Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Sedan 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2015

Lata produkcji: 2009 - 2015
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. Najsłabszy o mocy 110KM i pojemności 1.6l byłby dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospały i łatwo zniechęca się przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalają wiele więcej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić się na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym względem, a wysoka moc i moment obrotowy powodują, że sama jazda znudzi wam się wolniej, podobnie jak niezły projekt nadwozia. Pozostałe, ciekawe silniki są już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemności i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadają pułapkę – filtr FAP. Jeśli podczas jazdy lubicie mieć świadomość, że przyczyniacie się do wolniejszego wymierania saren, które skaczą wam przed maską i macie wpływ na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. Jeśli nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródłem kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczędzicie przy jego zakupie i nie powinniście tego żałować.

Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Oceny Citroen C5 III Sedan 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2015

Ogólna ocena
4,46
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(92%) NIE(8%)
ZALETY + Wyciszenie + Całokształt + Stosunek jakość/cena
WADY - Koszty utrzymania - Poważne usterki - Wentylacja i ogrzewanie

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Citroen C5 III Sedan 1.6 THP 156KM 115kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 275
Koszt ogólny 49,67 PLN
PB46.68 PLN
Wydatki serwisowe 13,61 PLN Pozostałe wydatki 64,64 PLN

Dane techniczne Citroen C5 III Sedan 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2015

Podstawowe parametry Citroen C5 III Sedan 1.6 THP 156KM 115kW
Produkowany od 2009 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Przeniesienie napędu Citroen C5 III Sedan 1.6 THP 156KM 115kW
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6

Publikacje o Citroen C5

Newsy o Citroen C5

Citroen C5 III Sedan