Szukaj

Informacje o Citroen C5 I Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Dane techniczne Citroen C5 I Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW 2001-2004

Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5

Oceny Citroen C5 I Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW 2001-2004

Liczba ocen: 42
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie

Wady

- Koszty utrzymania - Poważne usterki - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,4
~m
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
5 lat użytkowania i przejechanie ponad 150 tys. km (z czego 140 tys. na gazie). Samochód czasami drażni różnymi pierdołami, które lubią żyć swoim życiem (głównie przez wszechobecną elektrykę), ale wynagradza to wielkością wnętrza, wygodą, zawieszeniem i niezawodnym silnikiem. Silnik solidny, bezproblemowy, dobry do gazu. Hydraulika zawieszenia po przejechaniu prawie 300 tys. z czego 150 po polskich dziurach jak na razie bezobsługowa i bezproblemowa. Dobrze mieć mechanika, który wie jak go naprawiać bo z partaczami można popłynąć finansowo. Czasem drażni ale w zasadzie to solidny samochód. Stosunek jakości do ceny moim zdaniem na 5 ale trzeba naprawiać na bieżąco.
3,9
~pitcarn
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
Citroena mam już ponad 2 lata. Kupiłem z teoretycznym przebiegiem 236tys. km. Faktyczny przebieg jest większy o minimum 60-80tys. km. Auto było sprowadzane z Niemiec, na 100% jest po kolizyjne (uszkodzenia sugerują najechanie na tył auta i dobicie przodem w inny samochód). Moja wersja to Exclusive z automatem, tempomatem, nagłośnieniem JBL, skórą, podgrzewanymi fotelami i innymi bajerami (brakuje tylko dużego ekranu z navi ). Autem w niemczech jeździł stolarz (we wnętrzu pełno wiórów i resztek zaschniętego wikolu) i nie dbał o ten samochód. Wszystko było dobrze do chwili gdy temperatura na zewnątrz powyżej około 10 stopni. Poniżej tej temperatury zaczęły dawać o sobie znać zaniedbania i standardowe usterki tego modelu. W silniku: musiałem wymienić popychacze hydrauliczne. Objawy to nierówna praca podczas rozgrzewania silnika, pojawiający się antipollution fault przechodzący czasem w catalitic converter fault. Usterkę powodują zalepiające się nagarem otwory. Po wymianie popychaczy, silnik pracuje równo i bez problemowo. Niestety bierze olej (mieszczę się w 0,5l/1000km deklarowanym przez producenta) ale niesmak pozostaje. Drugą poważną usterką są elektrozawory w skrzyni biegów AL4. Citroen uważa że olej w skrzyni jest niewymienny. Te zalecenie szybko się mści na właścicielach aut. Po przebiegu około 150tys. lub więcej padają elektrozawory. Objawem jest przejście skrzyni w tryb awaryjny objawiający się silnym szarpnięciem i zapięciem na stałe 3 biegu. Wymiana 2 elektrozaworów z płyty sterującej i wymiana co 80tys. oleju rozwiązuje problem. Ostatnią poważną awarią jest motoreduktor klapek/mieszalnika klimatyzacji. Między klapką i trzpieniem motoreduktora występuje połączenie twardy plastik- miękki plastik przez co gniazdo w klapkach się wyrabia i nie ma możliwości sterowania temperaturą. Naprawa jest o tyle kłopotliwa że trzeba zdejmować całą deskę rozdzielczą lub wycinać jej fragment. Po za tymi usterkami musiałem wymienić klocki, uszczelki pod pokrywami zaworów, łożyska tylnych wahaczy, zrobić przednie zawieszenie: tuleje,łączniki i naprawić masę innych drobnych pierdół (np. zapadający się fotel kierowcy- wypełnienie z gąbki rozerwało się i przeszło przez sprężyny pod fotelem. wystarczyło dać matę na sprężyny, wymiana uchylnej szyby tylnej- pękła po próbach naprawy wytartych ścieżek lakierem przewodzącym przez poprzedniego właściciela. Punktowo było go za dużo i naprężenia spowodowały dosłownie wybuch tylnej szyby). Te drobne usterki wynikają z dużego przebiegu auta oraz totalnego niedbania przez poprzedniego właściciela. Teraz mam już auto któremu mogę ufać i wybierać się nim w najdalszą podróż bez stresu. Jazda autem jest bardzo komfortowa, miałem okazję jeździć renault laguną 2 i citroen jest jeszcze bardziej miękki. Kompletnie nie czuć większości nierówności drogi. Jedyne zastrzeżenie, wyciszenie silnika powyżej 3tys. obr/min. można swobodnie rozmawiać ale diesel z renault jest cichszy. W aucie mam lpg: sterownik stag go fast, wtryski reg fast i reduktor shark1200. Po 50tys. km musiałem regenerować wtryski lpg i reduktor (lpg na stacjach niestety jest po za kontrolą urzędów co odbija się na jakości tego paliwa ;/ ) po za tym jest ok. koszty dużo niższe niż na ON. Jazda tak samo jak na benzynie.
4,0
~Sobek
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
Kupiłem od 1 właściciela 109tys km, serwisowane w ASO ale zaniedbane. Po zakupie musiałem zainwestować w servis około 3tys..Olej,płyny AWARIE itp. Z autem teraz mam tylko 1 problem mianowicie ma opóźnioną reakcję na pedał gazu, czasami czekam 1 sekundę zanim zacznie przyśpieszać..Skrzynia automatyczna AL4..Nikt nie wie co na to poradzić...po za tym wszystko ok,,,silnik żyleta i bardzo ekonomiczny,na LPG pojawia się komunikat o Kontroli spalin..co 5 tys km i nie znika cza jechać na regulację LPG, bardzo wrażliwy ma silniczek ten piesek francuski. Po za tym jeździ jak marzenie, rozpieszcza mnie i moją zonę komfortem i ciszą w środku.Za takie pieniądze taki luksus to nie wiem gdzie się jeszcze dostanie..

