Szukaj

Informacje o Citroen Xantia II Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga i ostatnia generacja modelu debiutowała w 1998 roku. Pod względem stylistycznym Xantia nieznacznie różniła się od swojej poprzedniczki. Zmiany objęły m. in. kształt przednich i kolor tylnych lamp, zderzaki, którym nadano bardziej opływowe kształty oraz atrapę chłodnicy, która została zintegrowana z maską. Choć produkcja modelu oficjalnie zakończyła się w 2001 roku (w tym samym roku przedstawiono następcę Xantii, Citroena C5), jeszcze w ubiegłym roku Xantię wytwarzano w Iranie (na licencji sprzedanej firmie Saipa).

Dane techniczne Citroen Xantia II Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001

Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Citroen Xantia II Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001

Liczba ocen: 22
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,1
~Gazdov
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Xantia to auto które pomimo swojej starej konstrukcji, jest autem konkurencyjnym dla innych aut segmentu D, a niektóre zastosowane rozwiązania są bardzo nowoczesne również dziś. Komfort jazdy i precyzja prowadzenia przy jednoczesnym bardzo niskim spalaniu i całkiem niezłych osiągach daje przewagę nad innymi autami segmentu które pomimo różnych nadwozi są w zasadzie jednakowe. Bez wątpienia można stwierdzić iż jest to auto ponadczasowe, niestety bardzo mało popularne w Polsce, trochę bardziej za granicą. Następca Xantii - C5 nie jest już tak udaną konstrukcją. Tak małą popularność można z pewnością tłumaczyć obawami kierowców nie znających Xantii przed zawieszeniem hydraulicznym, które są spowodowane niewątpliwie błędnym stereotypem o awaryjności tego systemu.
4,8
[email protected]
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Xantia jest chyba jednym z najbardziej niedocenianych samochodow uzywanych w naszym kraju. Pokutuje tutaj stereotyp \"auta na f\", oraz paniczny lek przed zawieszeniem hydraulicznym. Opinie typu: \"Przeciez to sie ciagle sypie i jest strasznie drogie w utrzymaniu! Amortyzatory kosztuja po 2000PLN!\" nie sa wcale rzadkoscia (zwlaszcza wsrod osob, ktore Xantia nigdy nie jezdzily). Prawda jest jednak zupelnie inna: bardzo dobre silniki diesla, bardzo dobre parametry jezdne, doskonaly komfort podrozowania nawet przy komplecie pasazerow, bardzo duzy i latwy do zaladunku bagaznik to tylko niektore z licznych zalet tego auta. Niskie spalanie i niski (przecietny dla aut europejskich) koszt czesci zamiennych powoduja ze auto jest tanie w eksploatacji. Niska awaryjnosc (duzo lepsza niz np. vw passata z tego samego okresu) dodatkowo zwieksza zadowolenie z posiadania tego samochodu. Dodatkowo - ponadczasowy ksztalt, ktory wcale nie zdradza wieku auta. Xantia II jest samochodem, ktory z pewnoscia mozna polecic jako doskonale auto rodzinne.
4,4
~body
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Xantia kombi zawsze mi się podobała (w przeciwieństwie do sedana/hatchbacka). Wciąż patrzenie na nią sprawia mi przyjemność. Silnik nie jest torpedą ale daje radę. Z zawieszeniem nie mam żadnych problemów. Wymieniłem dwie sfery, dopełniłem pozostałe. Mój egzemplarz ma swoje problemy, ale generalnie jestem z niego zadowolony.

