Szukaj

Informacje o Citroen C5 I

Lata produkcji: 2000 – 2007
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Citroen C5 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C5 I

Liczba ocen: 464
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~zibi2612
Hatchback 2.0 HPi 140KM 103kW
Citroen C5 I
Auto kupiłem bezkolizyjne z przebiegiem 70 000 km. Od razu wymienione cały rozrząd , paski, pompa wody, drobny wyciek z hydropneumatyki, klocki, tarcze, klima, olej. Z początku sprawiało kłopoty , nie chciało jechać szarpało. Mechanik stwierdził ze do wymiany różne podzespoły ale najpierw doprowadziliśmy auto do dobrego elektryka który podłączył do komputera i przejrzał układ elektryczny. Naprawił uszkodzenia połączeń elektrycznych ( 3 zimne luty) i nagle auto odżyło. 2 lata jazdy 13 000 km i tylko leję paliwo. Jak ktoś kupi auto złożone z trzech to co miesiąc może być u mechanika i to wszystko jedno jakiej marki. Na razie cieszą się jazdą bo komfort przewyższa konkurencję
4,8
~Zbigniew
Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW
Citroen C5 I
Kupiłem auto które nie miało kolizji z autentycznym przebiegiem 69 000 km potwierdzonym certyfikatem. Auto na początku sprawiało kłopot. Mechanik chciał wymieniać po kolei różne części, w końcu doprowadzony do dobrego elektryka który znalazł 3 zimne luty - które powodowały kłopoty. od tego czasu jeżdże 2 lata 20 000 km i tylko leje paliwo. Przy jeżdzie 90 km na godzinę pali 6,5 l benzyny, przy 110 pali 7,2 w mieście 7,8. Nie rozumiem ludzi którzy napisali że raz w miesiącu byli u mechanika, u mnie sie nic nie dzieje
4,3
~PK
Kombi 2.0 HPi 140KM 103kW
Citroen C5 I
Auto przestronne, wygodne, zrywne ale przy silniku HPI kłopotliwe. Kupując je w 2013r z przebiegiem 110 tyś km wpakowałem się w niezłe wydatki. A paliła się tylko kontrolka silnika... Sprzedałem z przebiegiem 150 tyś. Auto było zadbane i serwisowane w ASO ale usterki i doprowadzenie go stopniowo do bezawaryjności pochłonęło duuuużo pieniędzy. Lepiej w HPI nie pakować się. Kupując C5 należy od razu kupić program Lexia i mieć laptopa z dobrą baterią, który obsługuje system XP. Żadne inne programy diagnostyczne typu Bosch bo rozwali on komputer w aucie. Wiem bo to przerabiałem. Żarówki przednie ksenonowe, które trzeba kupować oryginalne a nie tanie zamienniki, które mogą zjarać elektronikę. Ich wymiana też dość kłopotliwa. Tylna klapa ciężka więc siłowniki też co jakiś czas padają. Aby je wyjąć trzeba całą podsufitkę wymontować. Dużo pracy i wkur..w leci przy tym. Tylna szyba otwiera się ale trzeba nowy kabel poprowadzić bo stary przeciera się. Ręczny jest na przednie koła - czasem diagnosta niekumaty na przeglądzie na mnie krzyczał, że nie mam z tyłu ręcznego a on z przodu jest :) Zawieszenie hydro nigdy mnie nie zawiodło. Raz jakiś wężyk wypadł to go wcisnąłem na miejsce i po naprawie. Płyn tylko trzeba wymienić zgodnie z zaleceniami aby zawieszenie działało bez zarzutu. Żarówki w tylnych lampach też co jakiś czas mi się paliły - za często. Jak się komuś ruszają to na zapałki je zaklinować aby nie wypadły. Warto z czujnikiem sport mieć zawieszenie - gdy jeździmy po mieście czy w górach to utwardza ono zawieszenie. Ja miałem to i sobie chwaliłem. Wymiana wentylatora nagrzewnicy – uuu cały dzień spędzony w warsztacie bo trzeba całą deskę rozdzielczą wyjąć łącznie z kolumną kierownicy. Straszna rzeźba była a mechanik tylko kiwał głową jak na mnie patrzył ale sam wymieniłem :) W mieście pali 11-12 l benzyny, w trasie ok 8,5l na 100 km. Gazu nie da się zamontować do HPI zw na wtrysk bezpośredni. Tzn da się ale koszty baaardzo duże więc nie opyla się. C5 kupił bym ponownie ale po lifcie czyli po 2004r i nigdy HPI. Nigdy HPI bo mnie drgawki biorą jak to wspominam. A i C5 się nie psuje tylko się z nami drażni :P Za gramatykę, styl i błędy w pisowni przepraszam. Miłej lektury ;)

