterownik stag go fast, wtryski reg fast i reduktor shark1200. Po 50tys. km musiałem regenerować wtryski lpg i reduktor (lpg na stacjach niestety jest po za kontrolą urzędów co odbija się na jakości tego paliwa ;/ ) po za tym jest ok. koszty dużo niższe niż na ON. Jazda tak samo jak na benzynie.
4,7
~Tomasz
Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW
Citroen C5 I
Perfekcyjne zabezpieczenie antykorozyjne. Silnik zupełnie bezawaryjny(choć mało dynamiczny) - nadaje się do instalacji gazowej, choć na razie nie mam takiej potrzeby by go "zagazować". Przeciętna dynamika ma swój plus - nie jest to model preferowany przez panów ubierających się na sportowo, którzy nie mają nic wspólnego ze sportem. Bardzo dobre wyposażenie. Stylistyka ponadczasowa - zarówno zewnątrz, jak i w środku. Hamulce, ogólnie hamowanie - jak do tej pory na śniegu i lodzie bardzo pozytywnie mnie zaskoczył - specjalnie testowałem go w takich warunkach by sprawdzić jak się zachowa. Zawieszenie hydropneumatyczne - podobno 300 tys.bez żadnych napraw, niektórzy robią nawet ponad 400 tys. - wystarczy tylko przy wymianie opon poprosić mechanika by sprawdził poziom płynu i ewentualnie dolał odrobinę.

Raporty spalania Citroen C5 I

Liczba raportów: 380
Średnie spalanie dla Citroen C5 I
8,0 – 11,8
l/100 km
6,1 – 7,7
l/100 km
6,0 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Kombi 1.8i 16V 116KM 85kW
Citroen C5 I
Miałęm takiego pół roku temu, użytkowałem go 2.5 roku. Kilometrów zrobiłem nim coś około 60 tysięcy przez ten okres kiedy go posiadałem. Jeżdżę przecietnie, niezbyt wolno, niezbyt szybko. Minimalne spalanie to 7 litrów LPG , średnio po okolicy wjeżdżając w miasto to od 9 do 10 litrów LPG. Najwięcej spalił 12 litrów gazu. Instalacja BRC wystrojona ładnie i dość szybko przełączał się na gaz. Spalanie super, wygoda jazdy swietna, pomniejszające lusterka świetne do parkowania. większy od wszelkiej maści passatów i tym podobnych samochodów. Na lepszym zawieszeniu nie jeździłem. Gdyby tylko się nie psuł to jeździł bym do dziś nim. Jeszcze jedna rzecz, malutki promień skrętu. Na ciasnych parkingach trzeba się składać do w*****ia na miejsce przodem na 3 razy. Tyłem coś lepiej ale trzeba mieć dobrze wyczuty samochód.
11,2
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
Jak na takie gabaryty, auto nie pali dużo. Jak długo stoimy w korkach to dochodzi nawet do 13l. Na długiej trasie przy stałej jeździe 100-130 udało mi sie zejść do 9.8l ale przeważało 100-110 a podczas wyprzedzania 3bieg do 140 i zwalniane. jakby auto miało dłuższy piąty bieg bo ten według mnie jest za krótki przy 110 km/h = 3000rpm było by jeszcze lepiej. Wskazania komputera nic nie mają do prawdziwego spalania. Plusem auta jest to że szybko łapie temperature dzięki czemu oszczędzamy benzynę i jeździmy na LPG.
6,2
Kombi 2.2 HDi FAP 133KM 98kW
Citroen C5 I
Auto jak na te gabaryty bardzo oszczędne, dla przykładu jazda miejska na krótkich dystansach w poznańskich korkach to około 7,5l/100km oczywiście może być i 9 ale to już but w podłogę od każdych świateł. Na autostradzie na tempomacie: 110km/h to 5,5l/100km, 140km/hto już bliżej 7l. Dodam jeszcze że na trasie z Bordeaux we francji do Poznania jazda we francji non stop 150km/h (tempomat) a przez niemcy od 160 do odcięcia (210 bo więcej nie idzie) to 8,4l/100km. Więc jestem bardzo zadowolony. aaa i nie patrzcie na spalanie wg komputera mój zawyża dokładnie o 1,4l

