Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2007-2009

Lata produkcji: 2007 – 2009
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. Najsłabszy o mocy 110KM i pojemności 1.6l byłby dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospały i łatwo zniechęca się przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalają wiele więcej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić się na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym względem, a wysoka moc i moment obrotowy powodują, że sama jazda znudzi wam się wolniej, podobnie jak niezły projekt nadwozia. Pozostałe, ciekawe silniki są już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemności i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadają pułapkę – filtr FAP. Jeśli podczas jazdy lubicie mieć świadomość, że przyczyniacie się do wolniejszego wymierania saren, które skaczą wam przed maską i macie wpływ na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. Jeśli nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródłem kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczędzicie przy jego zakupie i nie powinniście tego żałować.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Karoseria

Wady

- Układ jezdny - Ergonomia - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,2
~Paweł K
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Bardzo wygodna - pneumatyczne zawieszenie to naprawdę przyjemna sprawa. Po przejechaniu 300, czy 500km wysiadasz z samochodu i plecy Cię nie bolą... Super. W porównaniu z X3, którą poprzednio jeździliśmy niebo a ziemia. Ekonomiczny silnik. Średnia przy jeździe mieszanej 30% miasto 70% trasa do miasta spalanie 7,6l Sporo drobnych usterek, co prawda często trzeba zaglądać do serwisu, ale koszty części i robocizny są o niebo niższe niż w BMW. Niestety nie dla kogoś, kto lubi "Radość z jazdy" - silnik przy tej masie nie jest wystarczający. Jeździ, bo jeździ. Dla spokojnego kierowcy z żoną i dziećmi idealny.
4,7
~Mieteq
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Ogólnie niezawodny i naprawdę wygodne auto, przeznaczone dla osób spokojnie poruszających się co nie znaczy że nie ma ducha. Przez 3 lata oprócz wymiany oleju czy klocków miałem problem z wyciekwyciekiem płynu od wspomagania. Drobiazg ale plama na kostce została na długo.
4,4
~MaRiO
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Fajne autko, niemal bezawaryjne (wymieniony standardowo zawór EGR). (Koszty utrzymania)
Średnie spalanie dla Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2007-2009
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Auto mega komfortowe i oszczędne. Przy dużych trasach spalanie okolo 5.3 l na, setkę. Samo miasto to juz skok pod 7. Milo mnie pod tym wzgledem zaskoczyło, bo pali podobnje jak o ponadz 300kg lżejszy Focus z tym samym silnikiem, a stylu jazdy nie mam specjalnie spokojnego. Wynikiem takich wyników jest po prostu sprawne i zadbane auto. (Koszty utrzymania)
11,9
Liczba komentarzy: 1
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
auto mega komfortowe wygodne ale i mega paliwożerne jak można pisać że pali 5-5.5 l komputer pokładowy pokazuje średnie spalanie 11.3 na zbiorniku zasięg około 840km skrzynia automat wymieniłem elementy zawieszenia przód zawór EGR klocki przód przegub zapłaciłem 2300zł .Nie piszcie takich bzdur że pali 5l jak bym nie jeździł ciężko zejść poniżej 10 nie mam ciężkiej nogi a trasy pokonywałem około 350km jednorazowo ładne wygodne komfortowe i mega paliwożerne auto wielkość 5-6l TO BZDURY (Koszty utrzymania)
8,6
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Auto bardzo wygodne komfortowe skrzynia automatyczna zawieszenie hydro.. spalanie w trasie około 7.8l przy prędkości 110-130km/h.Jazda automatem super wygodna komfortowa ale niestety nie zbyt ekonomiczna auto dopiero nabyłem więc pewnie jeszcze wiele niespodzianek mnie czeka co chwila czek się zapala .Czas pokaże czy to dobry zakup przesiadając się ze skody octavii II jest dużo lepszym autem (Koszty utrzymania)
Citroen C5 III Sedan