Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009

Lata produkcji: 2008 – 2009
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. NajsÅ‚abszy o mocy 110KM i pojemnoÅ›ci 1.6l byÅ‚by dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospaÅ‚y i Å‚atwo zniechÄ™ca siÄ™ przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalajÄ… wiele wiÄ™cej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić siÄ™ na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym wzglÄ™dem, a wysoka moc i moment obrotowy powodujÄ…, że sama jazda znudzi wam siÄ™ wolniej, podobnie jak niezÅ‚y projekt nadwozia. PozostaÅ‚e, ciekawe silniki sÄ… już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemnoÅ›ci i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadajÄ… puÅ‚apkÄ™ – filtr FAP. JeÅ›li podczas jazdy lubicie mieć Å›wiadomość, że przyczyniacie siÄ™ do wolniejszego wymierania saren, które skaczÄ… wam przed maskÄ… i macie wpÅ‚yw na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. JeÅ›li nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródÅ‚em kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczÄ™dzicie przy jego zakupie i nie powinniÅ›cie tego żaÅ‚ować.

czytaj więcej
Powagosław

PomysÅ‚ Francuzów, jak przeÅ‚amać supremacjÄ™ Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy Å›redniej z wyższymi aspiracjami. Udane poÅ‚Ä…czenie niemieckiej jakoÅ›ci, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzÄ… ser, bagietki maczajÄ… w winie, a zamiast „komputer” mówiÄ…: „ordinateur” (przecież komputer to miÄ™dzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje faÅ‚szować, a Boruc staje siÄ™ tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Ergonomia

Wybrane oceny

4,8
~Pioter W.
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Ten samochód należy do niedocenianej grupy pojazdów, które zaczynają się na literę "F" (francuskie). Wiele osób nie mając styczności z francuską motoryzacją i goniąc za niemieckim "ideałem" w ogóle nie zdaje sobie sprawy co może zaoferować taki Citroen. Nie bez powodu mówi się, iż ten "Francuz" został zaprojektowany dla Niemców (ergonomia). Jeśli jeszcze do tego jesteś miłośnikiem komfortu podczas podróży, ciszy i rozsądnych kosztów eksploatacji - nie wahaj się. Jedź i obejrzyj Citroena C5 x7. Gwarantuję, że nie będziesz zawiedziony a zaskoczony tym co możesz mieć za niewielkie już pieniądze.
3,7
~Seweryn
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Wszechstronność, wygoda nie jest najgorzej... trochę jestem zaskoczony ergonomią...po prostu w tak dużym samochodzie nie zrobić rozsądnych pojemników na butelki (w drzwiach) i na kubki w panelu centralnym... to skandal... niezawodność - na razie nic poważnego się nie dzieje.. Samochód nie jest zły ale na pewno nie jest zbyt ekonomiczny, w mieście 9l (diesel, automat, Warszawa) w trasie 7,5l przy normalnej jeździe - mogłoby być znacznie lepiej - w passacie jest - niestety citroenowi brakuje sporo do jakości wykończenia i do osiągów. Jest to samochód wygodny ale w stosunku do vw widać różnicę w środku.
4,9
~Sebastian
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Mam wersję 2.0HDi z automatem i hydrauliką. Samochód kupiłem 5 lat temu z przebiegiem 150000. Aktualnie ma 250000. Samochód bezawaryjny, ekonomiczny i niesamowicie komfortowy. Trwałość silnika oceniam na dobrą. Kulturę pracy na bardzo dobrą. Praca skrzyni nie budzi zastrzeżeń, ale wbrew temu co podaje producent warto wymieniać płyn hydrauliczny w skrzyni co drugą wymianę oleju (olej też warto wymieniać co 15 tys zamiast deklarowanego przez producenta 30tys). Wymienia się 3.3 litra na około 7. Zawieszenie jest fenomenalne i bezawaryjne. Wytrzymuje przebieg około 240000. I tutaj duże zaskoczenie, kompletny remont to koszt zaledwie 1000PLN. Hydraulika jest bezawaryjna (po 250000 nie wykazuje najmniejszych uszkodzeń). Auto duże, przestronne, bardzo wygodne. Spalanie w mieście to około 9l/100km, natomiast poza miastem 5.5l/100km. W przeciągu 5 lat użytkowania jedynymi naprawami były wymiana czujnika parkowania i zespołu wentylatora chłodnicy. Przy przebiegu 250000 należało zrobić wspomniany wyżej remont zawieszenia przedniego (1000PLN), wymienić filtr cząstek stałych (1000PLN) i zregenerować wtryskiwacze (2000PLN). To całość kosztów napraw po 250000km.
Åšrednie spalanie dla Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Posiadam ten samochód od roku i jest to auto które potrafi spalić bardzo mało, jak na gabaryty i komfort który daje. Przy dłuższych trasach potrafi zadowolić się 5l przy prędkości do 110km/h tylko trzeba wykorzystać moment obrotowy, który spokojnie radzi sobie z tą masą. Samochód nie zachęca do dynamicznej jazdy i nie do takiej został stworzony, ale w trybie sport pokonanie zakrętu jest zaskakująco łatwe i przyjemne, samochód nie wychyla się, nie myszkuje, jest super. Jedyne zastrzeżenie mam do skrzyni biegów która mimo że świetnie zestopniowana, wymaga wprawy przy przełaczaniu biegów przy bardziej agresywnej jeździe. Podczas normalnej eksploatacji jest bez zastrzeżeń. Nie potrafię zrozumieć jak ten samochód pali komuś 7-8 l, bo nawet podczas dynamicznej jazdy miałem niższe spalanie
5,3
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Witam, mam C5 od roku po usunięciu wszelkich usterek, a zwłaszcza geometrii zawieszenia. Moje auto średnio na zbiorniku paliwa spala 4,8-5,2 l/100km obejmujące przeważnie trasę ponad 1000km. Na zbiorniku do rezerwy przejeżdżam najczęściej ok. 1200km. Trasa jaką pokonuje obejmuje głównie drogi krajowe i trochę miasteczek po drodze oraz ok. 30 km drogi ekspresowej gdzie dopalam go jadąc przeważnie ok. 150-170km. Uważam, że ważne przy spalaniu są trzy elementy: stan techniczny auta, technika jazdy i jakość paliwa.
6,6
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Auto fajnie się prowadzi przy wersji exclusive wyposażenie ok i to tyle pozytywów. Remont głowicy plus czyszczenie turbiny 5200zl po przebiegu 230tys auto choć bez wypadkowe to widoczna jest już rdza podwozia. Cena części eksploatacyjnych ok poza amortyzatorami w wersji hydro activ.

