Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Citroen Xantia I Kombi 2.1 TD 12V 109KM 80kW 1996-1998

Citroen Xantia I Kombi 2.1 TD 12V 109KM 80kW 1996-1998
Lata produkcji: 1996 - 1998
Segment: Klasa średnia

Pierwsza generacja Xantii pojawiła się na rynku w 1993 roku zastępując w ofercie Citroena model BX, na którym została częściowo oparta konstrukcyjnie. Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, choć swoim wyglądem nawiązywało do tradycji wcześniejszych samochodów Citroena (zrezygnowano jedynie z przysłoniętego tylnego koła – rozpoznawczego znaku wielu modeli marki). W 1994 roku Xantia zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Jej produkcja zakończyła się cztery lata później.

Oceny Citroen Xantia I Kombi 2.1 TD 12V 109 KM 80 kW

Ogólna ocena
4,26
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(80%) NIE(20%)
ZALETY + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie
WADY - Drobne usterki - Poważne usterki - Karoseria

Dane techniczne Citroen Xantia I Kombi 2.1 TD 12V 109KM 80kW 1996-1998

Podstawowe parametry Citroen Xantia I Kombi 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Produkowany od 1996 do 1998 roku
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW)
Stopień sprężania 0,0 : 1 : 1

Autorentgen Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 17

Płowieją odbłyśniki reflektorów.

dodał: ~lklklkl, 8 lat temu
Nie wiem jak potraktować określenie "płowieją".Moje auto ma osiemnaście lat.Faktycznie,potrząc Księżnej w "oczy" można potraktować że nie błyszczą tak jak samochodom salonowym.Używając żartobliwego określenia "wyjąłem jej szkła kontaktowe" i suchą szmatką bez jakichkolwiek płynów doprowadziłem odbłyski do stanu wręcz idealnego.Nie było z tym problemu gdyż reflektor można rozebrać bez problemu po czym następnie go złożyć pamiętając o dokładnym ułożeniu uszczelki gumowej dookoła szkła.Efekt wizualny bardzo pozytywny a dodatkowo uzyskujemy skuteczność świecenia w...

Regulator wysokości.

dodał: vento222, 9 lat temu
No tu niestety muszę się zgodzić. Od momentu zakupu walczę z tym układem (nie mam położenia "terenowego" - między "serwisem", a całkowitym "dołem"). Z czynności, które zostały mi do zrobienia w tym temacie to chyba tylko wymiana całości:). Cóż układ cięgien sterujących to chyba niezbyt dobre rozwiązanie - wystarczą małe luzy na cięgnach i nawet nowy korektor wysokości nie pomoże. Bez tego da się jeździć.

Przedwczesne awarie małego dwumasu.

dodał: Maxi77, 6 lat temu
Jest to małe koło pasowe, napędzające osprzęt silnika. Jest to typowa awaria w silnikach 2.0 HDI Objawia się lekkim postukiwaniem w czasie pracy silnika i doprowadza do powstawania drgań całej jednostki napędowej. Powoduje ją rozwulkanizowanie się części gumowej od metalowej. Koszt wymiany wraz z robocizną to ok. 500 zł.

Publikacje o Citroen Xantia