Raporty spalania Citroen Xantia II Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001

Liczba raportów: 30
Średnie spalanie dla Citroen Xantia II Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001
0,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Auto jest bardzo ekonomiczne. Silnik jest zasilany w systemie Common Rail, co sprawia że jest bardzo ekonomiczny, średnio jedno tankowanie 65L paliwa pozwala na spokojne przejechanie 1200 km w trasie. Spokojnie można zejść do 5 litrów ON w trasie i ok 7 litrów w mieście przy spokojnej jeździe. Spalanie różni się w zależności od pory roku (dokładniej temperatur), oraz długości odcinków przejazdu. Naprawy o ile wykonywane przez świadomego mechanika nie są drogie. Xantia jest autem dość trudnym w obsłudze, o ile nie ma się pojęcia na temat budowy istotnych podzespołów. Auto również bardzo źle przyjmuje stosowanie słabej jakości zamienników, które powodują szybkie zużycie innych elementów auta.
5,5
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
tutaj jestem bardzo zdziwiony pozytywni. Jadąc 1210 km z niemiec do polski samochodem spaliłem około 4,9 l / 100 km podróżując 120-140 km /h podkreślam że jechałem na zimowych oponach ( lałem ropę pod korek w mieścinie Overath koło kolonii a w Warszawie byłem 1210 km i zatankowałem znów pod samiuski korek ) . Ale większe zdziwienie zrobił na mnie test zalania pod korek po jeździe miejskiej okazało się że na 60,8 litrach przejechałem 1010 km czyli spalanie w okolicach 6 l/ h w mieście !!!! jak dla mnie bomba na 2.0 hdi. Ciekawi mnie jak wyjdzie spalanie przy jeździe 90-110 km /h na trasie 500km
6,4
Liczba komentarzy: 1
Kombi 2.0 HDI 109KM 80kW
Citroen Xantia II
Ekonomicznosc bardzo dobra. Spalanie na trasie 5.5l/100. Spalanie w miescie 6.5l/100 (mala ilosc korkow, raczej male predkosci i czeste zatrzymania ze wzgledu na swiatla/pieszych). Wypada to duzo lepiej niz wiele nowych samochodow. Cena jest jednak dynamika jazdy. Jesli chodzi o ceny przegladow/napraw to moim zdaniem powinno sie robic tak: diagnostyka tylko w ASO lub u specjalisty od citroenow (rozsadne ceny nawet w ASO), a naprawa, t.j. wymiana moze byc juz w wiekszosci przypadkow w stacji szybkiej obslugi. Czesto jest jednak tak, ze male warsztaty specjalizujace sie w obsludze citroenow maja i najlepszych specjalistow i najlepsze ceny. Jesli chodzi o czeny czesci zamiennych, to cena wiekszosci podzespolow (zamienniki dobrej jakosci) nie odbiega znaczaco w gore/dol od czesci do innych europejskich samochodow (fordy, vw, skody, fiaty), i jest znacznie nizsza od czesci do samochodow japonskich/koreanskich. Na duzy plus zasluguje zawieszenie hydrauliczne, ktore jest duzo tansze w eksploatacji niz mechaniczne (pod warunkiem, ze kupi sie auto w nawet srednim stanie). Powodem jest brak sprezym i amortyzatorow - drogich elementow, ktore trzeba okresowo wymieniac. Sfery (zastepujace i sprezyny i amortyzatory) sa w smiesznie niskich cenach, a jesli ktos nie chce kupowac to nabicie (napelnienie azotem) jest jeszcze tansze. Wazna jest doskonala trwalosc najdrozszych elementow - silnika i przeniesienia napedu. Sa jednak dwie rzeczy, ktore nalezy sprawdzic przed kupnem (sa dosc drogie w porownaniu z konkurencja). Pierwsza to lozyska osi tylnej(zintegrowane z piasta) oraz gumy na ktorych opiera sie tylny wozek (drogi gumy i droga wymiana). Jesli sie o tym wie, to kupujac Xantie trzeba po prostu wytargowac obnizenie ceny na wymiane tych elementow. Drobiazgi sie praktycznie nie psuja, a czesci drobnych elementow w ASO sa czasem zaskakujaca niskie. Zwlaszcza jesli chodzi o elementy hydrauliki - czasem taniej kupic nowa w ASO niz uzywana na allegro! Turbina silnika nie ma zmiennych katow nastawy lopatek, co powoduje stosunkowo tania jej regeneracje. Wtryski silnika sa dosc drogie, jednak powinny dozyc 400-500tys (w przypadku uzytkowania na dobrym paliwie). Drobne elementy zawieszenia (gumy, laczniki stabilizatorow) trzeba wymieniac na polskich drogach raz do roku/raz na dwa lata (przy sporych przebiegach). Sa one jednak tanie a i z wymiana poradzi sobie kazdy mechanik.