Raporty spalania Citroen C5 I Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW 2001-2004

Liczba raportów: 34
Średnie spalanie dla Citroen C5 I Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW 2001-2004
9,0
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,2
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
Jak na takie gabaryty, auto nie pali dużo. Jak długo stoimy w korkach to dochodzi nawet do 13l. Na długiej trasie przy stałej jeździe 100-130 udało mi sie zejść do 9.8l ale przeważało 100-110 a podczas wyprzedzania 3bieg do 140 i zwalniane. jakby auto miało dłuższy piąty bieg bo ten według mnie jest za krótki przy 110 km/h = 3000rpm było by jeszcze lepiej. Wskazania komputera nic nie mają do prawdziwego spalania. Plusem auta jest to że szybko łapie temperature dzięki czemu oszczędzamy benzynę i jeździmy na LPG.
11,1
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
Części nie są drogie. Komplet rozrządu z pompa wody oryginał citroen znalazłem za 480zł. Zamienniki około 350zł. "Amortyzatory" czyli kule/sfery nowe po 200zł/szt. a wymienia się średnio co 200tys. km.
8,3
Kombi 2.0i 16V 136KM 100kW
Citroen C5 I
Samochód rocznik 2001/2002. Jak dla mnie rewelacja. Jak na takie duże auto to spalanie w mieście ok. 10 l gazu jest super, w trasie 7 l to pestka Przejechane 440 tyś.km, w tym na gazie 8 lat. Właściciel ASO Citroena powiedział mi, że ten silnik jest super i jeszcze wytrzyma. min. 550 tyś km, to dla niego pestka.

Usterki Citroen C5 I

Liczba wpisów: 40
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
Klimatyzacja automatyczna, lewa strona.
  • Citroen C5 I
  • inne
Występowanie usterki:
Chyba jedną z większych bolączek wersji MkI jest "wycierające" się gniazdo klapki chłodzenia po stronie kierowcy. Można temu zaradzić "domowym" sposobem (opis na forum Klubu Cytrynki), ale niewątpliwe to wada. Polega na "podgrzewaniu" kierowcy do granic wytrzymałości na skutek zużytego gniazda zębatki klapy współpracującej z motoreduktorem. Można wybrać między "gotowcem" poprawiony motoreduktor albo na własnoręcznym poprawieniu zębatki motoreduktora (opis j.w.). Innych poważnych wad nie widzę.
2 komentarze
Nie pracuje wentylator nawiewu
  • Citroen C5 I
  • instalacja elektryczna
Diagnoza komputerem wykazuje, że uszkodzony jest wentylator. Podczas naprawy okazało się, że silnik wentylatora jest sprawny technicznie. W kabinie znajduje się sterownik (w nogach pasażera po lewej stronie) odpowiadający za sterowanie silnikiem wentylatora. Usterka polegała na tym, że w wyniku słabego styku na złączu 2pinowym nastąpiło wypalenie połączeń lutowanych w płytce sterownika. Należy wymienić piny i polutować punkty dając większą ilość cyny. Wcześniej, w celu lepszego połączenia i odprowadzenia ciepła, powiększając powierzchnię do lutowania .Przed włożeniem wtyczek należy przemyć styki połączeń sterownika i wtyczek odpowiednim preparatem. Podczas naprawy i sprawdzania pracy wentylatora nie należy wyjmować z kanału nadmuchowego sterownika, ponieważ może on ulec przegrzaniu i uszkodzeniu. Uszkodzenie sterownika objawia się tym, iż brak jest regulacji siły nadmuchu a wentylator pracuje na maksymalnych obrotach.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen C5 I Kombi