Usterki Citroen C5 I

Liczba wpisów: 40
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
Klimatyzacja automatyczna, lewa strona.
  • Citroen C5 I
  • inne
Występowanie usterki:
Chyba jedną z większych bolączek wersji MkI jest "wycierające" się gniazdo klapki chłodzenia po stronie kierowcy. Można temu zaradzić "domowym" sposobem (opis na forum Klubu Cytrynki), ale niewątpliwe to wada. Polega na "podgrzewaniu" kierowcy do granic wytrzymałości na skutek zużytego gniazda zębatki klapy współpracującej z motoreduktorem. Można wybrać między "gotowcem" poprawiony motoreduktor albo na własnoręcznym poprawieniu zębatki motoreduktora (opis j.w.). Innych poważnych wad nie widzę.
2 komentarze
Nie pracuje wentylator nawiewu
  • Citroen C5 I
  • instalacja elektryczna
Diagnoza komputerem wykazuje, że uszkodzony jest wentylator. Podczas naprawy okazało się, że silnik wentylatora jest sprawny technicznie. W kabinie znajduje się sterownik (w nogach pasażera po lewej stronie) odpowiadający za sterowanie silnikiem wentylatora. Usterka polegała na tym, że w wyniku słabego styku na złączu 2pinowym nastąpiło wypalenie połączeń lutowanych w płytce sterownika. Należy wymienić piny i polutować punkty dając większą ilość cyny. Wcześniej, w celu lepszego połączenia i odprowadzenia ciepła, powiększając powierzchnię do lutowania .Przed włożeniem wtyczek należy przemyć styki połączeń sterownika i wtyczek odpowiednim preparatem. Podczas naprawy i sprawdzania pracy wentylatora nie należy wyjmować z kanału nadmuchowego sterownika, ponieważ może on ulec przegrzaniu i uszkodzeniu. Uszkodzenie sterownika objawia się tym, iż brak jest regulacji siły nadmuchu a wentylator pracuje na maksymalnych obrotach.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
3,8
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 238 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Silnik EW10J4 Instalacja: stag go fast,omvl reg fast, shark1200, butla 55L( wchodzi 45 litrów lpg) w miejscu koła zapasowego, wlew pod klapką (z przejściówką, choć mieści się tam duży wlew). Auto jeździło bardzo dobrze aż do 50tys. km. potem polepiły się wtryski (zestaw naprawczy rozwiązał problem) i membrana w parowniku wymaga wymiany (problem z wolnymi obrotami, duże...
4,8
Kombi 1.8i 16V 116KM 85kW
Citroen C5 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 56
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 33 tys. km
Jeśli chodzi o instalacje BRC to nie mam zastrzeżeń co do pracy silnika gdyż nigdy nie zauważyłem nic nie pokojącego, jednak nie daje maksymalnej oceny gdyż cena instalacji jest zdecydowanie za wysoka. To bardzo boli gdy do auta za 5 tysięcy trzeba dołożyć 500 zł za reduktor. Nie wpominając o montażu, ja akurat zamontowałem sam więc koszty mniejsze.
5,0
Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW
Citroen C5 I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Bardzo dobra instalacja , dobrze wydane pieniądze , w trasie samochód bardzo ekonomiczny około 9-10 litrów gazu w mieście w granicach 11-12. Wykonuje przeglądy co 15 tyś kilometrów i wszystko bardzo dobrze działa . Proponowano mi różne wynalazki połowę Polskiej połowę jakiejś innej instalacji, dobrze że zdecydowałem się na firmę Landi Renzo .
Citroen C5 I