Usterki Citroen Xantia II

Liczba wpisów: 16
Jak skasować licznik serwisowy?
  • Citroen Xantia II
Przy każdym włączeniu stacyjki Xantia II podaje przebieg do następnego przeglądu (dla silników benzynowych co 20 tys. km). Jak skasować licznik serwisowy? Krok 1 - Przy wyłączonej stacyjce naciśnij przycisk kasowania licznika dziennego. I trzymaj. Krok 2 - Włącz stacyjkę. Nie puszczaj przycisku! Czekaj. Krok 3 - Proces kasowania licznika serwisowego trwa około 5 sekund. Pojawia się cyfra "2", potem pierwsze "0", i kolejne, kolejne, aż na wyświetlaczu pojawi się cyfra "20000". Krok 4 - Puść przycisk kasowania licznika. Wyłącz stacyjkę.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik Citroen-Peugeot 1.8 16V (XU7) - przydech przy ruszaniu
  • Citroen Xantia II Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
"Przydech" po naciśnięciu gazu przy wychodzeniu z wolnych obrotów. Lekko opóźniona reakcja na otwarcie przepustnicy. Układ dolotowy szczelny. Diagnoza komputerowa nie wykazuje błędów. Sonda lambda moduluje poprawnie. Sonda lambda A jednak! Mimo braku błędów z diagnozy komputerowej i niezłego wykresu pracy sondy lambda, to po jej wymianie problem znikł. Ważne - silnik XU7 z roku 1997 (i późniejsze) powinien mieć założoną sondę dedykowaną. Komputer wtrysku-zapłonu Sagem SL nie dogada się z sondą uniwersalną!
Oczekuje na rozwiązanie
check engine
  • Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001
  • silnik
Witam. Po zakupie auta przez miesiąc jeździłem i było O.K. Po tym okresie wyminiłem: pasek rozrządu, oleje, filtry. Obecnie mój problem polega na częstym zaświecaniu się kontrolki \"check engine\",która potrafi też sama zgasnąć po pewnym czasie. Ostatnio kupiłem interfejs, więc sam sprawdzam błędy, a raczej błąd, bo zawsze jest ten sam P0243 - wadliwe działanie zaworu upustowego turbosprężarki. Kupiłem nowy i wymieniłem, ponieważ stary był już gorący po 20 minutach, nowy też grzeje się - problem pozostał. Wierzcie mi na słowo, ta kontrolka doprowadza mnie do szału bo, np. przy wyprzedzaniu nigdy nie wiem czy przyśpieszy czy zwolni - wchodzi w tryb awaryjny. Nie ma żadnych problemów z odpaleniem, nie kopci, tylko spalanie-koszmar 8l/100km w trasie. Rozrząd był sprawdzony jeszcze przez innego mechanika-jest O.K., zawory egr i turbosprężarki wyczyszczone, węże gumowe wymienione, połączenia elektryczne również. To są parametry z zamrożonej ramki: Calculated Loud Volue 70% Engine Coolant Temperature 79C Intake Manifold Absolute Pressure 167kPa Engine RPM 2560rpm Vehicle Speed Sensor 122km/h Intake Air Temperature 10C Air Flow Rate From Muss Air Flow Sensor 72.37g/s Absolute Throttle Position 48.6% Który z tych parametrów może być powodem pojawiającego się błędu?
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen Xantia II Kombi