Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Sedan 1.8i 16V 125KM 92kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. Najsłabszy o mocy 110KM i pojemności 1.6l byłby dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospały i łatwo zniechęca się przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalają wiele więcej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić się na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym względem, a wysoka moc i moment obrotowy powodują, że sama jazda znudzi wam się wolniej, podobnie jak niezły projekt nadwozia. Pozostałe, ciekawe silniki są już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemności i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadają pułapkę – filtr FAP. Jeśli podczas jazdy lubicie mieć świadomość, że przyczyniacie się do wolniejszego wymierania saren, które skaczą wam przed maską i macie wpływ na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. Jeśli nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródłem kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczędzicie przy jego zakupie i nie powinniście tego żałować.

Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Dane techniczne Citroen C5 III Sedan 1.8i 16V 125KM 92kW 2007-2010

Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1749 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 82,7 x 81,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Citroen C5 III Sedan 1.8i 16V 125KM 92kW 2007-2010

Liczba ocen: 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Koszty utrzymania - Drobne usterki - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,4
~Wic
Sedan 1.8i 16V 125KM 92kW
Citroen C5 III
Ogromne zalety ale i drobne ubytki się zdarzają. Wady: Bym poprawił wyciszenie, dodał więcej biegów, zamontował spowalniacze klapy bagażnika, rejestrator jazdy i usprawnił wymianę świateł dziennych. Czasem w zimę zamarcało otwieranie klapy silnika. Mały promień skrętu przez co do parkowania w mieście trzeba przywyknąć i brać poprawkę na dodatkowe ruchy kierownicą ;P słabo rozwiązana kwestia odmrażania przedniej szyby. W zimę czasem trzeba powalczyć z nawiewem by go doregulować ale to może być moja wina bo ja nigdy nie grzeję za mocno a 'w sam raz dla siebie' przez co innym bywa chłodniej :P Zalety; Wygoda, komfort, prezentacja, bezproblemowa wymiana świateł podstawowych, Auto zapakowane po brzegi, 5 osób w kabinie. Totalny komfort, brak szorowania tyłkiem po ziemii. Dużo miejsca pomimo pełnego składu (a drobni nie jesteśmy). Doskonały na trasy, pojemny.
4,4
~popey
Sedan 1.8i 16V 125KM 92kW
Citroen C5 III
bardzo ładny samochód cechuje go wygoda i przyjemność z jazdy nie miałem z nim żadnego poważnego problemu
3,9
~toldi
Sedan 1.8i 16V 125KM 92kW
Citroen C5 III
na niskich obrotach dosc fajnie ale powyzej 3000tys/obr.juz go slychac (Wyciszenie)
Citroen C5 III Sedan