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24
Komunikat uszkodzonej skrzyni biegów
  • Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009
  • inne
  • 225 tys. km
W zależności od " humoru " mojej C-5 tki od czasu do czasu bo nie za każdym razem auto szarpnie przy normalnej jezdzie i pojawia sie komunikat "gearbox faulity" , skrzynia przełącza sie na trzeci bieg i tak już zostaje. Wtedy wyłączam kluczyk, czekam 3 min i odpalam ponownie. Komunikatu brak a wóz śmiga już normalnie (ale czasami sytuacja sie powtarza). Podłonczony pod komputer nie ma błędów. Prosze o pomoc !!!
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Spryskiwacze szyby przedniej
  • Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009
  • inne
  • 347 tys. km
Dzień dobry. Mam problem z dyszami spryskiwaczy, albo z pompką. W zależności od nastroju auta przy pociągnięciu dźwigni spryskiwaczy płyn leci albo bardzo słabo tylko do dolnej części szyby, albo np tylko po stronie kierowcy, ale też słabo. już nie pamiętam kiedy ładnie na całą szybę płyn był rozprowadzany. Pompka i dysze były wymieniane, przewody przedmuchiwane.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
cieknÄ…cy silnik
  • Citroen C5 III Tourer 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2017
  • silnik
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 5
Wymiany uszczelek przy tym przebiegu. Najpierw wymiana uszczelki wału korbowego. Potem wymiana uszczelki mocowania filtra oleju. Same uszczelki kosztują do 100 PLN. Robocizna jest jednak 10-20x większa. PORAŻKA !!!
2 komentarze
Citroen C5 III Tourer