Szukaj

Informacje o Citroen C5 II Kombi 1.8i 16V 125KM 92kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Klasa średnia
Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.
czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1749 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 81 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~svensko
Kombi 1.8i 16V 125KM 92kW
Citroen C5 II
przestronne wygodne auto rewelacyne w dlugich trasach dzieki swojemu zawieszeniu hydraktiv3 auto plynie po drodze a nie jedzie.Czytajac komentarze na 'nie' zastanawiam sie na ktorym szrocie kupili swoje auta. Jesli w warsztacie nie potrafia czegos zrobic to nie auto jest zle tylko warsztat do d...
4,7
~Zbigniew
Kombi 1.8i 16V 125KM 92kW
Citroen C5 II
Genialne auto, komfort i pojemność. Zajmuję się flotą w firmie. inne autka się psują i wtedy dzwonią do mnie, a C5 zawsze na posterunku...
5,0
~mariusz
Kombi 1.8i 16V 125KM 92kW
Citroen C5 II
duze wygodne auto za rozsadne pieniadze ktore nie sprawia wiekszych klopotow

Usterki Citroen C5 II

Liczba wpisów: 14
ubytek płynu z układu sygnalizowany przez info na wyświetlaczu
  • Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 107KM 79kW 2004-2008
  • układ chłodzenia
Po przejechaniu 1500 km do Francji i kilku dniach postoju samochodu przy próbie uruchomienia wyświetliła sie info o za niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolałem ok 1 litra i przyjechałem do Polski. Po pewnym czasie znowu sie ta informacja wyswietliła ponownie dolałem płynu ok 0.5 litra I tak kilka razy Zauważyłem dodatkowo że wystarczy odkęcić korek zbiorniczka i wtedy poziom płynu gwałtownie wzrasta i ostzrzenie znika .Obserwowałem samochód i nie zauwazyłem zadnego zewnętrznego wycieku ani podnoszenia temp.na wskażniku. W czasie pracy silnika korek odkrecilem od zbiorniczka i tez nic sie nie działo
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kostka mocująca żrówkę H7 w przednich reflektorach.
  • Citroen C5 II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Serwis autoryzowany Citrona jest zmuszony proponować wymianę całej wiązki elektrycznej za około 9000 zł w celu naprawy nieświecące żarówki w reflektorze przednim. Logiczna byłby wymiana kostki za kilka złotych, tym bardziej, że końcówki są zaciskane. Ten wynalazek polegający na bzdurnym tworzeniu kosztów jest stosowany także przez innych producentów. A samochody w ruchu jeżdżą z zapalonymi światłami jak rok długi, reflektory są plastykowe, słabo wentylowane. W lecie to smaży się wszystko na słońcu, kostka, w której zamocowana jest żarówka H7 zwęgla się, tak że po około 4 latach kłopot gotowy. Może jednak producent sensownie zareaguje stwarzając możliwość naprawy tj. wymiany elementu /a nie kombinowania/. Szkoda tracić dobrą opinię z powodu takiego drobnego, aczkolwiek bardzo uciążliwego i potencjalnie absurdalnie drogiego w naprawie uszkodzenia. Szkoda także by w serwisie dorabiali opinie, że wymiana kostki na końcu przewodów zasilających reflektor ochroni cały system elektryczny samochodu i jego komputer. Chyba, że jest to opowieść za 9 300 złotych.
1 komentarz
Zawieszenie - stuki.
  • Citroen C5 II Hatchback 1.6 HDi 109KM 80kW 2004-2008
  • układ napędowy
Przy większej prędkości i ostrzejszych zakrętach w prawo pojawia się głośne stukanie z przodu. Po wyjściu z zakrętu ustaje. Przy mniejszych prędkościach i łagodnych zakrętach nie występuje. Co może być uszkodzone?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen C5 II Kombi