Szukaj

Informacje o Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Kariera pierwszej generacji Xsary rozpoczęła się w 1997 roku. Model wszedł na rynek jako następca wysłużonego Citroena ZX. Po swoim poprzedniku Xsara przejęła wiele podzespołów, za to pod względem stylistycznym była od niego znacznie ciekawsza i dużo bardziej funkcjonalna. Jej linia nadwozia nawiązywała natomiast raczej do modelu Xantia. Xsara szybko stała się jednym z najchętniej kupowanych aut Citroena. Jej produkcja zakończyła się w 2000 roku.
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1762 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 81,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność
Średnie spalanie dla Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1997-2000
8,3
l/100 km
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Citroen Xsara I
Po pierwsze jest to automat, a nie manual (w okienku wyboru brak takiej opcji). Średnie maksymalne 11,5 l/100km. Zimą odpalam samochód i pracuje, aż złapie ciepło i szyby zaczynają odchodzić. Wtedy skrobie i jadę. Średnie minimalne 8,4 l/100km. Autem głównie jeżdżę do pracy ale trasą za miastem. 13 km w jedną stronę. Od czasu do czasu miasto, więc podejrzewam, że na samej trasie zszedłbym poniżej 8 l/100km. Pomiar spalania wykonywany na podstawie skrupulatnych kalkulacji z rachunków i licznika w aucie na przełomie około 5 miesięcy.(luty-lipiec/2012).
7,8
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Citroen Xsara I
Hmmm, co tu dużo pisać :) Cytrynka jest moim pierwszym autem, straszono mnie że zakup autka z taką pojemnością w benzynie może przynieść wymierne korzyści ekonomicznie itp. Ja jednak jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Auto pomimo pojemności spala bardzo pozytywnie. Na długich trasach 300-600km spalanie wynosiło nawet od 5,9 do 6,1 l na 100km. Zazwyczaj na trasach jest to 6,9 l na 100 km. Poruszając się wyłącznie po mieście autko spala od 9 do 10,5 l na 100km. Najgorszy jest okres zimowy, przeciętnie zauważyłem, iż przejeżdżam wtedy ok 40km mniej w porównaniu do okresu normalnego. Ale to w końcu zima więc wszystko jasne :) Z całą odpowiedzialnością mogę polecić każdemu Cytrynkę 1.8i 66kW benzyniak. Autko zwinę, szybkie i co najważniejsze przyjazne dla portfela.Podsumowując przyjemne z pożytecznym.
9,1
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Citroen Xsara I
Na razie małe doświadczenie w tym aucie zaledwie 8000km auto bardzo ekonomiczne dla doświadczonego kierowcy jak wsiadłem za pierwszym razem i nie uważałem na obroty tylko cieszyłem się w pełni jazdą to 14l/100km LPG jest bardzo realne. :) Teraz średnio 8,5-10l/100km wiec dla mnie super jak na silnik 1,8 sprzed 11 lat. Ceny napraw ok 2,5 razy droższe niż w moim poprzednim Tikusiu a tam to były grosze wiec nie jest tak źle. Trudniej z dostępnością , ale to tyczy się tylko silnika bo mam mało popularną wersje 1,8 90KM ale auto nigdy jeszcze nie zawiodło. Jak trochę więcej pojeżdżę to napisze co i jak w tej kwestii.

Usterki Citroen Xsara I

Liczba wpisów: 37
Stuki przy przyspieszaniu, buczenie w czasie jazdy
  • Citroen Xsara I Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2000
  • układ napędowy
Witam. Xsara N1 2.0 hdi 90. Przebieg 336 tys. posiadam od 265 tys. Stuki przy przyśpieszaniu. Im silnik cieplejszy tym ciszej ale słychać. Zmiana tłumika drgań na wale nic nie dała (chyba że mechanik mnie wy...) Palenie zimno - ciepło bez problemu. Czy może to być np. wtrysk (bosch) czy chociażby popychacze? Drugi problem to buczenie, drganie (jakby ocieranie). Przy skręcie w lewo intensywniejsze jakby modulowane ale wolniejsze niż obrót koła (wg mnie). Przy większych prędkościach jest głośniej i wibracje są mocniejsze (od ok. 110 w górę). "Fachowcy" nic nie znaleźli. Poduszki pod silnikiem, skrzynią w porządku, półosie też. Przy ruszaniu nic nie zgrzyta. Wg VINu auto nie ma dwumasu na sprzęgle. Coś jest nie tak i boję się, że od jednej części posypią się inne. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie
Wyłączający się nawiew powietrza.
  • Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1997-2000
  • instalacja elektryczna
Początkowo wyłączał się, a po jakimś czasie załączał się z powrotem. Po jakimś już tylko się wyłączał , a uruchomienie go polegało na zgaszeniu silnika i odpaleniu go na nowo. Nawiew działał kilka minut i znów się wyłączał. Na końcu wogóle padł i nic się nie dało zrobić. Przepalone styki w stacyjce. Zasięgnąłem opinii fachowców. Wszyscy elektrycy, jak jeden mąż twierdzili, że padły tranzystory mocy sterujące mocą nawiewu(wewnątrz obudowy nawiewu). Przewidywany koszt naprawy około 100zł. Trochę mi to na logikę nie pasowało więc sam zakasałem rękawy. Okazało się, że wogóle brakuje prądu na zasilaniu nawiewu (więc co mają wysterowywać tranzystory?). Zasilanie nawiewu idzie bezpośrednio ze stacyjki(przez bezpiecznik), a stacyjka zasilanie posiada. Demontaż stacyjki ukazał niektóre przepalone a niektóre zaśniedziałe styki. Tzw. regeneracja stacyjki pomogła. Auto śmiga już 1,5 roku bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Jak pozbyć się irytujących stuków?
  • Citroen Xsara I
Jako prekursor w tym nowym dziale chciałbym podzielić się pewną informacją na temat typowego mankamentu (przynajmniej tak jest w XSARACH ) citroenów . Od kiedy kupiłem moją 3 -letnią maszynę dziwiłem się co tak stuka jadąc po dziurach w tych przednich drzwiach . Już zacząłem rozbierać tapicerkę i tu nic nie znalazłem czego można by się doczepić . Złożyłem a tu jak na złość bez zmian . Rada była prosta - jak widziałem co gość zrobił w servisie . Wystarczy uchwyt w słupku , na który nachodzi zamek lekko poluzować i lekko podnieść do góry oraz posmarować jakimś tawotem . Abyście nie myśleli ,że to takie proste to musicie wiedzieć ,że jeśli przegniecie z tym podnoszeniem uchwytu to mogą się drzwi źle zamykać . Mi to robił fachowiec . Nie robiłem tego sam więc tylko mogę wam powiedzieć jak to wyglądało . Następnym razem sam spróbuję . Piszę o tym bo już wielu ludzi się wcześniej pytałem i nikt z tym nie mógł sobie poradzić .
Problem rozwiązany
Citroen Xsara I Hatchback