Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Sedan 3.0 V6 HDi Biturbo FAP 241KM 177kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. Najsłabszy o mocy 110KM i pojemności 1.6l byłby dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospały i łatwo zniechęca się przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalają wiele więcej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić się na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym względem, a wysoka moc i moment obrotowy powodują, że sama jazda znudzi wam się wolniej, podobnie jak niezły projekt nadwozia. Pozostałe, ciekawe silniki są już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemności i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadają pułapkę – filtr FAP. Jeśli podczas jazdy lubicie mieć świadomość, że przyczyniacie się do wolniejszego wymierania saren, które skaczą wam przed maską i macie wpływ na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. Jeśli nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródłem kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczędzicie przy jego zakupie i nie powinniście tego żałować.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 241 KM (177 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Silnik

Wybrane oceny

4,5
~Lukasz
Sedan 3.0 V6 HDi Biturbo FAP 241KM 177kW
Citroen C5 III
Jak najbardziej polecam to mój pierwszy citroen i jestem bardzo zadowolony nie wiem jak inne silniki ale 3.0 hdi jest super spalanie jest naprawdę zaskakujące wielu znajomych nie chciało uwierzyć ze 3.0 V6 pali tak mało nie jestem niedzielnym kierowca i mam dość ciężka nogę a na trasie przy dość wysokich prędkościach spalanie na poziomie 6-7 litrów krótkie odcinki dojazd do pracy ok7.5 litra zakorkowane miasto tryb sport 9-9.5 litra , jeśli jadę naprawdę przepisowo to spalanie spada jeszcze o jeden . Tym którzy boja się zakupu 3.0 hdi V6 mówię wam robicie błąd bo to jedyny sensowny silnik do tego samochodu i sprawdza się rewelacyjnie jeszcze raz gorąco polecam .
4,5
~lisek-85
Sedan 3.0 V6 HDi Biturbo FAP 241KM 177kW
Citroen C5 III
Ato oceniam ogolnie super i polecam tym ktozy sie nad nim zastanawiaja. Zwlaszcza ta najmocniejsza odmiane!
4,5
~J.
Sedan 3.0 V6 HDi Biturbo FAP 241KM 177kW
Citroen C5 III
Citroen C5 III Sedan