Raporty spalania Citroen C5 I

Liczba raportów: 396
Średnie spalanie dla Citroen C5 I
8,1 – 11,8
l/100 km
6,1 – 7,7
l/100 km
6,0 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Kombi 1.8i 16V 116KM 85kW
Citroen C5 I
Miałęm takiego pół roku temu, użytkowałem go 2.5 roku. Kilometrów zrobiłem nim coś około 60 tysięcy przez ten okres kiedy go posiadałem. Jeżdżę przecietnie, niezbyt wolno, niezbyt szybko. Minimalne spalanie to 7 litrów LPG , średnio po okolicy wjeżdżając w miasto to od 9 do 10 litrów LPG. Najwięcej spalił 12 litrów gazu. Instalacja BRC wystrojona ładnie i dość szybko przełączał się na gaz. Spalanie super, wygoda jazdy swietna, pomniejszające lusterka świetne do parkowania. większy od wszelkiej maści passatów i tym podobnych samochodów. Na lepszym zawieszeniu nie jeździłem. Gdyby tylko się nie psuł to jeździł bym do dziś nim. Jeszcze jedna rzecz, malutki promień skrętu. Na ciasnych parkingach trzeba się składać do w*****ia na miejsce przodem na 3 razy. Tyłem coś lepiej ale trzeba mieć dobrze wyczuty samochód.
11,2
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
Jak na takie gabaryty, auto nie pali dużo. Jak długo stoimy w korkach to dochodzi nawet do 13l. Na długiej trasie przy stałej jeździe 100-130 udało mi sie zejść do 9.8l ale przeważało 100-110 a podczas wyprzedzania 3bieg do 140 i zwalniane. jakby auto miało dłuższy piąty bieg bo ten według mnie jest za krótki przy 110 km/h = 3000rpm było by jeszcze lepiej. Wskazania komputera nic nie mają do prawdziwego spalania. Plusem auta jest to że szybko łapie temperature dzięki czemu oszczędzamy benzynę i jeździmy na LPG.
6,2
Kombi 2.2 HDi FAP 133KM 98kW
Citroen C5 I
Auto jak na te gabaryty bardzo oszczędne, dla przykładu jazda miejska na krótkich dystansach w poznańskich korkach to około 7,5l/100km oczywiście może być i 9 ale to już but w podłogę od każdych świateł. Na autostradzie na tempomacie: 110km/h to 5,5l/100km, 140km/hto już bliżej 7l. Dodam jeszcze że na trasie z Bordeaux we francji do Poznania jazda we francji non stop 150km/h (tempomat) a przez niemcy od 160 do odcięcia (210 bo więcej nie idzie) to 8,4l/100km. Więc jestem bardzo zadowolony. aaa i nie patrzcie na spalanie wg komputera mój zawyża dokładnie o 1,4l

Usterki Citroen C5 I

Liczba wpisów: 44
Uszkodzenia koła pasowego napędu osprzętu.
  • Citroen C5 I Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW 2001-2004
  • silnik
  • 290 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mam auto od 10 lat i 3 razy uszkodziło mi się koło napędowe osprzętu. To co jest na wale. Uszkadza się guma w środku podobno służąca ochronie osprzętu przed drganiami. Moim zdaniem sztywne odlewane koło byłoby bezawaryjne i nawet jeśli po jakimś czasie uszkodzeniu ulegnie alternator lub sprężarka klimatyzacji,w co wątpię koszty będą niższe niż to co potrafi przez takie koło narobić spalony pasek wieloklinowy oddalony od paska rozrządu o kilka mm. Niestety takiego koła nie znalazłem u żadnego sprzedawcy. U mnie na szczęście podtopiło tylko obudowę rozrządu. Koło w zależności od producenta wytrzymuje kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i się rozpada robiąc w najlepszym przypadku bałagan na napinaczy i kołach osprzętu.
1 komentarz
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
Klimatyzacja automatyczna, lewa strona.
  • Citroen C5 I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 46
Nie 4
Chyba jedną z większych bolączek wersji MkI jest "wycierające" się gniazdo klapki chłodzenia po stronie kierowcy. Można temu zaradzić "domowym" sposobem (opis na forum Klubu Cytrynki), ale niewątpliwe to wada. Polega na "podgrzewaniu" kierowcy do granic wytrzymałości na skutek zużytego gniazda zębatki klapy współpracującej z motoreduktorem. Można wybrać między "gotowcem" poprawiony motoreduktor albo na własnoręcznym poprawieniu zębatki motoreduktora (opis j.w.). Innych poważnych wad nie widzę.
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
3,8
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 238 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Silnik EW10J4 Instalacja: stag go fast,omvl reg fast, shark1200, butla 55L( wchodzi 45 litrów lpg) w miejscu koła zapasowego, wlew pod klapką (z przejściówką, choć mieści się tam duży wlew). Auto jeździło bardzo dobrze aż do 50tys. km. potem polepiły się wtryski (zestaw naprawczy rozwiązał problem) i membrana w parowniku wymaga wymiany (problem z wolnymi obrotami, duże...
4,8
Kombi 1.8i 16V 116KM 85kW
Citroen C5 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 56
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 33 tys. km
Jeśli chodzi o instalacje BRC to nie mam zastrzeżeń co do pracy silnika gdyż nigdy nie zauważyłem nic nie pokojącego, jednak nie daje maksymalnej oceny gdyż cena instalacji jest zdecydowanie za wysoka. To bardzo boli gdy do auta za 5 tysięcy trzeba dołożyć 500 zł za reduktor. Nie wpominając o montażu, ja akurat zamontowałem sam więc koszty mniejsze.
5,0
Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW
Citroen C5 I
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Bardzo dobra instalacja , dobrze wydane pieniądze , w trasie samochód bardzo ekonomiczny około 9-10 litrów gazu w mieście w granicach 11-12. Wykonuje przeglądy co 15 tyś kilometrów i wszystko bardzo dobrze działa . Proponowano mi różne wynalazki połowę Polskiej połowę jakiejś innej instalacji, dobrze że zdecydowałem się na firmę Landi Renzo .
Citroen C5 I