Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Tourer 1.6 HDi FAP 110KM 81kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. Najsłabszy o mocy 110KM i pojemności 1.6l byłby dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospały i łatwo zniechęca się przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalają wiele więcej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić się na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym względem, a wysoka moc i moment obrotowy powodują, że sama jazda znudzi wam się wolniej, podobnie jak niezły projekt nadwozia. Pozostałe, ciekawe silniki są już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemności i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadają pułapkę – filtr FAP. Jeśli podczas jazdy lubicie mieć świadomość, że przyczyniacie się do wolniejszego wymierania saren, które skaczą wam przed maską i macie wpływ na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. Jeśli nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródłem kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczędzicie przy jego zakupie i nie powinniście tego żałować.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Silnik

Wybrane oceny

5,0
~Maciek K.
Tourer 1.6 HDi FAP 110KM 81kW
Citroen C5 III
Świetne auto dla wszystkich, którzy lubia komfort i wygodę. Nowoczesny wygląd sprawia, że \"kasuje\" passaty czy mondeo. Jeśli nie musicie ścigać się na każdych światłach to polecam silnik 1,6 HDI. Dla kierowców z zacięciem sportowym radzę mocniejszy silnik.
4,6
~Jaros
Tourer 1.6 HDi FAP 110KM 81kW
Citroen C5 III
Doskonałe auto. Godne polecenia, zdecydowanie bije na głowę wszelkie passaty. Przy tym można kupić go wiele taniej niż okrzyczane niemieckie auta, mając przy tym o wiele więcej radości z jazdy.
4,6
~Staszek
Tourer 1.6 HDi FAP 110KM 81kW
Citroen C5 III
dużo wygodniejszy mniej usterkowy niż słynne golfy, nigdy więcej VW
Citroen C5 III Tourer